יבול שיא
הרפת והחלב
מרכזים לצדק חברתי

המרכזים לצדק חברתי – גיוס המונים

3 דק' קריאה

שיתוף:

תנועת הבוגרים של השומר הצעיר, המפעילה את המרכזים לצדק חברתי, פתחה במבצע גיוס המונים לתמיכה בפעילות המרכזים. המרכזים לצדק חברתי קמו בינואר 2016 בשיאו של המאבק על מתווה הגז, ומטרתם לקדם צדק חברתי ושוויון לכל הקבוצות בחברה הישראלית. היום פועלים 5 מרכזים כאלה –  בחיפה, ראשל"צ, רחובות, מודיעין וחריש.  מדי שנה קם מרכז חדש. הפעילות כוללת תכניות הכשרה הפתוחות לקהל הרחב, הרצאות, קבוצות פעולה לשינוי מדיניות, קמפיינים, מפגשים ואירועי תרבות. לכל מרכז יש מנהל או מנהלת, שמארגנים סביבם אלפי פעילים ופעילות במעגלים הולכים ומתרחבים.

במסמך שהוציא הצוות המוביל לקראת גיוס ההמונים נאמר בין היתר:

"כשהאדמה רועדת, הדמוקרטיה בסכנה ומיליון מובטלים נמצאים ברחובות, המשימה הדחופה ביותר היא להקים תנועת שטח אמיתית ורחבה שתגיע לכל פינה בישראל בזכותכם ובזכותכן. תנועה ששייכת קודם כל לחברים ולחברות שבה, שעובדת בשבילכם ולמענכן. תנועה שתייצר תקווה ועתיד חברתי-פוליטי טוב וצודק יותר.

המרכזים לצדק חברתי הוא המקום שבו נוצרת התקווה, זוהי ההשקעה הכי אפקטיבית ויעילה לכל מי שרוצה לחיות במדינה ולייצר כאן עתיד ושינוי. תנועה צומחת שמקדמת ברחבי הארץ את הערכים שבהם אתם מאמינים – צדק חברתי, שוויון זכויות והזדמנויות לכל הקבוצות במדינה, מאבק באלימות ובגזענות, חופש דת, שמירה על שלטון החוק, מאבק במשבר האקלים ומאבק למען מדינה שחיה בשלום עם שכנותיה. אם גם אתם מאמינים ומאמינות בערכים האלו מקומכם אתנו. אנחנו פונים אליכם, חברי וחברות התנועה לדורותיה, המשפחה השומרית, להכיר את העשייה של המרכזים לצדק חברתי, לקחת בה חלק ולתמוך בה.

 

איך אנחנו משנים?

הפגנות ומחאות – אנחנו משתתפות ולוקחות חלק מוביל בהפגנות ומחאות שמקדמות את העקרונות המובילים שלנו ושלכם, ונלחמות על אופיה ועתידה של מדינת ישראל.

תכניות הכשרה – אנחנו מארגנים תכניות הכשרה מקצועיות בהן מפגישים אנשים ונותנים כלים לעשיית שינוי חברתי. 2,500 אזרחים ואזרחיות כבר השתתפו בתכניות ההכשרה שבהן צומחת המנהיגות הבאה של מדינת ישראל, ואנחנו ממשיכים לגדול.

קמפיינים – הובלנו בשנה וחצי האחרונות 4 קמפיינים במערכות הבחירות הארציות והמקומיות ואירגנו מאות אלפי אזרחים שעודדו הצבעה ושמו על סדר היום את הסוגיות החשובות באמת.

קבוצות פעולה – קבוצות הפעולה הן קבוצות שצומחות מתוך תכניות ההכשרה שלנו ופועלות יום יום למען שינוי מדיניות בתחומים ציבוריים רבים כמו כלכלה, פמיניזם, דת ומדינה, קיום משותף, איכות הסביבה, זכויות אדם, מאבק על הדמוקרטיה ועוד.

אירועים קהילתיים ומפגשים פתוחים –אנחנו מארגנים/ות אירועי תוכן שמחזקים את הקהילה ומקדמים שיח על הנושאים החשובים לכן ולנו. המרכזים לצדק חברתי הם בית ליותר מ-50,000 פעילים ופעילות ברחבי הארץ.

פעילות ברשתות חברתיות – אנחנו מעלות יום יום תוכן לרשתות החברתיות ומגיבות בזמן אמת לסוגיות אקטואליות.

סולידריות – בתקופת הקורונה הגענו ליותר מ-250,000 ישראלים וישראליות שהיו צריכים אותנו במקומות שהמדינה הפקירה אותם, ועזרנו בכל מה שצריך.

המרכזים הם הבית והתשתית לעשרות ארגוני חברה אזרחית ותנועות חברתיות, לאלפי פעילים ופעילות. המרכזים הם הבית לעשייה שלכם ושלכן! אנחנו פונים אליכן עכשיו כי זה הרגע לעלות מדרגה, להגיע לעוד ערים, לפעול בעוד נושאים, בשבילכן, בשבילנו, בשביל החברה הישראלית. אנחנו משנים!


מי מממן אותנו?

העצמאות של המרכזים היא המרכיב החשוב ביותר עבורנו. מסיבה זו אנחנו לא שייכים ולא מחויבים לאף עירייה, מפלגה פוליטית או גורם כזה או אחר.

השותפים המרכזיים שלנו הם קודם כל אתם ואתן – הציבור, דרך התמיכה שלכם ודרך דמי השתתפות בתכניות ההכשרה שלנו. מקור הכנסה נוסף שלנו הוא שיתופי פעולה עם ארגוני חברה אזרחית ועם קרנות של משפחות מהארץ ומהעולם.

 

מה את/ה מקבל/ת בתמורה?

להיות חלק מהשינוי – ידיעה שאתם לוקחים חלק בבניית ארגון השטח הגדול והאפקטיבי בישראל לקידום הנושאים שהכי חשובים לכם. כל תמיכה ודמי חברות עוזרים לנו להגיע למקומות ונושאים חדשים.

הצבעה על הנושאים הכי בוערים, במה צריך לפעול ואיך נכון לפעול ביחס אליהם.

עדכונים ופעילות שוטפת – הזמנה להצטרף לתכניות השנתיות שלנו, עדכונים בניוזלטר, הזמנה לקחת חלק בפעילויות השטח ובהרצאות.

קשר ישיר עם הרכזים והרכזות המקומיים שלנו ואפשרות להשתמש בתיאום במרכזים לצדק חברתי לקידום יוזמות והתארגנויות התואמות את הערכים שלנו.

במרכזים במודיעין ובראשל"צ כרטיס החברות יאפשר הנחות במגוון בתי עסק מקומיים שותפים שלנו. לפרטים: מודיעין – אור 054-423-3350 ראשון לציון – אופיר 054-558-0502

שקיפות מלאה

אנו מחוייבים ומחוייבות לשקיפות מלאה על תקציב הפעילות שלנו וביצועו, ולאפשר לכל מי שרוצה להפסיק את התמיכה שלו, לעשות זאת באופן מיידי.

מעולה, איך אני מצטרפ/ת?

אנחנו יודעים שהמצב הכלכלי קשה מאוד. עם זאת, חשוב לנו שכמה שיותר ישראלים וישראליות יקחו חלק בתנועה לכן אפשר להיות חבר או חברה החל מ-20 ₪ בחודש או בתמיכה חד-פעמית. מי שרוצה ויכולה לתת יותר – מעולה! חשוב לנו שהכסף לא יהיה מגבלה למי שמעוניינים ומעוניינות לקחת חלק.

כל החברים והחברות יקבלו כרטיס חברות בדואר ומזכרת קטנה ותודה על התמיכה והשותפות.

דמי חברות חודשיים

20₪ | 50₪ | 100₪ | 180₪

דמי חברות שנתיים

מסלול רגיל: 250₪ | 500₪ | 1000₪ | אחר (100₪+) סטודנטים/ות ונוער: 100₪

טלפונים

רוני הוס 0542159202

יזהר (איזי) כרמון

052-4840627

או בפייסבוק – מרכזים לצדק חברתי

טלפונים

רוני הוס 0542159202

יזהר (איזי) כרמון

052-4840627

או בפייסבוק – מרכזים לצדק חברתי

תגובה אחת

  1. כגמלאית הייתי רוצה להצטרף למרכז. נחשפתי אליכם בכנס האחד במאי של יד טבנקין.
    עליכם גם לפנותצאלינו כציבור שעדיין איכפתי ומעורב בנעשה בארץ אפשר דרך מועדוני גימלאים בערים והיישובים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן