יבול שיא
הרפת והחלב
הפנינג למען עמק השלום

הפנינג למען עמק השלום: המטרה להציל את העמק מהכוונה לספחו ליוקנעם עילית למטרות בנייה

2 דק' קריאה

שיתוף:

ביום שישי הקרוב, 9.4, יתקיים באזור עמק השלום במועצה האזורית מגידו, אירוע גדול נוסף במסגרת המאבק שמתקיים על האזור הזה כבר חודשים רבים.

מאבק שתכליתו אחת – להציל את האזור המיוחד, הירוק והיפה הזה, מהכוונה לספחו לעיר יוקנעם עילית כדי להרחיב אליו את העיר ולבנות עליו שיכונים.

במילים פשוטות – לקחת ריאה ירוקה, נדירה, עם טבע מרהיב ביופיו, שהמוני מטיילים מגיעים אליה בשנה ולבנות עליה בתים. הפעם מדובר בהפנינג, צעדה וריצה כחלק מאירועי המחאה להצלת עמק השלום.

את האירוע יזם ומפיק שי חזן מהזורע, היזם והמפיק האגדי של מרוץ 'סובב עמק', שבשנה האחרונה גם יזם והפיק שלל אירועים גדולים במחאה הארצית, כמו ארבע שיירות של צוללות שנעו מכל הארץ עד ירושלים וההפגנה הגדולה של כל ארגוני המחאה בבלפור בשבת האחרונה לפני הבחירות.

על האירוע הקרוב מספר שי: "לפני כמה חודשים פנו אלי ממטה המאבק (למען עמק השלום) וביקשו ממני להצטרף אליהם. זה היה בנקודה די קריטית מבחינתם, כי הייתה תחושה שהמאבק נשאר בגבולות מאד מקומיים ולא מצליח לפרוץ לתודעה הארצית וגם לא מצליח להשיג את מטרותיו."

"עיריית יוקנעם, ובעיקר ראש העיר שלה שמעון אלפסי, נשארו עיקשים בעמדתם ודרישתם לספח לעירם את השטח היפה הזה למטרות התרחבות ובנייה."

"היה ברור שצריך לעלות מדרגה ולחשוף את המאבק לקהלים חדשים וגדולים יותר. שכולם ישמעו עליו. מאותו רגע שהצטרפתי זו הייתה המטרה שלי, להפיץ את דבר עתידו של עמק השלום ולעצור את התכנית האבסורדית לכסות אותו בשיכונים.

המטרה שלנו היא להשאיר את השטח הזה כפי שהוא. פתוח, ירוק וטבעי, למען האזור ולמען המוני המטיילים שמגיעים אליו מכל הארץ."

"דבר ראשון הקמתי אתר למאבק. דפים בפייסבוק כבר היו קודם ('החברים של עמק השלום'). התחלנו לעשות פעולות שונות ומגוונות בכל מיני ערוצים, כמו עמדות הסברה בשבתות בעמק השלום עם מתנדבים שמסבירים למטיילים הרבים על תכניות הבנייה שם."

"בזמן האחרון היו גם כתבות בתקשורת הארצית שנתנו לסיפור הזה חשיפה גדולה, בין השאר בחדשות השבת של כאן 11 ובעיתון הארץ."

הפנינג למען עמק השלום

"במסגרת הפעילויות הצעתי גם שנעשה באזור צעדה וריצה, שיגיעו אנשים מכל הארץ וייחשפו למקום המיוחד הזה. יש לי הרבה ניסיון עם אירועים כאלה."
"האירוע הפעם יהיה עממי, לא תחרותי, ויהיו בו מקצים ל-2, 6, 10 ו-20 ק"מ, גם ריצה וגם צעדה. כל אחד בוחר את המקצה שמתאים לו, באים ויוצאים באופן עצמאי."

"לא יהיו הזנקות, מגיעים ויוצאים לדרך. המסלולים יהיו מעגליים, מתחילים ומסיימים באותה נקודה, מיוקנעם לכיוון עמק השלום וחזרה. בנקודת ההתחלה תהיה במה עם מוזיקה ואולי יישאו נאום אחד או שניים."

"לאורך המסלולים יהיו תחנות מים והסברה על המאבק שלנו. אנחנו מצפים לאלפי משתתפים. האירוע כולו הוא במימון עצמי, בעזרת דמי ההרשמה הסמליים, 10 ₪ למשתתף. יחד איתי יש צוות שעוזר לי בכל הארגון, כולם מהאזור והכל בהתנדבות."

על המצב העדכני של המאבק מול עיריית יוקנעם והרשויות הארציות מספר מי שנמנה עם ראשיו מראשיתו, הבמאי יונתן ניר, בן הזורע והיום ברמות מנשה: "בחודשים האחרונים גוברת המחאה הסביבתית-חברתית נגד המלצת הוועדה הגאוגרפית, מחוז חיפה, להעביר שטחים נרחבים מאזור עמק השלום ורמת השניים ששייכים למועצה אזורית מגידו לעיר יוקנעם עילית למטרות בנייה.

המאבק החל לתת פרי ובעקבות הלחץ הציבורי והתקשורתי, הודיע ראש העיר יוקנעם, מר שמעון אלפסי, שהוא מוותר על שטחי עמק השלום. הוא התנה זאת בקבלת שטחים חליפיים מסביב למושבים הסמוכים, אליקים ועין העמק, שטחים שבעבר כבר ניסה לספח לעיר יוקנעם ונכשל.

יחד עם זאת, המלצת הוועדה הגאוגרפית, להעביר את שטחי עמק השלום ורמת השניים לעיר יוקנעם למטרות התרחבות העיר, עדיין מונחת על שולחנו של שר הפנים הנוכחי אריה דרעי לחתימה ואישור סופי.

כך שהמאבק ממש לא תם. רצוי להדגיש שמעבר למטיילים הרבים שפוקדים את האזור (כמיליון איש בשנה!), פועלת בעמק השלום כבר 27 שנה עמותת לוטם שמטרתה הנגשת הטבע לבעלי צרכים מיוחדים, והיא עושה זאת ליותר מ-50,000 איש בשנה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן