יבול שיא
הרפת והחלב
קיבוצים מושבים מרלוגים ותעשייה

האצה ניכרת בהפשרת קרקעות לצורך הקמת מרלו"גים ומבני תעשייה בקיבוצים ובמושבים

3 דק' קריאה

שיתוף:

לאחרונה הקימה אגרוטופ ב"פארק התעשייה מבוא כרמל" שנבנה בימים אלו, שני פרויקטים חדשים – המרכז הלוגיסיטי "אלונים" ומבנה המעבדות החדש של "מכבי שירותי בריאות"

קיבוצים מושבים מרלו"גים ותעשייה

רון בן חיים, מנכ"ל אגרוטופ, מהחברות המובילות בישראל בתחום הקמת פרויקטים של מבני תעשייה ולוגיסטיקה, מציין כי שוק המרלו"גים חווה פריחה חסרת תקדים והמגמה צפויה להמשיך ולהתחזק בעתיד הקרוב.

הצמיחה החדה בצריכה המקומית בעקבות גידול האוכלוסייה בישראל והתגברות מגמת הקניות ברשת האינטרנט הובילה לפריחה בתחום המרכזים הלוגיסטיים )מרלו"גים) בעשור האחרון.

מרלו"גים צצו כפטריות אחרי הגשם בקיבוצים, מושבים ובאזורי תעשייה בכל רחבי הארץ. בעתיד צפויה המגמה להתרחב עוד יותר ובמכון גיאוקרטוגרפיה מעריכים, כי בעשור הקרוב יהיה צורך ביותר מ-2 מיליון מ"ר שטחי לוגיסטיקה.

רון בן חיים, מנכ"ל אגרוטופ, אומר כי ניכרת בתקופה האחרונה מגמה של הפשרת קרקעות בקיבוצים ומושבים לטובת הקמת מרלו"גים ומבני תעשייה. כך לדוגמא, הקימה לאחרונה אגרוטופ ב"פארק התעשייה מבוא כרמל" שנבנה בימים אלו, שני פרויקטים חדשים. הפארק הוא מיזם משותף למועצה האזורית מגידו, עיריית יוקנעם-עילית, מועצה מקומית דליית אל כרמל ומועצה מקומית עוספיא.

זרוע מבני התעשייה של אגרוטופ, הפועלת כבר שנים רבות במגזר ההתיישבותי בהקמת לולים וחוות חקלאיות, החלה לאחרונה בעבודות להקמת מרכז לוגיסטי "אלונים" ב"פארק התעשייה מבוא כרמל". הפרויקט כולל הקמת מרלו"ג בגודל 4,100 מ״ר, מחסן וקומת משרדים בשטח של 1,000 מ״ר.

בנוסף, מקימה אגרוטופ במקום גם את מבנה המעבדות החדיש של "מכבי שירותי בריאות" העתיד לשרת את כל אזור הצפון. הפרויקט המורכב, הכולל הקמת מבנה על שטח של כ-8,500 מ"ר, אמור להסתיים עד תחילת הרבעון הראשון של 2022.

ענף המרכזים הלוגיסטיים )מרלו"גים) היווה עוגן משמעותי להמשך הפעילות הרגילה של אגרוטופ בשנתיים האחרונות, וגם בו בן חיים צופה התחזקות. "הקורונה חידדה את הצורך של חברות בלוגיסטיקה חכמה ויעילה. זו מגמה כלל עולמית ובמיוחד בישראל, שחסרים בה מחסנים לוגיסטיים. אנחנו צופים שהפעילות בתחום רק תתחזק, ובתוכה גם הפעילות של אגרוטופ."

אגרוטופ

אגרוטופ הוקמה בשנת 1989 על ידי נחום הנקין ז"ל, גבי פלג ושותפים נוספים, כחברת בת של "הפח תעשיות מתכת". הפח הוקמה ב-1949 כקואופרטיב על ידי קבוצת ניצולי שואה, שרצו להקים מפעל חלוצי של תעשיות מתכת במדינה הצעירה.

מאז הקמתה שימרה אגרוטופ את ה-DNA השורשי משפחתי, שחזונו מתמקד בנאמנות לעובדים, ללקוחות ולספקים.

"הדבר שמייחד אותנו הוא שאנחנו תעשיינים במקור, לא קבלני בנייה," אומר בן חיים, "ה-DNA שלנו הוא נאמנות – עובדים, לקוחות וספקים, כך שכולם מוצאים אצלנו בית חם. אותה ייחודיות היא הבסיס להצלחה שלנו."

אגרוטופ, השוכנת במושב תימורים, גאה בכך שהיא בית חם לעובדים ושהספקים הם שותפים לעשייה. תחלופת העובדים בחברה נמוכה ורובם מלווים את החברות שנים רבות כך שרמת המקצועיות שלהם היא מהגבוהות בתחום.

" בתקופת הקורונה לא רק שלא פיטרנו אף עובד אלא אף הגדלנו את מצבת העובדים," מספר בן חיים. "באירוע החברה האחרון הבאנו את עובדי המטה ליחידות השטח, כדי שיכירו את העובדים להם הם נותנים שירות ויתחברו לעשייה עצמה, זו שמכניסה בסופו של דבר כסף לחברה."

באגרוטופ מועסקים היום 90 עובדים ומאות קבלני משנה, והצמיחה שחוותה החברה ב-2020 צברה תאוצה ב-2021, דבר שהביא את אגרוטופ למקום ה-22 בדירוג חברות הבנייה והתשתית הגדולות בישראל של דן אנד ברדסטריט. הצמיחה המרשימה של החברה בהקמת פרויקטים של מבני תעשייה ולוגיסטיקה בכל רחבי הארץ, באה לידי ביטוי בזינוק של 40% בהכנסות השנה ל-225 מיליון שקל לעומת השנה שעברה.

החוסן שהפגינה אגרוטופ בתקופה האחרונה לא הפתיע את בן חיים, כיוון שהחברה נערכת להתרחבות וצמיחה מזה מספר שנים. לדבריו, אותו DNA משפחתי הוא אחד הגורמים המרכזיים להמשך ההצלחה של אגרוטופ, כיוון שהתבנית של אווירה משפחתית, אמון ונאמנות מהווה יתרון גדול גם עבור היזמים והספקים.

"היזם יודע שאנחנו לא נריב ונתווכח איתו או נחפש איפה אפשר להוציא עוד כסף," הוא אומר. "הספקים יודעים שאנחנו אמינים, וגם בתקופות של משבר הם יכולים לסמוך עלינו – ולכן הם הולכים אתנו לאורך שנים רבות. אנחנו נמצאים בג'ונגל עסקי אבל שומרים על גישה אנושית ומכבדת."

לאחרונה חילקה החברה את פעילותה לפלחים, כדי שתהיה לה מוטת שליטה רחבה ויכולת לתת שירות מדויק לפי צרכי הפרויקט. אגרוטופ הקימו יחידה המתמחה במשרדים, שלוחה נוספת בצפון הארץ ופעילות תחת השם "אגרוטופ תכנון ביצוע".

"מי שיודע להוביל פרויקט של מרכז לוגיסטי לא תמיד יכול להוביל פרויקט של בניין משרדים ולהפך," אומר בן חיים

מהלך נוסף שהובילו בחברה בשנה שעברה הוא הערכות למבדק איכות בינלאומי, בסופו קיבלה החברה תעודת הסמכה רשמית לתקן האיכות הבינלאומי ISO 9001 ובמקביל חיזוק נושא הבטיחות בחברה, ע"י התקנת מערכת ניהול בטיחות באתרי החברה.

עם צבר הזמנות של למעלה מחצי מיליארד שקל בשנת 2021, באגרוטופ מסכמים שנה מוצלחת נוספת ונערכים לקראת המשך הצמיחה ב-2022.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן