יבול שיא
הרפת והחלב
אביתר דותן

הרפתנים מתארגנים להקמת קואופרטיב

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

הרפתנים מתארגנים להקמת קואופרטיב : הרפתנים נערכים לאפשרות שיבוטל התכנון במשק החלב ואתו גם מנגנון קביעת מחיר המטרה ומכינים תכנית אלטרנטיבית לפיה יוקם תאגיד קואופרטיבי בבעלותם, שיפעל מול המחלבות. בדיווח על כך, ב- Ynet, נמסר שאת התוכנית מגבש אביתר דותן (שמרת), ששימש עד לאחרונה  מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, והיא נתמכת על ידי הארגונים הכלכליים של הקיבוצים ועל ידי הרפתנים. הבעלות על התאגיד החדש תתחלק בין הרפתנים, על פי היקף תנובת החלב של כל יצרן.

הרפתנים מתארגנים להקמת קואופרטיב

דותן אמר ל"ידיעות אחרונות" ול – ynet -שמעבר לייצוג מול מחלבות ורכש מרוכז של אמצעי ייצור, החזון שלו הוא שהתאגיד ייכנס גם ליוזמות מסחריות, כגון ייצור מוצרים תחת מותג פרטי של חלב מתוצרת הרפתות בתאגיד – כלומר חברה שתתחרה בחברות המוכרות כמו תנובה, שטראוס וטרה.  קואופרטיבים מסוג זה קיימים בארצות הברית, ניו זילנד וכו' ומחזיקים רפתות משלהם.

כיום המחלבות מחויבות לשלם לרפתנים עבור החלב מחיר שנקבע לפי נוסחה קבועה ומעוגן בחוק החלב. החודש אמור להתבטל מנגנון מחיר המטרה משום שבחוק נקבע לו תאריך תפוגה. החשש הגדול כעת של הרפתנים הוא שמשרד האוצר ישתלט עליו ובעצם יבטל את התכנון.

מנגנון מחיר המטרה אמור להתבטל החודש, והרפתנים חוששים שמשרד האוצר יבטל את התכנון. כזכור, שר האוצר, ישראל כץ, החליט לא מכבר לאפשר המשך יבוא חמאה ללא מכס, בניגוד לעמדתו  של שר החקלאות החדש אלון שוסטר.
נחום איצקוביץ  הוא מועמדו של  שר החקלאות אלון שוסטר למלא את תפקיד מנכ"ל המשרד. הוא  יחליף את המנכ"ל הקודם – שלמה אליהו שכיהן בתקופתו של שר החקלאות היוצא, אורי אריאל. איצקוביץ, בן 70, מתגורר במושב אמץ ובעבר שימש בתפקיד ראש מועצת עמק חפר ולאחר מכן מנהל הרשות להשקעות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן