יבול שיא
הרפת והחלב
גופשטיין

עבר שבוע: גופשטיין. אם מתתיהו ויהודה המכבים היו חיים היום

4 דק' קריאה

שיתוף:

עושים להם דה-לגיטימציה:

עבר שבוע: גופשטיין: "'נשים סוף למזדיינים",  "12 ערוץ של נאצים, הזבל של הזבל",  "כל התקשורת חלאות המין האנושי, שקרנים, רמאים, אוכלי חינם", "שיישרף אברמוביץ', שיישרף עוד פעם, הכלב", מבחר ציטוטים מהפגנת התמיכה בנתניהו ביום שלישי בתל אביב, אותם הביא כתב וואלה יוסי מזרחי.

בליכוד זעמו. מדוע בתקשורת בוחרים לצטט את  המפגינים שאומרים   דברים מכוערים, ולא את הרוב שהוא הפנים היפות של הליכוד? (זה בערך כמו לשאול, למה מצלמים ומשדרים  את אוהדי בית"ר ירושלים שצועקים "מוות לערבים" ולא את האוהדים שלא צועקים "מוות לערבים").  גם נתניהו התייחס לכתבה ואמר בסרטון שפרסם:  "גורמים בתקשורת תמיד ייקחו מקרים בודדים מתוך האלפים שהיו שם, כדי לעשות לכם דה-לגיטימציה, בניגוד להתעלמות שלהם ממקרים חמורים בהרבה בהפגנות השמאל"

הוא, נתניהו, לא נוהג כך. הוא לעולם  לא ייקח מקרה בודד כדי לעשות אתו למישהו דה-לגיטימציה. אנחנו נזכרנו בהפגנה משמאל שהייתה לפני מספר חודשים מול הבית של מנדלבליט. צעד שם בחור שנשא שלט מטופש – "ביבי אשם עד שתוכח חפותו".  מדובר היה במפגין בודד, השלט נכתב בכתב ידו, ואיש מהמפגינים לא הזדהה אתו, אבל השלט הזה הפך לאמירה המייצגת את השמאלנים במאבק שלהם נגד נתניהו . נתניהו עצמו התייחס אליו  בנאום לאומה, ובריאיון שנתן לערוץ 20 אמר:   "איזה מן דבר זה, שאומרים עלי אשם גם אחרי שתוכח חפותו?". (אפילו המפגין עם השלט לא זה מה שהוא כתב). נתניהו בראיון בערוץ 20: "איזה מן דבר זה שאומרים עלי 'אשם גם אחרי שתוכח חפותו"

נתניהו בראיון בערוץ 20: "איזה מן דבר זה שאומרים עלי 'אשם גם אחרי שתוכח חפותו"  חפותו של נתניהו  לא הוכחה בשלב זה ויש סיכוי סביר שהיא גם לא תוכח, וכשהוא טוען שהתקשות מתעלמת ממקרים חמורים בהרבה שקורים בהפגנות של השמאל, למה הוא מתכוון? יש לו דוגמאות? אולי לזה שצועקים שם: ביבי בוגד! ביבי רוצח! בדם ואש את ביבי נגרש!?

עברנו את פרעה,  נעבור גם את מנדלבליט

עבר שבוע: גופשטיין: בשלישי שעבר, אחרי התלבטויות רבות ובאיחור רב, הגישה  הפרקליטות כתב אישום  נגד יו"ר להבה בנצי גופשטיין  גופשטיין מואשם בעבירות של הסתה לגזענות ותמיכה בטרור.
גופשטיין. מקום רביעי ברשימת עוצמה יהודית לכנסת,  הגיב. הוא תקף כמובן את אביחי מנדלבליט ושי ניצן ועל הדרך גם עשה קישור בינו לבין יהודה המכבי. "נפל דבר בישראל" אמר גופשטיין, "מנדלבליט ושי ניצן, באי כוחם של התנועה הרפורמית במערכת המשפט, החליטו שהמלחמה בהתבוללות היא גזענות…. אילו מתתיהו ויהודה המכבים היו חיים היום הם היו מושלכים לכלא בעוון גזענות… בל זה לא יעזור להם, אמשיך לפעול למען הצלתן של בנות ישראל ולמען מדינה יהודית. עברנו את פרעה ואחשוורוש נעבור גם את מנדלבליט ושי ניצן."   איתמר בן גביר, עורך דינו של גופשטיין, הצטרף:  "מדובר בכתב אישום שמגלם רדיפה וסתימת פיות נגד גופשטיין. מה שלא עושים כלפי ראשי המסיתים מהמגזר הערבי או אנשי שמאל קיצוני עושים כנגד גופשטיין. … לטעמי כתב האישום כולו מגלה רדיפה פוליטית כלפי מי שפועל למען בנות ישראל ולטובת העם היהודי כולו".

בנצי גופשטיין התארח במדור הזה מפעם לפעם. הרי דוגמית:  ב-2015 נערך סימפוזיון בישיבת וולפסון ואת הפאנל שנערך בו איישו הרב משה קליין, רב המרכזים הרפואיים הדסה; בנצי גופשטיין ובני רבינוביץ' כתב "יתד נאמן". ב"כיכר השבת"  דווח על  השיח שהתפתח שם: רבינוביץ לגופשטיין:  "האם אתה בעד שריפת כנסיות בארץ ישראל, כן או לא?" גופשטיין: "הרמב"ם … צריך לשרוף, האם אתה נגד הרמב"ם או בעד הרמב"ם?". רבינוביץ  "אל תגיד לי רמב"ם, שאלתי אותך מה אתה אומר". גופשטיין:  "בוודאי שכן". רבינוביץ: " בנצי, אני רוצה לומר לך שאני באמת בהלם ממה שאתה אומר פה. אתה בעצם אומר שצריך לצאת ולשרוף כנסיות. אתה אומר פה דבר מטורף". הרב קליין: " בנצי, ברגע זה צילמו אותך והקליטו אותך וזה מגיע למשטרה אתה נעצר". גופשטיין: "זה הדבר האחרון שמטריד אותי. אם זו האמת,  אני מוכן לשבת בכלא 50 שנה בשביל זה."

אז יש במדינת ישראל מנהיג של קבוצה קיצונית שקורא לצאת ולשרוף כנסיות, למען תהיה פה מדינה יהודית, ובשביל זה הוא מוכן לשבת בכלא אפילו 50 שנה. מנהג ישנו אצלנו, לקוח מתחום הנימוסים, להגיד על אדם שהוגש נגדו כתב אישום, "אני מאחל לו שייצא זכאי". אומרים את זה לאחרונה לא מעט בכיוונו של בנימין נתניהו. במקרה של בנצ'י גופשטיין,  האמירה הזו מיותרת. 50 שנה בכלא זה מוגזם, אבל 5 שנים  יתקבלו בהבנה, או עונש זהה לזה שיקבל מנהיג נוצרי נניח באחת  ממדינות אירופה, שיקרא לצאת  ולשרוף בתי כנסת יהודיים, כדי לשמור על האופי הנוצרי של ארצו .

ציוציו של יאיר

ימים לא פשוטים עוברים על יאיר נתניהו. החלטת היועמ"ש להגיש כתבי איום נגד אביו בוודאי לא עשתה לו טוב, ואל ההחלטה הזו הוא הגיע עם כינוי חדש, מאוד לא מחמיא, שהדביק לו ידיד המשפחה (לשעבר) שאול אלוביץ בעל השליטה בבזק (לשעבר). חברת החדשות פרסמה תכתובת בין אלוביץ' ובין מנכ"ל וואלה (לשעבר) אילן ישועה, שבה אומר אלוביץ שיאיר "יותר משוגע ממנה (מהאמא שלו), הוא המסית והמדיח". לפי פרסום יותר מאוחר בחדשות 12,  אלוביץ'  גם אמר עליו שהוא  "ילד זין" אחרי שדנה וייס כינתה אותו לפני כמה חודשים "ילד קקות", רק הפרסום הזה היה חסר לו. (בתכנית "גב האומה" עשו ממנו בשבוע שעבר מטעמים לרוב).

ואם לא די בכך, הגיש בשבוע שעבר גבי אלקלעי, עורך אתר וואלה בעבר, תביעת דיבה נגד יאיר בגובה חצי מיליון שקל, בטענה שבנו של ראש הממשלה הפיץ עליו שקרים שלא היו ולא נבראו ופגעו בשמו הטוב. יאיר לא המציא את השקרים שעל הפצתם הוא נתבע, הוא שיתף בחשבון הפייסבוק שלו מה שכתב נתבע אחר באותה תביעה שהגיש ישועה, בחור בשם אבשלום זלינגר. זלינגר האשים את אבי אלקלעי שהוא סוכן שתול מקרן וקסנר בתוך מערכת אתר וואלה וככזה הוא שותף לתפירת התיקים נגד נתניהו. מנדלבליט התבקש לעצור את אלקלעי ולחקור אותו. יאיר הבן קרא, זה התאים לו, והוא הפיץ את הבדותה הזו הלאה. ציוץ שאולי יעלה לו הרבה כסף. על פי "גלובס" מעורבים נוספים בתיק 4000 מתכוונים להגיש בקרוב תביעה נגד יאיר נתניהו על פרסומיו נגדם.

בציוץ נוסף בטוויטר, ביום חמישי שעבר, השווה יאיר נתניהו בין התקשורת הישראלית לתעמולה הנאצית. "ללני ריפנשטאל היה הרבה מה ללמוד מהתקשורת הישראלית", צייץ נתניהו הצעיר. לני ריפנשטאל היא במאית קולנוע שביימה סרטי תעמולה נאציים למען היטלר, והסרטים שהיא עשתה, על פי יאיר, לא מגיעים לקרסולי מה שמעוללת היום התקשורת בישראל למשפחת נתניהו.

ההשוואה לנאצים הוציאה משלוותו אפילו את יעקב אחימאיר, "המאבק ראוי, הסגנון הרבה פחות", כתב השבוע אחימאיר ב"ישראל היום".  "כמי שרואה עצמו חלק ממחנה הימין, ומאחל לראש הממשלה זיכוי מלא אם יתקיים משפט", כתב אחימאיר, "אני נאלץ להודות: לא כל התבטאויותיו של יאיר נתניהו משרתות לדעתי את טובת המשפחה, ובמיוחד לא את טובתו הציבורית של אבי המשפחה". התקשורת הישראלית ראויה לביקורת ואף למחאה על סיקור חד־צדדי של ראש הממשלה, כתב אחימאיר, "אבל "ההשוואה שערך יאיר, תוך שרבוב הנאציזם בציוצו, היא נואלת. נואלת כשלעצמה,ואינה ממלאת את השליחות שאמורה להיות איכותית".

"12 ערוץ של נאצים, הזבל של הזבל", קראו מפגינים בהפגנת התמיכה בנתניהו בתל אביב (ראו הקטע הראשון במדור זה) . יאיר נתניהו היה בוודאי מצטרף לקריאה הזו בלב שלם. עבר שבוע: גופשטיין

 

לטורים נוספים: לחץ כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן