יבול שיא
הרפת והחלב
קוטולוב

החברה שרכשה את מפעל קוטלב מחניתה, תובעת מהקיבוץ 13 מיליון דולר

2 דק' קריאה

שיתוף:

לפני שלוש שנים מכר קיבוץ חניתה את מפעל קוטלב (75% בבעלות הקיבוץ, 25% בבעלות קרן טנא ולאומי פרטנרס),  לחברת אייברי דניסון האמריקאית הגלובלית – בסכום של 75 מיליון דולר. 72% מהחברים תמכו במכירת המפעל 28% התנגדו.

לפני כשנתיים, לקראת תשלום הסכום האחרון לחניתה שהיה מופקד בידי נאמן, הגישה אייברי דניסון תביעה ע"ס 21 מיליון דולר לקיבוץ, בגין פעולות של המפעל הקשורות לקביעת ערכו וטענה ששוויו נמוך בהרבה מן הסכום שנקבע בהתמחרות. בחודש מרץ 2020 ניסו הצדדים לפתור את המחלוקת בתהליך גישור שנכשל. בחודש יוני 2020 הפחיתה אייברי את סכום התביעה ל-13 מיליון דולר. שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר, נבחר לשמש בורר בין הצדדים. משרד עו"ד ארדינסט, בן-נתן, טולדנו ושות' מלווה את חניתה בתהליך המשפטי.

אייברי דניסון חניתה (קודם לכן קוטלב חניתה ציפויים – Hanita Coatings) הינה יצרן סרטים ולמינטים מהונדסים בעלי ערך מוסף גבוה וייחודי למגוון רחב של יישומים. החברה מתמחה בפיתוח וייצור של יריעות פולימריות מהונדסות לשיפור החיסכון באנרגיה, הבטיחות או העמידות של מוצרים שונים.

לחברי הקיבוץ נמסרה אינפורמציה כללית בשתי אסיפות – כללית מדי לדעת החברים עימם דיברתי. החברים שכן בקיאים בפרטים, התחייבו לשמור על סודיות.  "התביעה היא על הסתרת מידע", אומר לי חבר, "אך לא אפשרו לנו לראות במה מדובר." חבר אחר מעריך כי אלה טריקים שקורים במיזוגים. "הרוכש מנסה 'בשיטת מצליח' להפחית במחיר."

אייברי דניסון הינה מובילה עולמית בתחום פתרונות דפוס ואריזה. היישומים והטכנולוגיות של החברה מהווים חלק בלתי נפרד ממוצרים המשמשים בכל תעשייה מרכזית ומגוון רחב של יישומים. עם פעילות בלמעלה מ-50 מדינות בעולם ועם יותר מ-32,000 עובדים ברחבי העולם.

יוחי סולנה, שהיה יו"ר הקיבוץ בעת ביצוע העסקה, מסביר: "כניסה לגוף התביעה עלולה לפגוע בהליך הבוררות. אני מאמין שסיכויינו לזכות בה טובים. אנחנו מקווים שזה ייסגר השנה ומשוכנעים בצדקתנו."

חבר שהתנגד לעסקה אומר כעת: "חבל היה למכור את המפעל, הוא הרוויח מצוין, אבל היו חברים שרצו כסף מיד וביד". ואחר הוסיף: "שילמו כל כך הרבה לעורכי דין ויועצים כדי לסגור עסקה, בסוף זאת התוצאה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן