יבול שיא
הרפת והחלב
ירון בלחסן

ירון בלחסן נבחר למנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

ירון בלחסן נבחר למנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: מועצת ארגון מגדלי הפירות בישראל בחרה בירון בלחסן למנכ"ל הארגון. ירון יחליף את איציק כהן שמסיים כהונה של שש שנים בתפקיד.

ירון בלחסן נבחר למנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: ירון בלחסן (54), בן וחבר מושב רמות נפתלי בגליל העליון, מגדל אגסים וענבי יין, שימש בשורה של תפקידים ציבוריים במגזר החקלאי ובהם יו"ר הועדה החקלאית מבואות החרמון, מזכיר וגזבר רמות נפתלי, יו"ר בוועדים ממונים ומזכיר חוץ במושבים, חבר בהנהלות יקבי רמת הגולן, מים בגליל, מט"י גליל עליון וחבר במזכירות ארגון מגדלי הפירות לאורך שנים רבות.

בלחסן הודה לחברי מועצת הארגון על הבחירה ואמר שהוא נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת עם בעיות דחופות בהתמודדות עם המדיניות הממשלתית, פערי התיווך בין המגדל לבין הצרכן, המחסור התמידי במים ועלויות העסקת העובדים הזרים.

"אני מתחייב לפעול בכל המרץ לחיזוק הקשר בין החקלאים לארגון, לדאוג לצרכיהם ולרווחתם של מגדלי הפירות, למען אספקת פירות טריים בשפע לצרכנים ולחיזוק תדמית הארגון באמצעות עבודת צוות משותפת עם כל הגורמים בענף ובמגזר החקלאי. אני מודה לאיציק כהן על השנים שהקדיש לארגון בתקופה לא פשוטה."

איציק כהן איחל לירון בלחסן הצלחה בתפקיד והביע תקווה ששר החקלאות החדש שיכנס לתפקיד לאחר הבחירות יהיה קשוב לצרכי החקלאים והחקלאות וישכיל לפעול בשיתוף פעולה פורה עם המגזר החקלאי.

ירון בלחסן

במכתב פרידה  ששלח איציק כהן לחקלאים  נכתב: "השנים האחרונות היו מאתגרות לענף הפירות הישראלי, בנוסף למאבקים הקבועים שאנו נאלצים לנהל אל מול היבוא, מגבלות המים, הסיוע הממשלתי והבטחת עובדים לענף, התמודדנו עם שרי חקלאות שלא ראו אל מול עיניהם את צרכי החקלאים והחקלאות.

לצערי נאלצנו להגיע לעימותים בבתי המשפט כדי להבטיח את זכויות החקלאים. אני מאמין שלא כך הדרך להתנהל במגזר החקלאי ומקווה שהעתיד יהיה שונה. אני גאה במיוחד בסיום ההתדיינות ארוכת השנים על פיצוי החקלאים בהפרשי הצמדה וריבית בגין נזקי הטבע שחווינו בתחילת שנות התשעים. הפיצוי שקיבלו החקלאים, בהיקף של 50 מיליון שקל, איפשר לרבים מהם להשקיע ולהרחיב את המשקים, להחזיר חובות ולחזק את איתנותם הכספית.

"האתגרים בפני הארגון היו לא רק חיצוניים אלא גם בתוכנו, עם חילוקי הדעות ביחס לצורך בשימור המערכות הארגוניות של המגזר החקלאי. סברתי בכל השנים ואני חושב גם כעת שאחדות החקלאים וניתוב תקציבים ציבוריים למטרות כמו המחקר החקלאי הכרחיים להמשך קיומה של החקלאות במתכונת הנוכחית. כמובן שיש לערוך שינויים והתאמות, אולם ויתור על כלים חשובים אלו יותיר חלל שספק אם ניתן יהיה למלא.

"ביקשתי לסיים כעת את כהונתי כדי לאפשר למחליף להיערך כראוי לוועידת הארגון שתערך בשנה הבאה ולהתחיל בניית מערכת היחסים עם הכנסת והממשלה שייבחרו. אני מאחל לו ולכולנו ששר חקלאות החדש שיכנס לתפקיד והנהלת המשרד יהיו קשובים לצרכי החקלאים ויעבדו בשיתוף פעולה פורה עם התנועות והארגונים.  זוהי פרידה מהתפקיד, אך לא מכם. אמשיך ללוות את ענף הפירות כחבר במזכירות ולהיפגש עמכם באירועים ובסיורים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן