יבול שיא
הרפת והחלב
ישיבת מועצת התנועה הקיבוצית

ישיבת מועצת התנועה הקיבוצית נדחתה

2 דק' קריאה

שיתוף:

ישיבת מועצת התנועה הקיבוצית נדחתה: נגיף הקורונה המתפשט לא פוסח גם על הקיבוצים

ישיבת מועצת התנועה הקיבוצית שאמורה הייתה להתקיים בשבוע שעבר נדחתה. אגפי החינוך וחברה וקהילה בתנועה הוציאו במשותף מסמך המלצות לקהילות ומערכות החינוך בקיבוצים כיצד להתמודד עם התפשטות הנגיף. עדי רמות ממחלקת הבריאות של התנועה הקיבוצית: "אסור להקל ראש ולזלזל בהוראות משרד הבריאות, ולא פחות חשוב מכך – קיבוצניקים וקיבוצניקיות שחובת הבידוד חלה עליהם מתבקשים, כמו כל אזרח, להודיע למוקד המשרד"

בעקבות פניות שהתקבלו בתנועה הקיבוצית, ומתוך אחריות לבריאותם ושלומם של חברי הקיבוצים בכל רחבי הארץ והדיווחים על התפשטות מחלת הקורונה בישראל, ובעיקר לאחר שעלה החשש להדבקתם של תלמידים והסגל החינוכי בבית הספר בגבעת ברנר, החליטה הנהלת התנועה לדחות את כינוס המועצה הקיבוצית שהייתה אמורה להתקיים ביום חמישי בשבוע שעבר. לטובת שמירה על בריאות הציבור אל לנו לקחת סיכון מיותר ולו הקל שבקלים. על מועד חדש תצא הודעה בהקדם.

גם בתנועת המושבים החליטו על דחיית כנס הנהגות המושבים, שהיה אמור להיערך בשבוע הבא, למועד אחר. כנסים, קורסים ומפגשים מסוגים שונים בוטלו או נדחו עקב המצב וגם מסיבת פורים בחלק מהקיבוצים.

אגפי חינוך וחברה וקהילה בתנועה הוציאו במשותף מסמך המלצות לקהילות ומערכות החינוך בקיבוצים כיצד להתמודד עם התפשטות הנגיף. לאור התפשטות וירוס הקורונה בישראל אנו רואים חשיבות בהערכות למצב בתנועה הקיבוצית ובתוך הקיבוצים עצמם. מומלץ להתמודד עם הנושא באמצעות העקרונות המנחים לטיפול באירוע שיש לו השלכות קהילתיות רחבות:

1.באירוע מסוג זה הכי חשוב להיצמד להוראות משרדי הממשלה, במקרה זה, משרד    הבריאות ובהתאם לצורך משרד החינוך. לנוחיותכם פרטי התקשרות:  משרד הבריאות www.health.gov.il בטלפון   5400*  או במוקד מד"א 101.

מומלץ להכיר את הכתובת הרלוונטית במשרד הבריאות בכל אזור ולדאוג לערוץ תקשורת שוטף איתה.

  1. במבנה הקהילות הקיבוציות שלנו זהו אירוע שנכון לתכלל אותו באמצעות התשתית הקיימת – צוות צ"חי\ ייעודי ששותפים בו כל הגורמים הרלוונטיים – מנהל/ת הקהילה, מרפאה, חינוך, רווחה, ביטחון, תרבות, דוברות וכו'.

מטרת הצוות לנהל את האירוע בתוך הקיבוץ באופן מיטבי:

  • לעדכן את הציבור שהנושא מטופל ע"י הצוות , הרכב הצוות ומטרתו.
  • להכיר את הנחיות משרד הבריאות , ליידע את הציבור באופן שוטף ודינאמי.
  • למפות את המצב בקיבוץ (מי וכמה חזרו מחו"ל מי וכמה אנשים בבידוד, מי חווה קושי מנטלי , וכו') ולהבין את ההשלכות על הקהילה ועל הקיבוץ.
  • לקבוע מי עומד בקשר עם הגורמים מחוץ לקיבוץ (מועצה, משרד הבריאות, מד"א וכו') ולוודא שיודעים כיצד לתקשר איתם.
  • לקבוע מי עומד בקשר עם חברים, תושבים ומשפחות שנמצאות בבידוד ומה כולל המענה והסיוע שהקיבוץ יעמיד במקרים אלו (לדוגמא, קניות, הבאת אוכל, תרופות וכו').
  • לפרסם לחברים ולתושבים מידע והנחיות על מנת לחזק את תחושת הבטחון והאמון ובכך לייצר הרגעה (פרסום הנחיות משרד הבריאות, הנחיות יישוביות , הנחיות וסיוע לנמצאים בבידוד, סקר טלפוני/אינטרנטי לגבי תחושת החברים והאם זקוקים לסיוע וכו').
  • לדון האם לקיים אירועים והתכנסויות רחבות על פי הנתונים הקיימים בקיבוץ ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.
  • לעודד פעילות חברתית אלטרנטיבית (מפגשים בקבוצות קטנות, פעילות מבוססת טכנולוגיה מרחוק, חידון תחפושות בווטסאפ וכו')
  • להיערך למצבים אפשריים בעתיד במידה ויעלה הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן