יבול שיא
הרפת והחלב
מעשים קטנים חודרי לבבות

מעשים קטנים – חודרי לבבות ענק

3 דק' קריאה

שיתוף:

סיוע במזון יבש למשפחות נפגעי אסון מירון:

רק הוצאנו קול קורא ומיד התייצבו חברים, קיבוצים, מפעלים וארגונים לסייע בכמויות מזון יבש בעל כשרות בד"צ (זה לא היה פשוט), שנאסף במחסן בחממת עין שמר. משם יצאו המשלוחים לשלוש ערים –  בית שמש, בני ברק וירושלים.

על פי כתובות אישיות של ועד הפעולה. מקצת השמות של התורמים שנתנו אישור להזכירם (חלקם הגדול סרבו), תחת כנפי התנועה הקיבוצית שיזמה והובילה עם "אנשים טובים באמצע הדרך", כמו: מרים דרוק, ליאור שמחה, הדס דניאלי ילין, דור נדיב, דרור ליפשיץ, ארז לבנון, מפעלי המיץ גן שמואל גת, ארגון לתת, קהילת בית-אל בזכרון יעקוב, יד מרדכי, אירגוני חברה לפיתוח הגליל, משקי הנגב, ועוד ועוד ועוד. מה חבל שהגילוי של ערבות הדדית כי אחים אנחנו בא לידי ביטוי במיוחד בעקבות אסונות שכאלו. 

בית חולים שדה בצד של החמאס מאות מטרים ממחסום ארז:

היה צריך יזם, משאבי כסף ואמצעים, הירתמות של רופאים, אחיות צוות. והסכמות מהצד שלנו. כל הסנכרון הזה היה מהיר בעקבות הקורונה, חולי הסרטן ומצב בתברואה ברצועת עזה.

משפחה אמריקאית אחת שהקימה בית חולים דומה ברמת הגולן ליד קוניטרה בעבור פצועים סורים נתנה גם כאן את ידה הטובה. ומי מסרב לשתף פעולה עד רגע זה… הנהגת החמאס.

יום יום יוצאים טלפונים ושדרים לאנשי קשר, על מנת לאפשר לחולים תושבי רצועת עזה, לנוע כשני קילומטר ולזכות בטיפול כמעט כמו בתל-השומר. בכניסה לבית חולים השדה ישנו מחסום של אנשי החמאס, מתצפית באזור ארז מזהים את כל התנועה ואת כל השיממון באוהלי בית חולים השדה, אך אנו לא נרפה!

הקמת מוזאון לשימור ההיסטוריה ותרבות המעברות:

פנינו למספר קיבוצים להקמת מוזיאון ממלכתי לשימור ולמידת תקופת הקמת המעברות לעולים בהגיעם ארצה. הקיבוצים סרבו. עכשיו פנו עשרה ערים גדולות לזכות ביוזמה.

אנו מעדיפים את העיר פתח תקווה שהקצתה לכך שטח מתאים, לא רחוק מכביש 6, שיאפשר לבתי ספר רבים מרחבי הארץ נגישות טובה. בין "האנשים הטובים באמצע הדרך" המסייעים ישנם גם קיבוצניקים.

אבישי טבת ז"ל חבר קיבוץ גן שמואל:

לפני יותר מעשור עבדנו יחדיו, דווקא בתקופה שבהנהגת התק"צ חשבו שאין צורך בליווי אישי של פצועים ונכי צה"ל. לא עזרו עשרות מכתבי תמיכה של משפחות הנפגעים.

עד יומו האחרון ליווה אבישי טבת את הפצועים ומשפחותיהם בשיתוף פעולה יוצא דופן שבנינו עם תנועת הקיבוץ הדתי ומועצות אזוריות. כמו מלאך מהשמיים היה מהלך בין כולם ומנווט את צרכיהם במוסדות המדינה שרק עכשיו נערכת לרפורמה הגדולה כפי שהוא ביקש.

אבישי היה איש של אנשים. ראה במשימה זו את מפעל חייו, ידע להשיג את הטוב ביותר עבור הנכים והפצועים.

ביקרתי את המשפחה בשבעה, ציפיתי שמישהו יבוא מהתנועה ויבקש סליחה. חשתי כאב וייסורים על אותו נתק שנכפה על המלאך אבישי טבת ז"ל. נפרדתי מרחל רעייתו, בהבטחה שאפגוש את אבישי שם למעלה.

התיישבות:

  1. הצלחנו להניע את גרעין הראל (50 משפחות), השוכן היום זמנית במועצה אזורית אשכול. לבחון התיישבות בנווה חריף או באליפז בערבה. סיור של יום שלם עם ראש המועצה נתן תקווה שאכן ימצאו את מקום הקבע באחד מקיבוצי הערבה.
  2. אנו פועלים עם משרד הביטחון בהעברת שישה מחנות נטושים של צה"ל, בכל חלקי הארץ, לידי המועצות האזוריות, על מנת ליישבם על ידי קבוצות המבקשות להקים בעתיד יישובים.
  3. אנו נמצאים במרכזו של ויכוח עם ראשי מועצות, האם להקים יישוב חדש או לעבות ישובים קיימים.
  4. ביצענו בחודש האחרון שני סיורים במדבר יהודה עם נציגי משרד הביטחון, החטיבה להתיישבות והמח"טים של הבקעה וגוש עציון, על מנת לאתר תאי שטח בעדיפות ביטחונית ו… חקלאית להקמת היאחזויות.
  5. אנו במשא ומתן עם נציגי משרד השיכון על הקמת יישוב חרדי גדול במתחם 'קסיפה' בנגב…

תם ולא נשלם

  1. נוהלי הדמוקרטיה בתנועה הקיבוצית דורשים דיון ציבורי בתחומים הפוליטיים וקבלת מידע אמין וגלוי לכל, בתהליכי קבלת ההחלטות בתנועה הקיבוצית.
  2. המשא ומתן להחזרת השבויים תקוע סביב הוויכוח על ה"מחיר". יש מי שמבקש "אחד תמורת אחד", ובזה תוקע את הכל, ויש מי שמבין ומוכן לשחרר עשרות של שבויים בעבור בננו הנמצאים בשבי ברצועת עזה.

אני פוחד, שהכל יכול לקרות ולא יהיה עוד מעט את מי לשחרר עוד!!!
"ושבו בנים לגבולם"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן