יבול שיא
הרפת והחלב
התנועה הקיבוצית קורונה

אושר תקציב התנועה הקיבוצית לשנת 2020

2 דק' קריאה

שיתוף:

תקציב התנועה הקיבוצית לשנת 2020 אושר ביום שלישי, 26.5, ברוב גדול במועצת התנועה, שהתקיימה לראשונה באופן מקוון בזום. אושרה בחירתם של 4 נציגי ציבור חדשים למזכירות התנועה: נטע שוורץ (עברון), זהר ליפקין (הגושרים), שחר יערי (בית אלפא) וערן ורדון (בית גוברין).

במועצה השתתפו למעלה מ-300 צירים, שייצגו כ-180 קיבוצים מכל הארץ. בתחילת המועצה נערכה הצבעה על אישור סדר היום, וכן הצבעה לאישור קיום ההצבעה באופן דיגיטלי (שינוי תקנון). אישור שינוי התקנון חייב השתתפות של שני שליש לפחות מהקיבוצים (נציגים של 172 קיבוצים). סדר היום ושינוי תקנון ההצבעה אושרו ברוב גדול. בתום הישיבה הצביעו צירי המועצה בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט, והחליטו ברוב גדול, לאשר את פרוטוקול הישיבה הקודמת, את בחירת נציגי הציבור החדשים למזכירות התנועה, את הצוות לבחינת הנהלים לבחירת מזכ"ל התנועה ואת הקמת הצוות לבחינת הנהלים למינוי נציגי ציבור למזכירות.

אושר תקציב התנועה הקיבוצית לשנת 2020

כל נציגי הציבור למזכירות שנבחרו קיבלו יותר מ-80% מהקולות, אישור התקציב זכה ל-86 אחוזי תמיכה, הקמת צוות לבחינת הנהלים למינוי נציגי ציבור למזכירות – 86 אחוזי תמיכה והצוות לבחינת הנהלים לבחירת מזכ"ל התנועה – 91%.

שרה אדום (בית זרע) יו"ר ועדת גיוס רחבה, הציגה את הליך בחירת נציגי הציבור למזכירות התנועה. לאחר שדנו בנושא, החליטו חברי הוועדה להמליץ על 4 מועמדים בלבד, על מנת לשמור מקום פנוי שיאפשר מינוי של נציג לתנועות הנוער. לאחר מכן, דנה הוועדה במועמדים הרלוונטיים וגיבשה המלצתה בשים לב לייצוג הגיאוגרפי ולדרישות החוברת הכחולה לעניין יחס מגדרי בין חברי המזכירות: על מנת לשמר יחס של לפחות 40% נשים, היה צורך להמליץ על 3 נשים מבין 4 המקומות הפנויים. רשימת המומלצים נקבעה לפי הצבעת נציגי הציבור.

גזבר התנועה, גלעד בכרך פירט בפני הצירים את עיקרי התקציב לשנת 2020 בדגש על שינויים שבוצעו, לעומת התקציב המקורי, בעקבות "תקופת הקורונה". מול חשש כי גביית מיסי התנועה תהיה איטית יותר ותידרש פריסת תשלומים לקיבוצים שנפגעו קשות מהקורונה, התקבלו החלטות תקציביות על קיצוצי שכר בחודשים מרץ – מאי בסכום של כ-1.1 מיליון ₪. בנוסף, חסכון בדלק ופטור מארנונה יביאו לצמצום בהוצאות אגפי התנועה בכ-1.5 מיליון ₪. ישנה עדין אי-ודאות גדולה לגבי השפעת הקורונה על הפעילויות המתוכננות, כאשר ישנם אירועים שכבר בוטלו (למשל – כנס י"א של אגף חינוך) ויש אירועים שקיומם נמצא בסימן שאלה (הרפסודיה).

לגבי הפעילות השוטפת של מחלקות התנועה, הסביר גזבר התנועה כי תקציב מחלקות התנועה המעודכן יעמוד על כ-20 מיליון ש"ח ויהיה נמוך בכ-1 מיליון ש"ח מתקציב 2019 (בגלל "קיצוצי הקורונה"). אין שינוי בגובה המס לחבר (550 ₪), וסה"כ המקור נטו הצפוי ממיסי תנועה הוא כ-22.5 מיליון ₪. השימושים העיקריים המתוכננים הינם 930 אש"ח לאגף כלכלה, 1,950 אש"ח לאגף חברה, 2,285 אש"ח לאגף חינוך, 1,850 אש"ח לאגף צעירים ומעורבות בחברה, 2,300 אש"ח למחלקת רכזים.  תקציב "הגופים המתוקצבים" יעמוד על 10,250 אש"ח שיועברו לתנועות הנוער, גופי התרבות, החינוך והמורשת. חלק גדול מגופים אלו ספג נזקים גדולים בעקבות הקורונה, וחלקם עוד רחוק מאוד ממציאות של חזרה לשגרה, ולכן נעשו מאמצים גדולים לא לפגוע בגובה ההקצבות. כך אכן ייעשה, לאחר שהתברר שהפגיעה במקורות עבור "הגופים המתוקצבים" יחסית קטנה לעומת החששות שהיו בשיא משבר הקורונה.

ניר מאיר אמר לסיום: "אני נרגש לסכם את הישיבה המקוונת הראשונה של מועצת התנועה. הקורונה לימדה אותנו לקח חשוב – איך באמת עובדים מרחוק. ב-2020 זמן ומרחק הם לא מכשול. את הלקח הזה אנחנו נממש גם במועצה. לא נוותר על ההישג של כינוס 300 צירים במועצה. לא נצביע על זה כעת בזמן חירום, אבל נמצא את הדרך לשלב בין דיון באפעל להשתתפות מרחוק במועצה. מבקש להודות לכל מי שהייתה לו את הסבלנות לצלוח את כל הדיון במועצה."

נכתב לראשונה: אושר תקציב התנועה לשנת 2020

ראיון עם ניר מאיר, מזכיר התנועה הקיבוצית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן