יבול שיא
הרפת והחלב
עמק השלום

חבר עין גב פנה לבג"ץ נגד רשם האגודות

2 דק' קריאה

שיתוף:

"עילות ההתערבות בהחלטות רשם האגודות השיתופיות, בענייני בוררות, הן מצומצמות ושמורות רק למקרים חריגים שבהם נפלה בהחלטה טעות משפטית מהותית, או בנסיבות יוצאות דופן אחרות שבהן טעמי צדק מחייבים לתקן את ההחלטה", פסק בג"ץ ודחה את עתירתו של  חבר עין גב (נקרא לו העותר), שייצג עצמו בדיון בבית המשפט.

הפרקים הקודמים כבר סופרו כאן, ב"משפט חברים", והנה הם בקצרה, כפי שמתאר השופט יוסף אלרון מבית המשפט העליון.

בין העותר לשני חברים, בני זוג, מעין גב, נתגלע סכסוך שכתוצאה ממנו הגישו החברים האלה תביעה כנגד נגד העותר בעילת לשון הרע, בשל אִמְרוֹת קשות שנאמרו על-ידי העותר כלפיהם. הם פנו לרשם האגודות השיתופיות כדי שימנה בורר שיכריע בסכסוך ביניהם.

הצדדים הסכימו שהליך הבוררות יתמקד בשני אירועים. האחד, בו נטען כי באסיפה הכללית שנערכה בחדר האוכל של הקיבוץ, הפיץ העותר האשמות נגד השניים בביצוע מעשים פליליים, גניבה, מרמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

האירוע  השני התרחש, במעמד ההצבעה בקלפי בעניין קבלת חברים אלה לחברות בקיבוץ. במעמד זה נטען כי העותר פירסם "דברי בלע" נגד חברים אלה, מתוך כוונה למנוע את בחירתם לחברות.

הבורר התרשם כי אִמְרוֹתָיו של העותר בשני האירועים עולים לכדי פרסום לשון הרע, והחליט לקבל את התביעה. הבורר פסק שהעותר ישלם פיצוי בסך 20,000 ש"ח לכל אירוע, ובסה"כ 40,000 ש"ח. עוד חויב העותר לשלם לשני החברים 20,000 ש"ח בעד הוצאות ושכ"ט עו"ד.

העותר הגיש ערעור לרשם האגודות השיתופיות, בטענה כי הבורר שגה במסקנותיו, שכן הדברים שנאמרו על-ידו בשני האירועים, היו נכונים. עו"ד רמזי חוראני, עוזר רשם האגודות השיתופיות (בהחלטה מקיפה, מפורטת ומנומקת), ממשיך ומתאר השופט יוסף אלרון,  דחה את ערעורו של העותר, וחייבו בהוצאות בסך 17,500 שקלים.

בעתירתו לבג"ץ ביקש העותר "לבטל את החלטת עוזר הרשם בהיותה לוקה בטעויות משפטיות מהותיות, תוך חריגה מסמכות". רשם האגודות השיתופיות, באמצעות עו"ד יעל מורג יקו-אל (מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה) וכן שני החברים האחרים, באמצעות עו"ד רונית גלילי, ביקשו לדחות את העתירה על הסף.

הרכב שופטי בג"ץ (עוזי פוגלמן, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון), קבעו כי אין כל טעות משפטית מהותית בהחלטת עוזר הרשם ואין פגם המצדיק את התערבותו של בג"ץ.

"עוזר הרשם בחן לעומק, בהרחבה ובקפידה את טענותיו השונות של העותר, והכריע בהן", הוסיפו השופטים ואמרו שטענות העותר הן "בעלות גוון ערעורי שאינן מצדיקות התערבות", כאמור.

בג"ץ דחה את העתירה וחייב את העותר לשלם 6,000 שקלים הוצאות משפט, לרשם האגודות ולשני החברים האחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן