יבול שיא
הרפת והחלב
שירותי לוגיסטיק וטיולי גיפים במאסעות

שביל הגולן – 120 ק"מ של טבע, היסטוריה ועוד (חלק ב')

6 דק' קריאה

שיתוף:

מי לא שמע ואף צעד בשביל ישראל בקטע אחד או בכולו * אבל בארצנו הקטנטונת יש עוד שבילים ודרכים אייקוניות, כמו ברמת הגולן, כולם מכירים את דרך אלי כהן, אבל הפעם נספר על שביל הגולן שהוא שביל רגלי מסומן עם מסלולים מרהיבים בדרגות קושי שונות

מקומות לינה על השביל מצפון לדרום ע"פ מקטעים 

קטע מס' 1: חרמון – עמק יעפורי 

מומלץ לבלות את הלילה של לפני תחילת המסלול באחד הצימרים, יחידות דיור או מלונות נווה אטיב ומג'דל שאמס. הצעות לינה מעולות באתר בוקינג (www.booking.com).  

בסיום קטע מסלול מס' 1, בעמק יעפורי, ניתן ללון בלינת קמפינג ממש על השביל, במצפה גבעת המשאלות המשקיפה על בריכת רם. פרטים בקישור גבעת המשאלות (hillofwishes.co.il) או בנמרוד – פרטים באתר בוקינג.  

קטע מס' 2: עמק יעפורי – אנדרטת פלס”ר 7 

למי שמעדיפים לינת שטח ניתן לישון בחניון פלס”ר 7 – חניון מסודר בחורשת קק”ל צמוד לאנדרטת פלס”ר 7 ועל שביל הגולן. במקום תמצאו חניה לרכבים וחורשת עצים. מי שמעוניין להתפנק בלינה בצימר ימצא בקיבוץ עין זיוון השכן מגוון אפשרויות לינה, החל מקמפינג אל רום עם לינה ביורטים ממוזגים ומחוממים על גבי מזרנים או באירוח בוטיק אל רום, או באחד מהצימרים הרבים בישוב דוגמת צימר גן עדן באופק, המקום באל רום, החצר של יאיר, אצל רחל ורפאל, החן בירוק, צימר אל רום, וצימרים Ayla

קטע מס' 3: אנדרטת פלס”ר 7 – באב אל הווא 

סיום המקטע קרוב לקיבוץ מרום גולן שם ניתן ליהנות מלינה בכפר הנופש מרום גולן או בצימרים ידיים מרפאות. 

קטע מס' 4: באב אל הווא – חניון עין זיוון 

ללינת שטח ניתן ללון בחניון עין זיוון. למי שמעוניין בלינה מפנקת בכפר הנופש בקיבוץ עין זיוון, שם מציעים מגוון חדרים ברמות מחיר משתנות. 

קטע מס' 5: חניון עין זיוון – הר חוזק 

בכניסה לישוב אלוני הבשן הקימו תושבי הישוב מתחם לינה לרווחת המטיילים המעוניינים בלינת שטח. מי שמעוניין בלינה מפנקת יותר יוכל ליהנות מלינה בלינה כפרית אלוני הבשן שבלב היישוב. 

קטע מס' 6: הר חזקה – חורבת חושנייה 

בישוב קשת יונתן ניתן ליהנות מלינת קמפינג על המים או מלינה בחדרי אירוח כפרי. 

קטע מס' 7: חורבת חושנייה – אום אל דנניר 

קטע זה הוא בן 9 ק"מ ועוברים בו את חורבת חושנייה, מאגר קשת, עיינות הפאחם, חירבת פרג' ועד אום אל דנניר. בישוב יונתן מספר אופציות לינה – דירת נופש "דירה להשכיר" ויחידת אירוח לינה בכפר או אצל עידו ורחלי בגולן, בית קטן ביונתן, בקומה השניה, צימרינה ועוד. את כל ההצעות תמצאו באתר בוקינג. 

קטע מס' 8: אום אל דנניר – חניון דליות 

קטע זה הוא בן 10 ק"מ ועוברים בו את אום א דנאניר, תצפית הבונקר, רוג'ום אל הירי, מאגר דליות עד חניון דליות, בו אפשר ללון לינת שטח. למעוניינים בלינה מפנקת ומגוונת ניתן ללון בישוב אניעם (במרחק הקפצה). באניעם מגוון אפשרויות לינה במחירים משתנים, כמו: זהב ותכלת ארגמן, אלרון אירוח בגולן, הבקתות של ליאת, וילה רומנטיקה, סתיו בגולן, סוויטות פרלין, ספא ואירוח בדרך הטבע, הגג של יאיר, אהבה בלב הגולן, בקתות קסם בלבן, שני שבלולים, בין אומנות לטבע. את כל ההצעות תוכלו למצוא באתר בוקינג.  

קטע מס' 9: חניון דליות – עין קשתות  

קטע זה הוא בן 11 ק"מ ועוברים בו את מזרעת רונטייקה, שרידי דרך רומית, הגשר הסורי, נחל סמך עד עין קשתות. במושב נטור נמצאת נטורהחווה אקולוגית בה מתחם קמפינג ואפשרויות לינה נוספות למתפנקים וצימר ספא מרום האגם. פרטים באתר בוקינג.  

קטע מס' 10: עין קשתות – מצפה אופיר 

ממש על השביל נמצאת חוות הפיטאיה המציעה לינת קמפינג משודרגת ונעימה ובמרחק הליכה ביישוב גבעת יואב יש אפשרויות לינה רבות ומגוונות, כמו: הכפר בקצה ההר, באי גאלי, בקתה בגבעה, סיני בגולן, ג'ינג'יסחאן בגולן, מתחם ממאג'דה לקמפינג, עין תאנה, ספונדר לופט, קמפ גולן, בקתות רינה ברמה, בקתות עץ הזיית משק טויסטר ועוד. פרטים באתר בוקינג.  

קטע מס' 11: מצפה אופיר – אמפי גולן 

חניון לילה למטיילים בחורשת קק”ל צמוד לאמפי גולן ועל שביל הגולן. במקום תמצאו חורשת עצים, שולחנות, פחים, מחסות ללינה, בור בישול. לינה בחניון מחייבת תיאום וקבלת אישור מקק”ל בדוא"ל: meitalk@kkl.org.il או באתר קק"ל. 

קטע מס' 12: אמפי גולן – מבוא חמה 

מקום הלינה הקרוב דורש הקפצה לקיבוץ אפיק. כפר הנופש אתנחתא באפיק או מקומות לינה סמוכים. פרטים באתר בוקינג. 

קטע מס' 13: מבוא חמה – עין עקוב (עין תאופיק) 

מקום הלינה הקרוב דורש הקפצה לכפר חרובמצפה השלום בכפר חרוב הוא אפשרות נפלאה לסיום שביל הגולן עם נוף מרהיב וספא מושלם לאחר ימי הליכה מאומצת. פרטים ללינה באתר בוקינג.  

חמש המלצות לסעוד על שביל הגולן 

קטע מס' 1 – מהחרמון לעמק יעפורי  

במג'דל שאמס לאורך הרחוב הראשי ניתן ליהנות משפע של מסעדות, בארים ומקומות להתפנק עם קפה משובח וכנאפה מתוק. מסעדות כמו: ניסאן, XO, גרין אפל (בר מסעדה) Why (בר), ממתקי אבו ג'בל, בורגר פלייס ועוד. 

קטע מס' 4 – עין זיוון 

בקיבוץ עין זיוון יש שפע של אפשרויות להתפנק עם אוכל טוב ממש על השביל. החל מקפה משובח או שוקולטה ופרלינים בדה קרינה, מטרלו – מאפייה עם מגוון של מאפים מושחתים, סלטים וקפה משובח, החומוסייה מעל מטרלו, פיצה דה קווליטה, Raisu סושי (משלוחים), המבורגר עין זיוון, ימי חמישי בטנא (בית קפה עם מאפים משובחים), יקב בהט ועוד.

מבחר מאפים וסנדוויצים במטרלו עין זיוון דני בר
מבחר מאפים וסנדוויצ'ים במטרלו עין זיוון. צילום: דני בר

קטע מס' 9 – נטור 

הקטע מחניון דליות לעין קשתות, ועל כן מומלץ לסטות מהשביל ולהיכנס למושב נטור אבל בהחלט שוות את זה. במושב נטור יש כמה מקומות שמציעים אוכל, וכולם כשרים ולא פתוחים בשבת. במתחם האומנות של סטודיו מנדרינה נמצא דורא – פודטראק פטיסרי, לידו מחלבת נטור המייצרת גבינות ומגישה ארוחות חלביות מפנקות. במוסנזון פודטראק שבלב היישוב אפשר ליהנות מחומוס משובח וסלטים מפנקים וביקב מיקה לטעום יין מקומי ולהתפנק בימי שישי על מאפים וגבינות באווירה קסומה.

מבחר גבינות מיושנות במחלבת נטור דני בר
מבחר גבינות מיושנות במחלבת נטור. צילום: דני בר

קטע מס' 11 – גבעת יואב 

הקטע ממצפה אופיר לאמפי גולן עובר במושב גבעת יואב, שם יש מספר אפשרויות להתפנק עם אוכל טוב על השביל. מולאן פטיסרי מציע מאפים מוקפדים לצד סלטים וקפה משובח, מסעדת דודיס ביסטרו בר עם אווירה נינוחה, ומגוון בירות מרשים, מאג'דה שמציעה אוכל טבעוני, הופעות חיות וסדנאות מגוונות, לימונטו עם ארוחות בוקר ומטעמים מיוחדים ולימונצ'לו ומשקאות על טהרת הלימון, טעמים בטבע הגולן שאורזים סלי פיקניק וארוחות לדרך, המחלבה הישנה עם אוכל בייתי מזין ומנחם. 

קטע מס' 13 – מבוא חמה 

בקטע שבין מבוא חמה לעין עקוב / עין תאופיק ניתן בסופי שבוע ליהנות בקפה חמה – פודטראק הממוקם ממש על קצה הצוק, משקיף לנוף הכינרת המרהיב. בפודטראק מציעים סנדוויצ'ים יצירתיים, מאפים, קפה משובח, בירה קרה ועוד. האוכל הטוב ומראה מצנחי הרחיפה שצונחים ממש ליד, משלימים את אווירת החופש. 

חמישה טיפים למטיילים בשביל הגולן 

1. שביל הגולן הוא שביל הליכה שמתאים למיטיבי לכת. אם אתם מתכוונים לעשות את כול השביל ברצף, חשוב שתהיו בכושר של מיטיבי לכת או שתבחרו כל פעם קטע או שניים ע"פ רמת הקושי וההעדפה האישית שלכם 

2. הצטיידו במפת סימון שבילים מעודכנת (1:50,000) או באפליקציית טיולים עדכנית. עקבו אחר הסימון בשטח ואם אבדתם אותו- חזרו על עקבותיכם עד לסימון האחרון. 

3. אל תסטו מהשביל. היזהרו במיוחד משדות מוקשים המסומנים בשלטים צהובים עם משולש אדום קטן ועם הכיתוב: מוקשים הזהר. אל תכנסו לשטחי אש! 

4. לאורך שביל הגולן שטחי בקר רבים. הקפידו לעבור רק במקומות המיועדים למעבר. פתחו את השער וסגרו אותו אחריכם! אין לטפס על גדרות או לחתוך גדרות! 

5. הגולן מציע למטיילים בשביל שירותי לוגיסטיקה (פירוט כאן בפרק נפרד) כמו הקפצת ציוד, הסעות ועוד. כדאי להיעזר בשירותים אלו שיהפכו את הטיול לקל ומהנה יותר. 

מומלץ לבדוק עדכונים על תנאי השטח לפני היציאה לטיול במרכז המידע של תיירות גולן או באתר החברה להגנת הטבע (כל הטוב שבגולן- המיטב של שביל הגולן | החברה להגנת הטבע (teva.org.il)). 

שירותי לוגיסטיקה לצועדים בשביל הגולן  

אופציה נוספת לטיול בשביל הגולן היא להיעזר בשירותי לוגיסטיקה שמספקים מספר מצומצם של משוגעים לדבר או לשביל. למי שמעוניין בטיול על שביל הגולן עם לינות בכל הרמות, החל מקמפינג משודרג שיחכה בשטח עם מקלחות חמות ומזרנים נוחים ועד מלון יוקרה או כפר נופש. בארגון הקולינריה – החל ממנות ארוזות לדרך ועד לשף שימתין למטיילים בשטח ויבשל ארוחה מפנקת. חברות ייעודיות מספקות שירותי לוגיסטיקה מלאה למטיילים: הקפצות, סחיבת ציוד, ארוחות ולינות. השירות פותח סוג טיול על השביל, שונה מכל מה שהכרנו עד כה ומאפשר חוויה אחרת למטיילים על שביל הגולן. העלויות תלויות בסוג השירות המבוקש. 

ווק אבאוט לאב Walk about love 

חברה זו מציעה את כל שירותי הלוגיסטיקה והעזרה לקבוצות מטיילים, החל מלינה, הסעות ומזון הכולל צידה לדרך ועד ארוחות מסודרות בבוקר ובערב. המסע בשביל הגולן עם חברה זו יוצא בתאריכים נבחרים מהחרמון, ההרשמה היא מראש והמקום בקבוצה מוגבל לעד 35 אנשים בכל מסע. 

תכנון המקטעים והחניונים נעשו ע"י הצוות המנוסה של החברה. החברה דואגת להביא מדי בוקר ומדי ערב מצרכים טריים לחניון הלינה, המטיילים אורזים את ציודם האישי ומניחים ברכב שמשנע את הציוד מחניון לחניון. הצעידה בשביל היא עצמאית, ללא מדריך, כשהחברה זמינה ותומכת טלפונית במקרה הצורך. החל משעות אחר הצהריים ממתין צוות החברה בחניון הלילה עם הציוד האישי של המטיילים, עם מקלחות חמות ותאי שירותים ניידים.  

בשביל הגולן  

חברה זו מציעה שירותים לוגיסטיים מלאים לקבוצות בשביל הגולן. בחברה תופרים באופן אישי את הטיול המושלם בשביל הגול – לינה, לוגיסטיקה, אטרקציות והדרכה. עבור קבוצות ופרטיים, למטיילים מתפנקים, למטיילי שטח ולמשפחות מטיילות. בחברה מציעים אפשרות להזמנת צימרים, מלונות, אטרקציות וארוחות שטח לכל סגנון. המחיר נקבע בהתאם לסוג השירות המבוקש.  

מאסעות 

חברת הג'יפים והטיולים של אילן מאס נותנת תמיכה בניוד ושינוע לוגיסטי למטיילים בגולן ובגליל. ביציאה למסע ייחודי שכזה בשבילי הגולן, חשוב להצטייד בכל מה שנחוץ, אבל מה עם מה שנחוץ רק ללילה? רק לארוחת הצהריים? שחררו את הגב שלכם מדאגות – מאסעות תדאג לכל מה שאתם צריכים בדרך. הובלה והטמנה בשטח של מים, ציוד לינה וציוד בישול. הובלה בשטח של ציוד לאופניים וכלי תיקון, איסוף מוצרי מזון והבאה לנקודת מפגש, ניוד טיול לטיולים נודדים – שינוע ציוד אישי, פריסות קייטרינג שטח חלבי מפנק, הסעה לנקודת התחלה, איסוף מנקודת סיום, שירותי SOS לנתקעים בשטח – השלמת ציוד חסר או פגום, חילוץ בשטח. השינוע והניוד נעשים ברכב 4X4 מקצועי, בטיחותי ומאובזר. מתאים גם לניוד בשטחים קשים. השירות מיועד למשפחות, קבוצות חברים ובודדים. 

דני בר טיולים וסגנון חיים www.danybar.co.il מדריך, יועץ ומתכנן טיולים בארץ ובחו"ל. פרטים באתר https://www.danybar.co.il/trip_planning/ או בפייסבוק https://www.facebook.com/DanysBarTravelWineAndDine 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן