יבול שיא
הרפת והחלב
נחל האסי צילום שלומי מישאלי

המדינה בתצהיר לבית המשפט: יש לאפשר לציבור גישה חופשית לאסי

3 דק' קריאה

שיתוף:

המדינה העבירה ביום ראשון השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה את עמדתה בנושא העתירה המנהלית שהגישה ש"ס, בדרישה לפתוח את נחל האסי לציבור.  פרקליטות המדינה שינתה את עמדתה בעניין ועכשיו היא גורסת שיש לאפשר לציבור גישה לנחל, גם אם הדבר מחייב מעבר דרך שטחי הקיבוץ.

הפרקליטות מציעה כי הגישה חופשית לאסי לא יתבצע דרך שטחי המגורים של הקיבוץ וכי ההסדר ייקבע בהצעה מוסכמת על הצדדים.

יש "להבטיח גישה חופשית של הציבור אל הנחל מחד ולאפשר לתושבי הקיבוץ לקיים שגרת חיים נאותה מאידך", נאמר בתצהיר של הפרקליטות.

בשלב הראשון מבקשת הפרקליטות לאפשר גישה לאסי מהאזור המערבי של הקיבוץ במסלול הליכה שאיננו עובר בקרבת בתי המגורים, והיא מציעה לבחון בהמשך מעבר לנחל גם דרך מסלולים נוספים.

באחריות הקיבוץ והמועצה האזורית לדאוג לנתיבי גישה לנחל האסי שלא יפגעו בשגרת החיים בקיבוץ.

בקבוצת הפייסבוק "משחררים את האסי" הגדירו את הגשת עמדת  הפרקליטות לבית המשפט "יום היסטורי" בתולדות המאבק,  וכתבו: "קשה שלא להפריז בחשיבות של המהפך שעברה המדינה ורשות מקרקעי ישראל ועל עמדתה הנחרצת, האמיצה והחד משמעית,  הקוראת לבית המשפט להורות על פתיחת הנחל לאלתר".

מקיבוץ ניר דוד נמסר כי "בהודעתה של המדינה בנושא נחל האסי  כפי שנמסרה לבית המשפט המחוזי בחיפה, המדינה חזרה על עמדתה, שלפיה אין להנגיש את הנחל באזור המגורים בקיבוץ, והציעה פתרון זמני מחוץ לאזורי המגורים ושלא בקרבתם וגם זאת, בהסכמה בין המועצה האזורית והקיבוץ".

בניר דוד טוענים, שהמתווה שהמדינה מציעה, דומה  להצעה שהועלתה בעבר על ידי מפקד משטרת בית שאן, סנ"צ לוטפי פלאח, הצעה שאושרה על ידי הקיבוץ  ונדחתה על ידי משחררי האסי.

במעבר מרעיון כללי לביצוע, השופטת תמר שרון נתנאל תצטרך להתייחס לשאלות כמו מי יהיה אחראי לאזור באסי אליו יוכל הציבור להיכנס -מציל, שירותים, ניקיונות, חניות  וכיו"ב.

שאלה נוספת: אם מבקרים יוכלו להגיע לאסי, גם במסלול  שאינו עובר  באזור בתי המגורים,  איך אפשר יהיה למנוע  מהם מעבר אל אזורי  המגורים של הקיבוץ הקרובים לנחל, דבר שעלול לא ספק לפגוע בשגרת החיים של החברים.  המדינה הציגה מתווה, את הפתרונות יצטרך לספק בית המשפט.

קיבוץ ניר דוד הגיש תביעה על סך 2.5 מיליון שקל נגד נתי ועקנין, מוביל קבוצת "משחררים את האסי"

2.5 מיליון שקל תובע קיבוץ ניר דוד מנתי ועקנין, מי שעומד בראש קבוצת "משחררים את האסי".

התביעה, שהוגשה בשבוע שעבר,  מתחלקת לשניים: תביעה על פרסומים מכפישים ופוגעניים בדף הפייסבוק של הקבוצה, אותו מנהל ועקנין ובסמכותו למחוק פרסומים מסוג זה.

לטענת הקיבוץ, למרות מכתב התראה שנשלח אליו בנושא לפני מספר חודשים, הפרסומים הפוגעניים לא נמחקו. המרכיב השני בתביעה הוא מה שהקיבוץ מגדיר "מטרדים בלתי נסבלים שגרם הנתבע לקיבוץ ולחבריו."

מסביר לביא מאירי, מזכיר הקיבוץ: "נתי ועקנין קיבל מכתב התראה לפני הגשת התביעה, שום דבר לא נפל עליו בהפתעה.

ציפינו שבעקבות מכתב ההתראה הוא יהיה קצת יותר אחראי לדברים שנכתבים בקבוצת הפייסבוק שהוא אחראי לה, וזה לא קרה.

יכול להיות שהוא חשב שלא נממש את התביעה. מכיוון שכך, החלטנו לעשות מה שאנחנו יכולים לעשות כדי להגן על עצמנו ועל שמנו הטוב".

הקיבוץ סימן בקבוצת הפייסבוק של "משחררים את האסי" למעלה מ-70 פרסומים פוגעניים בגינם הוא תובע את ועקנין.

בכתב התביעה נאמר, שלאחר שליחת מכתב ההתראה לועקנין, השיב בא כוחו שהפרסומים הפוגעניים הוסרו אלא שהקיבוץ טוען שהם לא הוסרו ואף נוספו להם חדשים.

דוגמאות לפוסטים פוגעניים: "הקיבוץ מתנהל כדיקטטורה לכל דבר …התנהלותם מזכירה לי במעט את 'חוק אזרחי הרייך' שחוקק אי שם בגרמניה, שתמציתו: רק בני אדם ממוצא גרמני הם אזרחי הרייך ורק להם זכויות. אתה לא גר שם? אתה לא נכנס".

או: "רק לי הם מזכירים את הנאצים?? אני מתכוון גם לגטו לקונצרטינה הגרמנית שמתנוססת כמו בלורית ברוח מעל לראשי הקיבוצניקים, להפרדה הגזענית, להתבטאויות הגזעניות, לתחום המושב הכל שלי החזירות ההתבהמות גזע הארי מול היהודי, שוד הקופה הציבורית המשטרה בכיס שלהם בית משפט משתף איתם פעולה מוסדות המדינה מפחדים מהם".

או: "בנו חומה להסתיר את מה שהם עוללו לילדים בבתי הילדים והמגדל לשמור שלא יתפסו אותם. כלבים בני כלבים, לכאורה". וכן הלאה.

בנוסף טוען הקיבוץ כי ועקנין הגיע במהלך השנה האחרונה מספר רב של פעמים לקיבוץ, "השמיע מוסיקה בווליום גבוה ביותר; טיפס על גדרות הקיבוץ; גרם נזק לגדרות ולשער; הפריע לתנועת הרכבים בכניסה לקיבוץ, בתוך הקיבוץ, וביציאה מן הקיבוץ; הפריע לפעולת השער; הציק והטריד; התגרה; קרא לנצור את הקיבוץ, ועשה כן בפועל תוך שהוא פועל לחסימת כל שערי הקיבוץ".

ועקנין דוחה את הטענות שבכתב האישום. בריאיון בערוץ 20 לאראל סגל אמר: "מדובר בתביעת השתקה, שהמטרה שלה לנסות לדכא מאבק לגיטימי שנוהל בספירה הציבורית ובא לחשוף עוולות מצד הקיבוץ".

בעמוד הפייסבוק של הקבוצה נכתב שהתביעה היא ניסיון להשתיק מחאה לגיטימית.

כנגד ועקנין עומדת תביעה נוספת אותה הגישה תיירות ניר דוד, על פגיעה בזכויות יוצרים – שימוש שעשו אנשי "משחררים את האסי" בסרטונים שתיירות ניר דוד הפיקה, מבלי שקיבלו לכך אישור.

הקיבוץ שלח עוד שלושה מכתבי התראה לפני תביעה לשלוש משתתפות בדף הפייסבוק של הקבוצה, בגין פרסום דברים פוגעניים, ותביעה נוספת כנגד אחד המפגינים, על לשון הרע שפרסם נגד שומר בשער הקיבוץ.

נחל האסי | צילום: שלומי מישאלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן