יבול שיא
הרפת והחלב
קיבוץ כפר מסריק

מייזם תיירות בקיבוץ כפר מסריק

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברי הנהלת מילואות סיירו במיזם התיירות החדש בקיבוץ כפר מסריק

מייזם תיירות בקיבוץ כפר מסריק: אחת לחודש עורכים חברי הנהלת מילואות ביקורים וסיורים בקיבוצים וביישובים החברים בתשלובת מילואות. וזאת בכדי לשמור על קשר עם הקיבוצים, להכיר את צרכי הקיבוץ מהשטח, לעודד את התיירות ולהתעדכן בהתפתחות הישוב. הפעם בחרו חברי ההנהלה לערוך סיור בקיבוץ כפר מסריק. בשנים האחרונות מתפתח בקיבוץ מרכז תיירות, אליו מגיעות קבוצות מרחבי הארץ והעולם לסיורים ולחוויה קיבוצית.

מייזם תיירות בקיבוץ כפר מסריק

בקיבוץ כפר מסריק חנכו לאחרונה את הסנדלרייה, לאחר תהליך יסודי של שיפוץ ושימור המבנה שקיים כ-80 שנים, בשיתוף פעולה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, והמועצה לשימור אתרי מורשת. כיום במבנה קיימת הסנדלרייה האותנטית משנות ה-40, ובה תערוכת קבע של כלי נעמן פורצלן, מפעל הדגל האגדי של כפר מסריק. בנוסף, מעבר לחצר הראשונים המפורסמת של הכפר, שאותה ממשיכים לפתח חברי הקיבוץ גם בשנת 2020, משחזרים חברי הקיבוץ גם את המאפייה ההיסטורית, שקיימת בקיבוץ משנות ה-40.

בשיתוף של גורמים שונים ביחד עם מילואות,  שיפצו חברי הקיבוץ גם את "יד מסריק", אשר עוצב על ידי יוכי פליישמן, חברת הקיבוץ כפר מסריק. העיצוב משלב מספר תחומים עיקרים וחשובים לקיבוץ; הקשר לטומאש גריג מסריק,  שעל שמו קרוי הקיבוץ, את פינת הנופלים במלחמות ישראל, פינת הנצחה לסיפוריהם של ניצולי השואה והחלוצים הראשונים שהגיעו לקיבוץ והפריחו את השממה.

סמנכ"ל תפעול במילואות, שוקי בשן: "קיבוץ כפר מסריק נמצא בדיוק מול אזור התעשייה של מילואות, זהו אחד הקיבוצים בעלי חשיבות גאוגרפית, מתוך 25 קיבוצים החברים בתשלובת מילואות. בשל הקרבה נעשים בו שיתופי פעולה רבים בנושאי שטחים סמוכים וחופפים, וקיימת הזדהות עם בעיות הקיימות בשטח ומשפיעות על הקיבוץ ועל מפעלי מילואות, כמו בעיות זיהום אויר. שמחתי לראות שהקיבוץ אכן מתחדש ומתחזק את הבניינים הראשונים שנבנו בו, מחדש את העיצוב והנראות, אך במקביל שומר על המורשת והאותנטיות הקיבוצית".

כפר מסריק הוא קיבוץ מתנועת הקיבוץ הארצי בגליל המערבי הנמצא בשפלת עכו, ליד נחל נעמן. הקיבוץ, שהוקם בשנת 1940, נקרא על שמו של הנשיא הראשון של צ'כוסלובקיה, טומאש מסריק. הקרקע נרכשה על ידי קק"ל בשנות ה-30 של המאה ה-20. שייך למועצה אזורית מטה אשר.

בית הסנדלריה בכפר מסריק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן