יבול שיא
הרפת והחלב
ניר מאיר מזכל התנועה הקיבוצית

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה את תכניות העבודה ואת תקציב התנועה לשנת 2021

2 דק' קריאה

שיתוף:

אושרה השכרת בית התנועה בתל אביב לגורם חיצוני ומעבר מוסדות התנועה לאחד מקיבוצי המרכז

תקציב התנועה לשנת 2021, למעלה מ-200 משתתפים, בהם 187 צירים מכ-130 קיבוצים, לקחו חלק בישיבת מועצת התנועה האחרונה לשנת 2020 שהתקיימה ביום שלישי,  29.12  התנהלה באמצעות ה"זום". בנוסף לתוכניות העבודה ולתקציב, אישרה המועצה גם את המבנה המעודכן למחלקה הרעיונית-פוליטית ואת הוצאת בית התנועה מתל אביב.

מזכ"ל התנועה ניר מאיר, המשנה למזכ"ל  גיל לין, והמנכ"לית הדס דניאלי ילין, הציגו את יעדי התנועה הקיבוצית לשנת 2021, את המטרות ואת תכנית העבודה של מטה התנועה. תכנית העבודה נבנתה מלמטה למעלה לפי ניתוח אסטרטגי שהתבצע במודל  SWOT.  בהמשך הציגו כל ראשי וראשות האגפים בתנועה את עיקרי תכניות העבודה של אגפיהם לשנה הבאה.

גזבר התנועה, גלעד בכרך, הציג את תקציב התנועה לשנת 2021 ואמר כי העיקרון המנחה בו, הוא שהשנה הבאה תהיה מאופיינת בחוסר ודאות מהותי על רקע המשך משבר הקורונה והמצב הפוליטי, מה שמחייב התנהלות זהירה והתכוננות לתרחישים שונים. לא יהיה שינוי בגובה המס השנתי לחבר, אך מתוך זהירות והבנה כי יהיה צורך להתחשב בקיבוצים שכלכלתם נפגעה, גביית מיסי התנועה לשנת 2021 מתוכננת לפי 83% (לעומת כ-89% בשנים קודמות). ההפחתה הזאת בוצעה מתוך הערכה שתידרש פריסת תשלומים לקיבוצים שנפגעו כלכלית ותזרימית מהמשבר.
לאחר הצגת התקציב ותכניות העבודה, אמר ניר מאיר כי "השונות בין הקיבוצים היא גדולה, אך יש לנו מספיק הוכחות שהייצוג והתמיכה שהאגפים שלנו נותנים לממלאי וממלאות התפקידים בקיבוצים הם מאוד גדולים, יעילים ומשמעותיים."

תכניות העבודה ותקציב התנועה לשנת 2021 אושר

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי ילין, הציגה את המבנה המעודכן למחלקה הפוליטית-רעיונית: "מה שאנחנו מציגים הוא פרי עבודה של צוות רחב שכלל נציגים מכל המפלגות. אנחנו מבינים שהתמונה המפלגתית מאוד משתנה בשנים האחרונות ועלינו להיות גמישים בנוגע לכך, לחזק את הפעילות הפוליטית מול גוש המרכז-שמאל כולו, תוך שימור מחוזות הקיבוצים במפלגות הקיימות. יש לחזק גם את הרגל של קשרי הממשל בתנועה לכל רוחב המפה הפוליטית. גם אייל רייז וגברי ברגיל, שלקחו חלק בהכנת ההצעה, התייחסו בדבריהם לצורך בהתארגנות מחודשת.

בנושא יציאת התנועה מתל אביב, אמרה  דניאלי ילין שמבנה התנועה המתפרס על כמה קומות וחדרים נפרדים נחשב "בזבזני"  –  עלויות המחיה בתל אביב גבוהות מאוד והפקקים בכניסה והיציאה לעיר מהווים עוד גורם בזבזני של זמן וכסף. השכרת המבנה הנוכחי עתידה להניב שכ"ד גבוה יותר מאשר התנועה תשלם במקום חדש ובכוונת התנועה להשכיר את כל המבנה לגורם אחד. מדובר במהלך שיחסוך לתנועה כשני מיליון ₪ בשנה. המטרה היא לעבור לאחד מקיבוצי המרכז הנגישים הן לתחבורה ציבורית והן לכביש ראשי. ניר מאיר הוסיף בנושא, ואמר: "יש שני דברים שחשוב לומר ברקע הדברים: לפני ארבעה חודשים קיבלנו הצעה חלומית משוכר פוטנציאלי שנפלה, כיוון שהמהלך היה צריך להיות מיידי ומכיוון שלא התקבלה הסכמה לכך מהמועצה. אנחנו זקוקים לגמישות על ידי הסכמה עקרונית למהלך, מה שיגרום לשימוש הרבה מוצלח ויעיל יותר שלנו בכספי המיסים."

בסוף הישיבה הציג רו"ח אלי בירנבוים את הדו"חות הכספיים של התנועה הקיבוצית – אגודה שיתופית מרכזית בע"מ.

בדומה לישיבות מועצה קודמות, בתום הישיבה הצביעו צירי המועצה על סעיפי סדר היום וההסתייגויות בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות מערכת "סכהקול" של חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט. כל סעיפי סדר היום אושרו ברוב גדול על ידי הצירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן