יבול שיא
הרפת והחלב
התפרצות לבית מגורים בקיבוץ

הקלות הבלתי נסבלת של התפרצות לבית מגורים בקיבוץ

2 דק' קריאה

שיתוף:

 שיטת הפעולה בקיבוץ היתה נוחה לנאשם שהורשע  

34 חודשי מאסר בפועל גזר בית משפט השלום בנתניה על נאשם שהורשע בשורה של עבירות התפרצות לבית מגורים בקיבוץ. קודם שגזר את דינו, תאר השופט גיא אבנון, את האירועים שפורטו בכתבי האישום. 

בבוקר חורפי אחד, בשעה 11:00, ניסה הנאשם להיכנס לאחד הבתים בקיבוץ מעברות. הוא פתח את החלון באמצעות פלייר והכניס את ראשו בכוונה לבצע גניבה.

אזעקה שנשמעה גרמה לו להימלט מהמקום. הנאשם לא נרתע, ולמחרת בבוקר, בשעה 10:30 התפרץ לאחד הבתים בקיבוץ אפק. הוא פתח את דלת ההזזה בסלון ונכנס לבית כדי לבצע גניבה. הוא הוסיף וחיטט בחדרי הדירה, ופתח את הארונות בחדרים.  

מספר חודשים לאחר מכן, בבוקר אביבי אחד, התפרץ הנאשם דרך חלון חדר האמבטיה לבית, בקיבוץ גבעת חיים, ונטל 10,000 שקלים במזומן, שעון יקר ערך וזוג עגילי יהלומים.

הנאשם הגיע למקום עם שני שותפים לעבירה אשר שימשו כתצפיתנים, עטו על גופם אפודות זוהרות ושמרו על קו שיחה פתוח עם הנאשם כדי שיוכלו להתריע במועד על "סיכון אפשרי" במהלך הפריצה.

למחרת בבוקר הגיעו השלושה פעם נוספת לקיבוץ גבעת חיים. הנאשם התפרץ לבית אחר. זו הפעם נכנס דרך חלון הוויטרינה, ונטל מהבית משקפת ושעון. השותפים פעלו פעם נוספת כתצפיתנים והחזיקו בקו שיחה פתוח עם הנאשם.  

עורכת הדין, חן זערור (תביעות מרכז, שלוחת נתניה), עמדה על חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם. היא הדגישה שהוא "ביצע את מעשיו בתחכום, בליווי שותפים (עליהם כבר נגזרו עונשים).

התנהלות השלושה מלמדת על תכנון מוקפד, כשכל אחד מהם ידע את חלקו במשימה העבריינית. הנאשם ביצע את המעשים, והאחרים אבטחו אותו". היא דיברה על שווי הרכוש שנגנב, על פוטנציאל הנזק והפגיעה הקשה בערכים המוגנים: קניינם של הקורבנות, שלומם, ביטחונם ופרטיותם.

הנאשם, באמצעות עו"ד מוחמד ענבוסי, ביקש להקל בעונשו, וציין את נסיבות חייו הקשות כמי שהסתבך בעולם הפשע מילדותו. הנאשם אמר ש"ביצע את העבירות כאדם חולה, מכור לסמים, ומעולם לא פעל כדי להתעשר".

הוא ביטא צער וחרטה על מעשיו" וסיפר ש"הוא מצוי במקום של מוטיבציה לשינוי ופתיחת דף חדש בחייו. ברצונו לשמור על ניקיון מסמים ולחדול מפעילות עבריינית".

התפרצות לבית מגורים בקיבוץ

השופט חזר והדגיש שאלה "עבירות שבוצעו בתחכום, לאחר תכנון מוקדם והצטיידות. הנאשם ושותפיו הגיעו לקיבוץ בשעת בוקר מוקדמת. הנאשם פרץ לבתי הקורבנות, כאשר שותפיו עטו על עצמם אפודים זוהרים, באופן שיכול להצדיק את נוכחותם במקום, תצפתו על הזירה ועמדו בקשר טלפוני רציף עם הנאשם כדי להתריע בפניו על סכנות והפרעות.

השלושה הגיעו, בוקר אחר בוקר, לאותו קיבוץ, בתעוזה וללא חשש פן מאן דהוא למד את שיטת עבודתם ויעצור בעדם". האישומים מייחסים לנאשם, אמר השופט, "התפרצויות לקיבוץ, ודומה שזו שיטת פעולה נוחה עבורו.

עברו הפלילי של הנאשם מכביד עד מאוד. מדובר במי שנכנס ויוצא את בתי הסוהר משך עשרות שנים, מאז היותו נער. בתי המשפט נתנו לו הזדמנויות, אך הוא בחר בכל פעם מחדש בדרך הפשע והעבריינות".

"מידת הפגיעה של הנאשם בקורבנותיו גבוהה", הוסיף השופט. הגם "שהרכוש הושב לבעליו, איש לא יוכל להשיב את הגלגל אחור בכל הנוגע לפגיעה בביטחונם ובתחושת המוגנות שלהם בתוך ביתם פנימה".

משכך, גזר השופט על הנאשם 34 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, שלא יעבור עבירות רכוש, וכן חייב אותו לשלם  9,000 שקל פיצויים לנפגעי העבירות. עוד הטיל עליו השופט קנס בסך 10,000 שקלים. 

על קיבוץ לנהל רישום מסודר לגבי הנוהגים ברכבי הקיבוץ

צילום: שאטרסטוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן