יבול שיא
הרפת והחלב
ברושי אית

עבר שבוע

4 דק' קריאה

שיתוף:

למי הצביע איתן ברושי? מפלגת החקלאים "צומת"

מפלגת החקלאים "צומת": איתן ברושי הצביע למפלגת החקלאים "צומת". זאת בהנחה שהוא נאמן להצהרות שלו עצמו ושצומת החליטה לרוץ עד הסוף  ולא לפרוש.  בשלישי שעבר, שבוע לפני הבחירות,  הצהיר ברושי, חבר גבע, מזכ"ל התנועה הקיבוצית בעבר ועד לא מזמן ח"כ מטעם המחנה הציוני,  שהוא תומך ב"צומת" וקרא לאזרחי ישראל ובמיוחד לחקלאים במושבים ובקיבוצים לעשות כמוהו ולהצביע מפלגת החקלאים "צומת"

בראש מפלגת "צומת"  עומד עו"ד משה גרין  ממושב בצרה, והיא התחייבה  לפעול "לחיזוק החקלאות והכפר, ולהגנה על זכויות המושבים, החקלאים, והקיבוצים במרחב ההתיישבות".  בסרטון שפרסמה המפלגה בשבוע שעבר, הופיע ברושי לצדו של עו"ד גרין, ואמר: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לירידה ושחיקה גדולה  במעמד החקלאות  וההתיישבות עד כדי איום קיומי בצפון ובדרום. איומי הממשלה ומשרדיה הם גדולים מאיומי החיזבאללה, דור העתיד לא רוצה להצטרף לתקלה ולעלבון שחשים  המייסדים וההורים.  במדינת ישראל, בלי כוח פוליטי,  לא ניתן להשפיע. בשנים האחרונות לא הייתה שום מפלגה  שהייתה בית להתיישבות. בשום מפלגה לא היו מוכנים ליצור משבר ואיום על קיומה של הממשלה, כדי להבטיח את הערכים הלאומיים של התיישבות וחקלאות, שהולכים ביחד עם  ביטחון, מזון ומימוש הריבונות. אנו קוראים לתושבים כולם ובוודאי לאנשי ההתיישבות, לתמוך בקבוצה שצמחה מהשדה ומהחממה ולא מהמשרדים, שלקחה על עצמה, פעם ראשונה אחרי שנים רבות, להקים מפלגה שבמרכזה הדאגה  להבטחת עתידה של ההתיישבות.  מפלגה כזו שתהיה בכנסת הבאה,  לא תהיה מקור לסחטנות  אלא תיאבק על מה שנראה לנו חיוני למדינת ישראל.  ב'צומת' צריך לראות את המשענת  והביטחון לחקלאות ולהתיישבות שהם ערך לאומי".

עד שהעיתון הזה ינחת בקיבוצים, יתברר מה עלה בגורלה של "צומת", שהסקרים של לפני הבחירות לא הזכירו אותה כמי שמתקרבת לאחוז החסימה.  יתברר גם בכמה מנדטים זכתה העבודה-גשר  בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס. האם מופרך להניח, שלבד מהדאגה להתיישבות ולחקלאות, יש בקריאה של ברושי להצביע ל"צומת"  גם  סגירת חשבון שלו  עם מפלגת העבודה,  לאחר שהיחסים בינו לבינה ובמיוחד עם היו"ר היוצא אבי גבאי,  הסתיימו באקורד צורם במיוחד, ובהכרזה של ברושי על פרישה  בטרם עת מהחיים הפוליטיים?

זה החיים של הילדים שלנו

בראשון בצהריים הודיעה "נעם"  שהיא פורשת..   את "נעם" ייסד הרב צבי טאו, מראשי הזרם החרד"לי בציונות הדתית,  והשם שניתן למפלגה הוא קצת יומרני למי שבחרה להניף  בעיקר  דגלים של אי-קבלת האחר –  דגל נגד הלה"בים ודגל נגד הרפורמים. ("הומוסקסואלים מסריחים את הבית",  צוטט אחד מראשי המפלגה במאמר שהתפרסם ב"הארץ", הלהט"בים הם נמק שמתפשט בגוף העם בישראל ויהרוג אותו, אם לא ידכאו אותם).

באופן לגמרי לא מפתיע הבינו ב"נעם",  שקהל המצביעים הפוטנציאלי שלהם לא יגיע מהמחנה הדמוקרטי וגם לא מהעבודה-גשר, אלא ממפלגת ימינה. איך משכנעים מצביעים לנטוש את ימינה  ולעבור ל"נעם"?  הופכים גם את ימינה למפלגת שמאל משוקצת. תשדירי הבחירות של "נעם"  הלכו ככה: בצלאל סמוטריץ' הוא אידיאליסט  ומוכשר,  וגם הרב רפי פרץ הוא אדם ראוי ובעל זכויות,  אבל דעו לכם, אנשי הכיפות הסרוגות,   כשאתם מצביעים לסמוטריץ' ולפרץ, אתם מקבלים  למעשה את איילת שקד ונפתלי בנט. במה חטאה  שקד? היא "תומכת בלהט"בים ונוסעת עם שי ניצן לבקר אצל הרפורמים". ובמה חטא בנט?  "בנט הכניס את הלהט"בים לחמ"ד  ולמשרד החינוך",  הגדיל את התקציב לרפורמים וגם הסכים שתהיה להם רחבה בכותל. "הצבעת ימינה,  הצבעת בעד ארגוני הגאווה של השמאל הרדיקלי"  אמרו ב"נעם", "זה לא ימינה, זה  שמאלה".

בסרטון האחרון של "נעם" שראיתי השבוע, מעיר נער את אביו המנומנם ואומר לו שהוא צריך כסף. בשביל מה, שואל האב והבן עונה – בשביל ניתוח. המורה  אמרה, שבנים יכולים להפוך להיות בנות. הכותרת:  "זה כבר לא  עניין של ימין ושמאל, זה החיים של הילדים שלנו". האב בסרטון חובש כיפה, והבן לומד  כנראה בבית ספר ממלכתי דתי. שם המורה אמרה לו, שבנים יכולים בעזרת ניתוח להפוך לבנות והרעיון מצא חן בעיניו.  קמפיין  הגעוואלד של "נעם" לא עזר והיא פרשה. מי ישמור עכשיו על הילדים  שלא יעברו ניתוח לשינוי מין כי המורה אמרה להם?

עם הודעת הפרישה אמר הרב דרור אריה יו"ר המפלגה:  "הצלחנו לחשוף בפני עם ישראל את הניסיון של גורמים זרים להשתלט על  המדינה ולפרק את ערכי היסוד שלנו כעם וכמדינה". הם באמת מאמינים בקשקושים האלה?

משחק תפקידים

כתב החינוך של חדשות 13, עמרי מניב, התנצל והוצא לחופשה מעבודתו  בעקבות הכתבה שעסקה בישיבה הקדם-צבאית "עוצם" אותה ייסד  שר החינוך  הרב רפי פרץ,  ובשיעורו של הרב אסף נאומבורג. הטענה היא, שהדברים שאמר הרב והובאו בכתבה, נאמרו  תוך כדי משחק תפקידים. הרב נאומבורג  לא אמר את מה שהוא חושב ולא חושב את מה שהוא אמר. לצורך הדיון הוא חבש את כובעם של החרדים והדגים לתלמידיו מה החרדים חושבים על החילונים, לא הוא.

שני משפטים שאמר נאומבורג  ושובצו  בכתבה: "מה פתאום איש באמונתו יחיה? מאיפה הגיע המשפט המטורף הזה? אין משפט כזה חוץ מבספרים של מרצ, איש באמונתו יחיה". על החילונים:  "מאיפה שמעת שאפשר לקרב רשעים? לתת להם לגיטימציה? מקומות הבילוי שלהם זה מקומות רשעה של תערובת נשים וגברים".

כדי  לשכנע אפיקורסים כמוני,  שאכן הרב לא הביע את  דעתו שלו אלא דעת אחרים, האם אפשר להביא ציטוטים  מדבריו, מה הוא באמת חושב?  על איש באמונתו יחיה? על לגיטימציה לחילונים? על שירות משותף בצה"ל לחובשי כיפות וחילונים? שנהיה רגועים?

מכינת "עוצם" מאיימת על חדשות 13 ועמרי מניב בתביעת דיבה ודורשת פיצוי של 300,000 שקל כדי להימנע מהגשת התביעה. דיון בבית משפט משמעותו זימון לעדות של הרב נאומבורג,  של  הרב רפי פרץ ושל עוד רבנים מהישיבה,  כולל עימות בינם ובין עורכי הדין של ערוץ 13. זה לא יגיע לשם.

רעידת אדמה לא הייתה

פעיל הימין  רן כרמי בוזגלו התארח  במדור הזה בשבוע שעבר, לאחר שהביא ארצה מארה"ב במבצע שהוגדר "מורכב וחשאי" את נאווה ג'ייקובס, מי שהתלוננה נגד בני גנץ על אירוע שהתרחש לטענתה כששניהם היו תלמידים בכפר הירוק. כרמי בוזגלו הבטיח,  שהפרטים שתחשוף  ג'ייקובס  יטלטלו את המדינה וישפיעו על תוצאות מערכת הבחירות הקרובה. "הולכת להיות פה רעידת אדמה",  אמר כרמי בוזגלו. התרגיל לא הצליח. לא הייתה פה רעידת אדמה ואפילו לא רעשי רקע. מישהו חשב, שלהעלות את העניין הזה מחדש כמה ימים לפני הבחירות  הוא רעיון לא מוצלח וג"יקובס נגנזה. אם הייתה לה חופשה נעימה בישראל, גם זה משהו.

את רן כרמי בוזגלו פגשנו השבוע בריאיון שערך "ישראל היום" עם  אריאל זילבר, חסיד נלהב של הרבי מלובביץ',  לרגל צאת תקליט חדש שלו.  מה חשבת על ההתבטאות של אשרת קוטלר, שאנחנו שולחים ילדים לשטחים ומקבלים אותם חיות אדם? שאלה המראיינת. "אני לא צופה בטלוויזיה אבל שמעתי על זה", ענה זילבר, "אסור היה שהיא תדבר ככה, מי ששונא ישראל ומי שיש לו דעה קדומה נגד חיילי צה"ל, זו בעיה". שמחת שהיא יצאה לחופשה של שנה? שאלה המראיינת וזילבר   השיב: "בטח. רן כרמי בוזגלו עשה נגדה חרם  והוא גרם לזה שהיא תעוף  מהעבודה. אני מעריץ אותו, מה שהוא יגיד לי אני יעשה. בכל עוולה שיש נגד חיילי צה"ל ונגד עם ישראל, הוא נמצא ומנסה לעזור".

מכיוון שזילבר  חושב שהטלת חרם על מי שהביע דעה שהוא לא מסכים לה היא כלי מאבק לגיטימי ואפילו רצוי, כולל העפה מהעבודה, (קוטלר קיבלה איומים על חייה),  הוא בוודאי יכול להבין  ללבם של מי  שמחרימים אותו. בגלל האמפטיה שהביע כלפי יגאל עמיר רוצחו של יצחק רבין, בגלל ההתבטאויות הקשות שלו נגד הומואים וקיבוצניקים.  אבל מכיוון שהגאולה בפתח ומשיח או-וטו-טו מגיע, הכל יסתדר בעזרת השם.

ציפיות לא ממומשות

מספר ימים לפני הבחירות אמרה איילת שקד, שהיא: "מצפה מנתניהו לשים בצד שנאות אישיות".  זה בערך כמו להגיד, שהיא מצפה מנתניהו, שבפעם הבאה כשהוא קונה  דבר מה, שיוציא מכיסו ארנק  וישלם. זה כמו להגיד,  שהיא מצפה מנתניהו,  שכשהוא מתראיין בטלוויזיה, שיקפיד לומר דברי אמת וירחק  מדבר שקר.

את הקיבוץ שרואים מבחוץ, לא רואים מבפנים: ניתוח בלי הרדמה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן