יבול שיא
הרפת והחלב
אלון שוסטר

"לא אאפשר לאף גורם לייבש את החקלאות בישראל"

2 דק' קריאה

שיתוף:

בסיור מקצועי שקיים השר אלון שוסטר בשבוע שעבר בבקעת הירדן, נפגש השר עם ראשי המועצות האזוריות באזור, דוד אלחייני ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, ואריה כהן ראש המועצה האזורית מגילות.

במהלך הסיור קיבל שוסטר סקירה מקיפה על אתגרי החקלאות ופיתוח ההתיישבות בבקעה. בבקעת הירדן, כ-30% מבתי האב עוסקים ישירות בחקלאות, כאשר עוד כ-30% נוספים מתפרנסים משירותי עזר לחקלאים.

"בקעת הירדן היא חלק מהגבולות של מדינת ישראל, ובגבולות אנחנו נבחנים." אמר שוסטר לחקלאים ותושבי המועצה עמם נפגש במהלך הסיור.

השר והצוות המקצועי של משרד החקלאות, בראשות המנכ"ל ד"ר נחום איצקוביץ, דנו גם בחשיבות המים לחקלאות ובכוונה של רשות המים להעלות את מחירי המים לחקלאות.

תעריפי המים לחקלאות

חקלאי בקעת הירדן התמודדו בעבר עם בעיית ניתוקי מים ותשתיות מים לקויות, כולל קידוחי מים ישנים שלא הוחלפו במשך שנים, המלחה של המים וכן גניבות מים מהצינורות על ידי קידוחים פיראטיים.

הקצבת המים לחקלאים פחתה, והדבר הוביל לכך שחקלאים רבים קיצצו את הגידולים.

למרות מצוקת המים, ברשות המים מגבשים לאחרונה מתווה שלפיו יעלו תעריפי המים לחקלאות. קוב מים שפירים שעולה היום לחקלאים 1.7 ₪ יעלה עד למחיר של עד 2.6 ₪. קו"ב של מי שפד"ן שכיום החקלאי משלם עליו כ-1.35 ₪ יעלה על פי המתווה 2.2 ₪.

גם מחיריהם של מי הקולחין יעלו משקל אחד היום עד למחיר של 1.65 ₪ לקוב מים. מי שדוחף ומניע את המהלך לייקור מחירי המים לחקלאות הוא אגף התקציבים באוצר.

לייבש את החקלאות בישראל

במשרד החקלאות מתנגדים לרעיון וטוענים כי התוצאה של מהלך כזה תהיה הגדלה משמעותית של עלויות גידול התוצרת החקלאית ובעקבותיה עליית מחירים דרמטית במוצרי המזון במשק.

השר אלון שוסטר: "בימים בהם החקלאות זקוקה להשקעות מדינה בתחומים רבים, העלאת מחירי המים עשויה למוטט משקים חקלאיים. לא אאפשר לאף גורם לייבש את החקלאות בישראל

. משרד החקלאות ופיתוח הכפר בראשותי פתח בסבב דיונים עם משרד האוצר, רשות המים וראשי ארגוני החקלאים, על מנת לעצור את המחטף שנעשה מעל ראשם של החקלאים, שומרי הסף של ביטחון המזון של ישראל. לא אתן לחסל את החקלאות כחול לבן."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן