יבול שיא
הרפת והחלב
חיים קוזניץ

מה שקורה בחו"ל נשאר בחו"ל

2 דק' קריאה

שיתוף:

הקורונה תפסה את חיים קוזניץ כשהוא בשיא ההכנות לקראת עונת טיולי הקיץ. קוזניץ תושב ההרחבה בקיבוץ זיקים, הוא מדריך טיולים בחו"ל מהידועים בארץ, בעל פינה קבועה של סיפורים בגל"צ בתוכנית של שמעון פרנס שמשודרת בימי שישי, מחבר הספר "מה שקורה בחו"ל נשאר בחו"ל", ומופיע עם סיפוריו ברחבי הארץ.

 

"אני מאלה שנבלמו בבת אחת מ-100% תעסוקה ל-0" מספר קוזניץ, "בתחילת מרץ כבר הייתי אמור לצאת לסיציליה כדי להכין טיול לסיציליה של 2 קיבוצים, ובכלל שנת 2020 הייתה אמורה להיות שנת שיא אצלי של כמות טיולים ושל הופעות עם סיפורים ברחבי הארץ".

קוזניץ מדריך טיולים מיוחדים לאירופה, מתמחה במיוחד באיטליה, עם דגש על הפן הקולינרי המקומי ועל מקומות מיוחדים שלרוב נמצאים מחוץ למסלולי הטיולים המקובלים: "כל מי שעוסק בתיירות יוצאת ובתיירות בכלל, מצא עצמו עומד בפני שוקת שבורה ולמעשה הפכנו להיות השקופים של משבר הקורונה, עם אפס תחזית מתי נוכל לחזור לעבודה" הוא מתאר וממשיך "יחד עם זאת, אנחנו מדריכי הטיולים, מחויבים כל הזמן 'לחשוב מחוץ לקופסא', כי במהלך טיולים אנחנו נתקלים בדברים בלתי צפויים, ורבים מאתנו פיתחו מיומנות של מציאת פתרונות, על מנת לאפשר לטיול להמשיך ולהתקדם על פי התכנית".

במקום לשבת בבטלה בביתו שבקיבוץ ולהמתין שהמצב יחזור לקדמותו, החליט קוזניץ לעשות מעשה: "אמרתי לעצמי שהיות ובתקופה הקרובה אני לא יכול לקחת ישראלים לאיטליה שאני כל כך אוהב, אביא את איטליה לבתי הישראלים, תוך שמירה על כל מגבלות הקורונה".

קוזניץ פנה לידידו, בני בן ישראל, והציע לו את הרעיון: "בני גם הוא מדריך באיטליה, היה טייס בח"א, עבד שנים רבות באיטליה, למד שם בישול והגיע במסטר שף למקום החמישי, הוא בשלן אדיר, שף אמיתי". בן ישראל נענה בשמחה להצעה והשניים הכינו תכנית ותפריט שאותה הם מציעים לאלה שרוצים לחוות את איטליה אצלם בבית.

"אנחנו מגיעים לבתים עם כל המצרכים, בני מבשל הכל במקום ומכין ארוחה מעולה שכוללת 5 מנות, בדיוק כמו שהאיטלקים אוכלים ואני מספר סיפורים משעשעים מחוויות שלי באיטליה, כמו מה שקרה לי עם מאפיונרים בנפולי ובסיציליה, על איך כותבים חשבונית בנפולי, על הכנסייה שבה מתפללים בעברית ועוד". השניים מביאים איתם גם יינות איטלקיים משובחים, משמיעים מוזיקה איטלקית ומעניקים חווייה איטלקית שנמשכת כ-3 שעות.

קוזניץ מספר שהם התחילו עם היוזמה שלהם לפני כשבוע ומסתבר שיש התעניינות רבה: "אנו מקבלים הרבה טלפונים, רבים מבקשים פרטים וכבר יש לנו הזמנות לאירועים. יש כאלה שחוגגים ימי הולדת לבני זוג, יש כאלה שמזמינים את המשפחה הקרובה לחוויה שאנו מציעים ואפילו הזמינו אותנו כמתנת הפתעה לזוג שעומד להתחתן" הוא מוסיף בחיוך.

 

אז מה? אתם אלה שעושים מהלימון לימונצ'לו?

בני: "האמת היא שאנחנו באמת ממציאים את עצמנו מחדש. אמנם גם ביומיום אני עוסק באוכל ומלמד בישול איטלקי וחיים הוא מספר סיפורים מהטובים בארץ, אבל השילוב של שנינו הוא משהו חדש שמציע פתרון נהדר לאלה שבתקופה הזו ממעטים לצאת ולבלות".

 

האם יש לכם כמה תפריטים? ומה לגבי כשרות?

בני: "אנו מתאימים את התפריט להעדפות של הלקוחות, יש כאלה שמזמינים אותנו לערב, יש כאלה שמעדיפים בצהריים, יש שמעדיפים צמחוני ויש שרוצים בשר, דגים או פירות ים. אנו פתוחים וגמישים לכל מה שרוצים. גם כשרות היא אופציה, כשאנו מגיעים לבתים אני הרי משתמש במטבח הקיים ובכלים של הבית, כך שאין כל בעיה".

 

מה התגובות שאתם מקבלים?

קוזניץ: (צוחק) "למרות שהאירוע נמשך כ-3 שעות, בד"כ רוצים שנשאר עוד קצת, לספר עוד סיפור, לטעום עוד יין או משהו מעניין שבני מכין. אנחנו עושים הכל כדי שהאירוע יהיה מוצלח ושמח, נותנים את כל הלב והנשמה והאנשים מערכים את זה".

 

מה שקורה בחו"ל נשאר בחו"ל ומתי לדעתכם ייפתחו השמיים?

בני: "אין לנו מושג, השמיים למעשה לא נסגרו לנו הם נפלו עלינו וחיים ואני למעשה מרימים אותם".

המוזיקאי יובל מלכה יוצא מדעתו

2 תגובות

  1. רבות שמעתי עליך חיים ממטיילת לשעבר שלך.
    רעיון מהם האיחוד ביניכם.
    אחרי שנות ברמצווה באיטליה הגעגועים הורגים.
    השילוב שלכם נותן תרופה לגעגועיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן