יבול שיא
הרפת והחלב
נועם תיבון

המזכ"ל הבא של התנועה הקיבוצית

4 דק' קריאה

שיתוף:

ניר מאיר הבולדוזר שעובד בשבילכם – המזכ"ל הבא של התנועה הקיבוצית

אלוף (מיל.) נעם תיבון, בן צרעה

המזכ"ל הבא של התנועה הקיבוצית : בצהרי שישי שטוף שמש נכנסתי לקיבוץ גבים, חיפשתי את ה"פאבלמנט" מוסד תרבות ייחודי בעוטף עזה לדיון ושיחה על בעיות השעה, עברתי ליד השכונה החדשה הטובלת בירק, במרכז הקיבוץ פגשתי גן משחקים יפהפה מלא בזאטוטים והוריהם ובפאבלמנט עצמו כבר ישבו ותיקי האזור, הגיבורים ששומרים למדינת ישראל על הגבול הדרומי מקום המדינה, אנשים טובים, פטריוטים ישראלים ושוחרי שלום.

גבים לא שונה משאר הקיבוצים בעוטף  עזה שחווים פריחה ושגשוג למרות המצב הביטחוני הקשה, אני פוגש את המציאות בתנועה הקיבוצית בכל פעם שאני מגיע לבקר את אמי עליזה תיבון, ממייסדות קיבוץ צרעה שחגגה השנה 90 ואני חש בכל ביקור את תמיכת הקהילה ויחס הכבוד שרוכשים לוותיקי הקיבוץ.

לאורך כל שירותי הצבאי הדגשתי את בית גידולי בקיבוץ צרעה, התנועה הקיבוצית יקרה לליבי ולכן אני כותב אליכם.

בחמש השנים האחרונות התנועה הקיבוצית עשתה מסע אדיר של היחלצות ממשבר, התנועה גדלה ומשגשגת, זאת למרות שלטון הימין בארץ שעושה כל שביכולתו לפגוע בקיבוצים, בזכויותיכם ההיסטוריות והכלכליות, באדמתכם ובפרנסתכם – חברי הקיבוצים.

הפריחה בחמש השנים האחרונות בתנועה הקיבוצית היא פרי מנהיגות אמיצה, תובענית ונחושה, המנהיגות האקטיבית והיזמית שהוביל מזכ"ל התנועה ניר מאיר, יחד עם צוותי העבודה המוכשרים שהקים לצדו.

רוב הקיבוצים יצאו מהמשבר הכלכלי מחוזקים, הקהילות הקיבוציות השתנו, כל קהילה בקצב שמתאים לחבריה ותושביה. התנועה הקיבוצית נפתחה ורבים מבין חברי הקיבוצים עובדים היום מחוץ לקיבוץ. המפעלים הקיבוציים יצירתיים ותחרותיים מהמתקדמים בתחומם בעולם ויצואנים מצטיינים. תרומה של התנועה הקיבוצית לכלכלת המדינה אדירה ותרומתה לחברה גדולה לא פחות.

בדרום פוגשים את החקלאות המובילה של מדינת ישראל והעולם – החקלאות הקיבוצית שכולה הייטק, ניצול נכון של מים מושבים, שיטות השקיה שפותחו במפעל נטפים ושינו את העולם. עד היום מעבדים החקלאים הקיבוצניקים את השדות עד התלם האחרון, כפי שלמדתי בקיבוץ נחל עוז, הקיבוץ בו בחרו בני אמיר ואשתו מירי לבנות את ביתם. את חקלאי נחל עוז לא עצרו מנהרות הטרור ולא בלוני התבערה השדות מעובדים עד גדר הגבול כך גם במטעים שעל בגבול הלבנון. בני ובנות הקיבוצים מתנדבים באחוזים הגבוהים ביותר במדינה לשנת שירות והתנדבות ולאחר מכן לשרות קרבי ומשמעותי בצה"ל. לאחר השרות הצבאי הקיבוצים מעודדים את הבנים לצאת ללימודים אקדמאים ולחזור לבנות את ביתם בקיבוץ.

בכל קיבוץ נבנית שכונה חדשה ובני הקיבוץ כמו גם ישראלים רבים בונים את ביתם ומצטרפים לקיבוץ ולקהילה שמשלבת איכות חיים, חיי חברה וערבות הדדית. חברות וחברים, השגשוג וההצלחה של התנועה הקיבוצית אל מול האיום הפוליטי המתמשך מצד מממשלות הימין אינו מובן מאליו. הפריחה בחמש השנים האחרונות בתנועה הקיבוצית היא פרי מנהיגות אמיצה, תובענית ונחושה, המנהיגות האקטיבית והיזמית שהוביל מזכ"ל התנועה ניר מאיר יחד עם צוותי העבודה המוכשרים שהקים לצדו.

המזכ"ל הבא של התנועה הקיבוצית

ניר, בן קבוצת שילר, דור שלישי בקיבוץ, אביו אריה מאיר ז"ל נפל במלחמת ששת הימים בעזה וקיבל את עיטור העוז. ניר הוא סא"ל בצה"ל, כל ילדיו היו קצינים בצבא ובנו את ביתם בקיבוץ. לאחר קריירה כמרכז המשק בקבוצת שילר ומרכז ועדת המשק של התנועה הקיבוצית, ניר זיהה את המשבר הניהולי והכלכלי בתנועה הקיבוצית והקים את ארגון קמ"ה שהביא מנהלים מקצועיים לשטח ושיטות ניהול חדשניות שעזרו לכשבעים קיבוצים לצאת מהמשבר הכלכלי. ניר באופן אישי הוביל קיבוצים רבים ובהם  ניר עם, החותרים ובית השיטה  ממצב כלכלי קשה, לעצמאות כלכלית ופריחה מחודשת.

בחמש השנים האחרונות ניר הוא מזכ"ל התנועה הקיבוצית. במאמץ גדול הוסרה המגבלה לבניה בתנועה הקיבוצית, כתוצאה מהישג זה בכל הקיבוצים נבנות שכונות חדשות, נמצא פתרון לקליטת חברי ההרחבות לתנועה הקיבוצית, נמצא פתרון לקיבוצים במשבר כלכלי ואין היום יותר קיבוצים חדלי פירעון בתנועה הקיבוצית.
צריך להגיד את האמת, בחמש השנים האחרונות נמצאת התנועה הקיבוצית באחת מתקופותיה היפות, הבנים חוזרים הביתה לקיבוץ, בתי הילדים הומים, החינוך הקיבוצי מוביל במדדים הארציים, הכלכלה הקיבוצית צומחת והחופש האישי של החבר גדל.

חברים, אל תהיו אדישים, ביום שלישי, ה-17 בדצמבר צאו להצביע עבור ניר מאיר לקדנציה נוספת כמזכ"ל התנועה הקיבוצית. דווקא היום נדרשת לתנועה הקיבוצית מנהיגות אחראית, מנוסה בעבודה מול משרדי הממשלה, מנהיגות עם חזון, הישגים, וידע כלכלי מבוסס.  עם ניר התנועה בידיים מנוסות ובטוחות.

 

אל: הנהגת התנועה הקיבוצית היושבת בקומה 7 בבית התנועה תגידו אתם חושבים שאנחנו כסילים?

דורון ליבר מצר

בדיווחי התנועה (דף הדובר המתפרסם בשני העיתונים) על ועידת תום שנת 2019  של ברית פיקוח הכותרת בענק: "הנהגת התנועה אומרת: שמצבם של הקיבוצים מעולם לא היה טוב יותר". מיד נזכרתי בדברי גולדה מאיר ערב מלחמת יום הכיפורים ולכן למוד ניסיון מהצהרות מנהיגים כוזבות, החלטתי לקרוא מעבר לכותרות. מה גם ששמעתי בכנס דברים אחרים, ומה מצאתי? הנה מספר ציטוטים:

 

אכן מצבם של הקיבוצים (לא כולם) והחבר בקיבוץ הבודד טוב יותר, אין ויכוח! אבל מצבם טוב יותר למרות הנהגת התנועה ולא בזכותה. שכן כתנועה מצבנו הורע לאין שיעור

 

מנכ"ל ברית פיקוח אומר: "לצד השחיקה בפעילות החקלאית, מתמודד המגזר הקיבוצי גם עם גזירות והקשחת עמדות מצדה של רמ"י. רשות המקרקעין נוקטת כיום בגישה מחמירה כלפיי בנייה וצמיחה דמוגרפית בקיבוצים המתחדשים".
יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים ויו"ר ברית פיקוח אומר: "רוב הנוכחים פה עסוקים בלנסות לפענח את השיטה של המיסוי החדש שהושת על הקיבוצים".
נציג התנועה הקיבוצית אמר בכנס:"ברשות המיסים יודעים שיש אצלנו אוצר, הם רק מחפשים את המפתח. זהו משחק שחמט מתוחכם שבו קו הנסיגה של היום הוא קו ההתחלה של המחר. צריך גם להבין שאין מצב שתמיד ננצח, וצריך להבין על מה ניתן להתפשר לאחר משא ומתן מתיש."

גם במושב הוועידה (פאנל הקיבוצים) נמסרו דברים שאינם תואמים את הכותרת כגון: "גם נושא הוועדה לבחינה מחדש של שיוך בתים וחלופת האגודה ירד כרגע מהפרק." "עושים מאמץ להילחם בלקיחת קרקעות חקלאיות שתקופת חכירתם הסתיימה." אז תגידו לי, מה אתם חושבים שאנחנו חבורת שוטים ואווילים? כותרת לחוד ומציאות לחוד! לאחר שקראתי את הדברים המצוטטים ומתוך ידיעה הגעתי לשתי מסקנות.

א. אכן מצבם של הקיבוצים (לא כולם) והחבר בקיבוץ הבודד טוב יותר, אין ויכוח! אבל מצבם טוב יותר למרות הנהגת התנועה ולא בזכותה. שכן כתנועה מצבנו הורע לאין שיעור ועל כך מעיד הכותב עצמו (דובר התנועה, ראו ציטוטים).

ב. הנהגה שמספקת כותרת הזויה ולאחר מכן סותרת עצמה, ולטעמי נכשלת לכל אורך דרכה, אינה מתאימה לי יותר. בבחירות הקרובות כדאי לכולנו להחליפה!

דורון ליבר, קיבוץ מצר.

תגובה אחת

  1. בחירות למזכ"ל כל ארבע שנים
    לא סתם החליטו על בחירות כל ארבע שנים. זה מספיק זמן לנבחר, להראות לנו, שהוא לא אפור, שהוא יודע לפעול לטובת התנועה והחברים מחוץ לקופסא ולהציב לנו מטרות שחשוב ואפשר להשיג חלק מהם. זאת הדרך היחידה להצליח לטפח מנהיגות, שתוכל לקדם את התנועה הקיבוצית.
    אני מציע לכל אחד מאתנו, למדוד האם המזכ"ל עשה דברים יוצאי דופן, כדי שנבחר אותו לקדנציה שניה. אני בטוח, שכל מי שנבחר, יש לו את הכישורים לעשות את המאבקים השוטפים בסדר. אבל זה אינו מספיק לקדנציה השנייה.
    אני מניח, שניר היה בסדר, אבל לא יותר. נראה לי, שליאור שמחה יכול לצאת מהקופסא ולעשות את התפקיד יותר יצירתי לטובת התנועה והחברים. "חוסר הניסיון" בו מואשם ליאור הוא לא יותר מקשקוש. בדברים השוטפים ישנם עוד הרבה חברים מעורבים חברים המכסים על חוסר ניסיון ואני בטוח, שגם ניר יעזור אם יתבקש. אל תלמדו מתומכי ביבי, ש"אין לו תחליף".
    חברים, חשוב ביותר לבוא להצביע. חשוב להצביע על שינוי, כדי שכל מזכ"ל ידע, שקדנציה שניה מקבלים רק על מילוי תפקיד בצורה יצירתית במיוחד. בסדר, לא מקנה זכות לקדנציה שנייה.
    יונה איל נווה אור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בעונה זו של השנה מגדלים רבים נתקלים במחלת הפרצית בעדרים. על מנת לעשות קצת סדר בנושא, אכתוב הסבר פשוט שישפוך קצת אור על המחלה יוסי לאפר – יועץ מקצועי בין-לאומי. josephlepar@gmail.com הפרצית היא מחלת
3 דק' קריאה
עברה שנה וחצי מאז האדומות הגיעו מטקסס *תמונה ראשית: פרה שנרצעה פסולה מלכתחילה – תמונות מאתר כיפה לא להאמין, אבל בהודעת החמאס על הסיבות לפתיחת המלחמה עלה הטיעון, שבמיקום סודי ביהודה ושומרון, נמצאת קבוצה
7 דק' קריאה
חדשות מן העבר, חלק א גזע בקר לייצור חלב בחוברת של יוסף קריגר, אחד ממייסדי רמתיים, בשם "מזכרונותיו של ציוני", מופיעים פרטים מעניינים על יבוא בקר מהולנד, בראשית שנות ה-20 של המאה שעברה. יוסף
5 דק' קריאה
מדוע מחירי הבשר בעלייה ומחיר פרה ועגלה עלה מאוד? איך משפיעה המלחמה על הקורה בענף הבשר ועוד נושאים, שצוות בני בקר במפעלי העמק, מתמודד איתם בכל יום ביקור במכרז הבקר השבועי… מה תפקיד הארגון
5 דק' קריאה
עם קמינסקי בהובלת חלב בגולן מחלבת הגולן התחילה לעבוד מחדש בחודש מאי 23 תחת חברת זן לכול.  תחילה קיבלה חלב מתנובה ובתחילת השנה, יצאה לדרך עצמאית וקיימה מכרז לקליטת חלב ישירה והובלה למחלבה. במכרז
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן