יבול שיא
הרפת והחלב
בוריס גונסון מתנדב בכפר הנשיא בטיול במדבר יהודה

ראש ממשלת בריטניה, איחל מזל טוב ליום הולדתו של אלק קולינס, חבר כפר הנשיא

2 דק' קריאה

שיתוף:

הפתעה נעימה ציפתה לאלק קולינס, חבר קיבוץ כפר הנשיא,  כשמכתב ברכה לרגל יום הולדתו ה-90  שכתב ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, הובא אליו בשבוע שעבר על ידי משלחת מהשגרירות הבריטית בישראל, שבראשה השגריר  ניל ויגאן. בוריס ג'ונסון,  ש"אומץ" על ידי קולינס  כשהיה מתנדב בקיבוץ בקיץ 1984, זכר את מי שאירח אותו ושלח לו מכתב אישי כתוב בכתב ידו לרגל האירוע.

 

 

ביקור של מרגרט טאצר בכפר הנשיא
ביקור של מרגרט טאצר בכפר הנשיא

 

 

לשון המכתב: "אלק היקר, רק רציתי למסור לך את ברכותיי החמות ליום הולדתך ה-90. אני נזכר בהמון חיבה ושמחה בתקופה שביליתי אתך ועם עדנה רעייתך בקיבוץ". השגריר ויגאן הוסיף, כי ג'ונסון אמר לו כי הוא נהנה בצורה יוצאת דופן משהותו בכפר הנשיא.

קולינס, שהגיע לקיבוץ מאנגליה בשנת 1957 כחבר תנועת הבונים, (הקיבוץ נקרא ע"ש הנשיא חיים וייצמן), מספר: "לקיבוץ היו קשרים טובים עם משפחתו של הלורד זיו מבעלי 'מרקס אנד ספנסר',  שגם תרמה לבניית חדר האוכל. טדי זיו, בנו של הלורד, שהיה מנכ"ל החברה, פנה אליי כדי שאאמץ את בוריס ג'ונסון כמתנדב לכפר הנשיא בגיל 20, למשך שלושה חודשים, בקיץ 1984. הוא הגיע אלינו מאנגליה עם אחותו רייצ'ל, בחופשה מלימודים באוקספורד ובמשך שבועיים הוא עבד במכבסה וברחיצת כלים במטבח. לאחר שבועיים הוא פנה אליי בבקשה לצאת מהקיבוץ לטייל. הוא הדגיש  שלא העבודה הקשה גורמת לכך, כי הוא מאוד אוהב את הקיבוץ והאירוח שלנו, אבל הוא מעוניין מאוד לטייל בירושלים, במצדה ובעוד מקומות. אחותו של ג'ונסטון נשארה בכפר הנשיא והשלימה את מכסת התנדבותה".

 

 

אלק קולינס עם השגריר ניל ויגאן
אלק קולינס עם השגריר ניל ויגאן

 

לקראת ביקורו של השגריר הבריטי בכפר הנשיא, כינס אלק קולינס חלק מבני משפחתו בדירתו בקיבוץ והשגריר מסר לו את המכתב האישי אליו מבוריס ג'ונסון. אחר כך סיירה הפמליה בקיבוץ, כולל ביקור במכבסה ובחדר האוכל בהם עבד ג'ונסון כמתנדב.

קולינס, מהנדס בנין במקצועו, שימש שנים רבות כרכז הבנייה בכפר הנשיא ואחר כך היה חבר הוועדה לתכנון ובנייה במועצה האזורית גליל עליון. את רעייתו עדנה, שנפטרה בחודש שעבר בגיל 85, הכיר באנגליה בתנועת הבונים, והשניים הגיעו לכפר הנשיא כזוג. עדנה הייתה מורה לאנגלית בכפר הנשיא ובאיילת השחר.  לזוג ארבעה בנים, אחד עשר נכדים וארבעה נינים. את האירוע של קבלת המכתב מג'ונסון מסכם קולינס בחיוך: "מאוד קשה להיות ראש ממשלה באנגליה בלי להיות בכפר הנשיא. לבוריס ג'ונסון אני מודה על הברכות ליום הולדתי ומקווה שיוכל לנצח את המגפה באנגליה כמה שיותר מהר".

קיבוץ כפר הנשיא זכה לארח מתנדבים ממשפחות אירופיות מפורסמות, ביניהם קרול בתה של מרגרט תאצ'ר, ראשת ממשלת בריטניה (שביקרה במקום בשנת 1979 שנים מספר לאחר בתה), כריסטיאן, בנו של פרנסואה מיטראן, נשיא צרפת, וכאמור בוריס ג'ונסון, ראש הממשלה הבריטי (שמרנים).

שכונות הבנים בקיבוץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן