יבול שיא
הרפת והחלב
החקלאים מפגינים עם סוחרי השווקים

ראשי הארגונים החקלאים הפגינו עם סוחרי השווקים

2 דק' קריאה

שיתוף:

בקריאה לממשלת ישראל לפתוח את השווקים הפתוחים ולתמוך בעסקים הקטנים והבינוניים העצמאיים – בהפגנה המונית מול משרד ראש הממשלה בירושלים

ראשי הארגונים החקלאים הפגינו עם סוחרי השווקים בישראל: מאות סוחרי שווקים יחד עם התאחדות חקלאי ישראל, קמעוניים ומשווקים הפגינו ביום ראשון השבוע מול משרד ראש הממשלה בירושלים נגד ההחלטה לא לפתוח את השווקים ביניהם הכרמל, מחנה יהודה, התקווה רמלה באר שבע ועוד. סוחרי השוק והחקלאים קראו לראש הממשלה והשרים: "פתחו את השווקים מיד. מנעו את האפליה בינינו לבין הסופרים שהפכו למונופול, מקפיצים מחירים ומתעשרים בשעה שאנו קורסים. ספקו לנו מכונת הנשמה כלכלית. אם לא תעשו זאת, אלפי משפחות שמתפרנסות בזכות עבודה בשווקים יקרסו."

 

הפגנת הסוחרים והחקלאים
הפגנת הסוחרים והחקלאים

 

ההחלטה לסגור את השווקים הפתוחים הביאה לנזק מוערך של כ-100 מיליון שקלים לבעלי השווקים, הסוחרים והחקלאים.

במהלך הימים האחרונים פנו סוחרי השוק והחקלאים לממשלה והציעו פתרון שיביא  לפתיחה בטוחה של השווקים על ידי אכיפה פשוטה כמו שנעשה כיום ברשתות השיווק. סוחרי השוק והחקלאים הציעו מתווה שיאפשר לשמור על הכללים בעת משבר הקורונה וראשי הרשויות המקומיות נרתמו למשימה וישמחו לקחת פיקוד וליישם כל החלטה של ממשלת ישראל כדי שהשווקים ייפתחו.

טלי פרידמן יו"ר איגוד השווקים אמרה בהפגנה: "בעוד שעשרות קונים נדחסים למבנים סגורים בסופרים את השווקים הפתוחים סוגרים. זה גורם לצפיפות, זה מוביל לעליית מחירים לצרכן, ופוגע בפרנסת אלפי משפחות. עצוב וכואב שהשוק שמשמש את אותם פוליטיקאים כמקום להתבשם בו בעת בחירות, הופך לנטע זר בשעה בה אנו זועקים למכונת הנשמה כלכלית."

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, ח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן, אמר בהפגנה: עוד לא קיבלנו הסבר אחד הגיוני מהממשלה על ההחלטה לסגור את השווקים הפתוחים. כולם נפגעים מזה. הצרכנים שחשופים לעליית מחירים, החקלאים והסוחרים שנמצאים בקריסה כלכלית. יש פתרון, הוא פשוט – הממשלה רק צריכה לרצות ליישם. ולא רק בזמן בחירות. במקום לשבת בישיבות ארוכות ללא יכולת קבלת החלטות תפעילו שכל ישר ופיתחו את השווקים כבר מחר."

 

אבשלום וילן בהפגנה
אבשלום וילן בהפגנה

 

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, אמר בהפגנה: "הנזק שנגרם לחקלאים ולצרכנים כאחד, בעקבות סגירת השווקים הפתוחים, הינו עצום וכבר עתה יהיה קשה לשקמו. הפגיעה הישירה לחקלאים היא מעל 30% מנפח שיווק התוצרת הטרייה, לצד קריסת המחירים ברשתות המוצפות בסחורה, שהייתה בדרך כלל מיועדת לשווקים ולמוסדות השונים. בפרסומי הממשלה לחזרה ההדרגתית לשגרה, נעדרת לחלוטין התייחסות לשווקים הפתוחים. אנו דורשים לפתוח את השווקים לאלתר, בכדי לאפשר לחקלאים להמשיך להתקיים ובכדי לספק לתושבי המדינה, אספקה טרייה, וכן קוראים לממשלה להבין את החשיבות של עידוד ייצור מזון בישראל, ללא תלות בייבוא או במדינות עוינות."

בהפגנה נכחו, מאות חקלאים, ראשי הארגונים החקלאים, התומכים בעשרות סוחרים מהשווקים הפתוחים בכל רחבי הארץ, המפגינים מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

(צילום: רענן כהן)

חקלאים בערבה: מכל הלב ובערבה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן