יבול שיא
הרפת והחלב
מנוע המלט

מנוע המל"ט עדיין עמוק בבריכת הדגים בקיבוץ מעוז חיים

2 דק' קריאה

שיתוף:

דגי האמנון בבריכה בוחנים בתשומת לב את הגוף המוזר שנחת אצלם במפתיע. צוללנים של צה"ל לא הצליחו בשלב זה לאתר אותו

14,000 תושבי המועצה האזורית עמק המעיינות (לשעבר עמק בית שאן) ו-19,000 בעיר בית שאן, נהנו משקט ביטחוני ב-11 ימי מבצע "שומר החומות".

חלק מ-16 הקיבוצים, 6 המושבים ו-2 הישובים הקהילתיים במועצה, אף ארחו משפחות מעוטף עזה "עד יעבור זעם".

ההפתעה באה בשבוע שעבר, השבוע האחרון למבצע, בשטף אירועים ביטחוניים שקטע שנים רבות של שקט באזור: שני ירדנים שחצו את הגדר וצעדו בדרך לירושלים נעצרו בין בית אלפא ומעלה הגלבוע.

התגלו עקבות שחצו את הגדר בין המושבים ירדנה ובית יוסף, ובגדר הגבול עם ירדן בקיבוץ כפר רופין התגלתה פרצה.

שיא האירועים יוצאי הדופן באזור התרחש ביום שלישי שעבר, כאשר מל"ט (מטוס ללא טייס) יורט על ידי צה"ל ונחת בבריכת דגי האמנון בקיבוץ מעוז חיים.

בצה"ל ציינו כי המל"ט היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית, אך לא נמסרה זהות המדינה שממנה המריא המל"ט ולא צוין מסלולו. באירועים קודמים דומים, דווח על מל"טים שהמריאו מבסיס בסוריה.

מספר שלו אריאלי (61), מרכז ענף המדגה, יליד וחבר הקיבוץ: "בשעות הבוקר המוקדמות נוכחנו בתנועה מוגברת באזורנו, של מסוקים וכלי רכב צבאיים וכשיצאתי לאזור הבריכות, כבר מצאתי את כוחות צה"ל ליד בריכת האמנונים שאנחנו משווקים אותם כעת.

התברר, שאת גוף המל"ט וכנפיו מצא אחד מחברי הקיבוץ ומסר אותם לצבא. אלא שמנוע כלי הטייס הבלתי מאויש, צלל עמוק לתוך הבריכה.

צוללנים שהוזעקו למקום צללו לבריכה במטרה למצוא את המנוע כדי להתחקות אחר פרטיו. הצוללנים לא הצליחו לאתר את המנוע, בעיקר בגלל הבוצה בבריכה, שעומקה כ-70 מטר.

בנוסף, שליפת המנוע מהבריכה חייבת להיעשות בזהירות גבוהה, כי לא ידוע אם הוא נושא ראש נפץ או לא".

אחד הפתרונות למציאת המנוע היה לשאוב את המים מבריכת האמנונים. אריאלי הסביר לנציגי הצבא, שהקיבוץ יסכים לפעולה זו רק בתנאי שיפוצה בסכום של כ-1,5 מיליון ₪ עבור הנזק שייגרם מאובדן 80 טון של דגי אמנון.

לעת עתה ירד פתרון זה מהפרק. ייתכן ויהיה צורך לחכות עוד כחודשיים, עד שישווקו האמנונים מהבריכה וניתן יהיה לייבשה ולמצוא את המנוע של המל"ט.

יומיים אחרי יירוט המל"ט, כינס ראש הממשלה מסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס, בלשכתו בירושלים.

הוא הציג בפניו חלק מהמל"ט שלדבריו הופל מעל עמק המעיינות, טען שהמל"ט היה חמוש ונשלח על ידי איראן ואמר כי זו עדות לכך שאיראן "מספקת את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור".

מביני דבר והקרובים לנושא טוענים, שחלקי המל"ט שהציג נתניהו אינם כלל של המל"ט שהופל, זה שמנועו נמצא עמוק בבריכת האמנונים במעוז חיים.

עקב האירועים הוקם חפ"ק מח"ט באזור אצטדיון בית שאן, בהשתתפות כל גורמי הביטחון שניהלו את מצב החירום, עד החזרה לשגרה.

יורם קרין, יו"ר המועצה האזורית עמק המעיינות, כתב בדף שהופץ לתושבי המועצה: "דרשנו מהמח"ט וממפקדי הגזרה לתחקר את האירועים, להפיק לקחים ולתגבר את הכוחות והשמירה לאורך הגבול שלנו עם ירדן.

למחרת התקיימה הערכת מצב של הרבש"צים עם הצבא שגם בה דרשנו את הגברת השמירה על הגדר על ידי הצבא, ופעילות יותר אינטנסיבית שבה אפשר יהיה להמשיך ולשמור על ביטחון תושבי עמק המעיינות".

במקביל לאירועים אלה אירעו באזור מספר שריפות שהגדולות שבהן היו בגלבוע וליד קיבוץ מסילות ואחת נוספת באזור מעיין המסיל. לוחמי האש של המועצה וצוותי הביטחון השתלטו על השריפות ונערכות חקירות מה היו מקורן.

אירוע מתגלגל נוסף, ששלטונות ישראל והקיבוצים והמושבים שהגדר שלהם נמצאת לאורך הירדן עוקבים אחריו בדאגה, הוא ריכוז של אוטובוסים על גבול עירק-ירדן.

האוטובוסים אמורים להביא מפגינים פלסטינים מעירק שיערכו הפגנות לאורך גבול ישראל-ירדן, עקב מבצע "שומר חומות".

התקווה היא שהמלך חוסיין לא יאפשר את כניסת האוטובוסים לממלכתו, אבל בינתיים נקט צה"ל והיישובים במועצה, צמודי גבול ירדן, באמצעי ביטחון נוספים כדי לקדם מראש כל אירוע בגזרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן