יבול שיא
הרפת והחלב
מתניהו אנגלמן

עבר שבוע: אנגלמן. זמנים קשים עוברים על עובדי משרד המבקר

4 דק' קריאה

שיתוף:

שלוש הערות לסדר

מסתבר שכהנא צדק

שר החינוך של מדינת ישראל, הרב רפי פרץ, נותן הכשר לממשיכי דרכו של הרב כהנא, ומכניס לפחות אחד מהממשיכים הללו (עו"ד איתמר בן גביר),  לכנסת הבאה. יש שפל נמוך מזה, שאליו יכולה הציונות הדתית לרדת? לאנשי הקיבוץ הדתי יש משהו לומר בעניין זה? כי אם כן, לא שומעים אותם.

התובעת, היועמ"ש, שר המשפטים

התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, החליטה לפתוח בחקירה האם בוצעו פשעי מלחמה בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. היועמ"ש  אביחי מנדלבליט הודיע קודם לכן, שאין לבית הדין הבינלאומי בהאג סמכות לדון בעניין זה, אבל  התובעת לא התחשבה בדעתו. השאלה למי למי יש יותר סמכות,  מעסיקה את מנדלבליט מאוד בשבועות האחרונים. הוא למשל סבר, שההחלטה מי יהיה (תהיה)  המחליף הזמני של פרקליט המדינה הפורש, תיעשה בתיאום אתו. שר המשפטים אמיר אוחנה חשב שהסמכות בעניין זה היא שלו וצפצף על מה שחושב מנדלבליט.  מה שמותר לאוחנה מותר גם לבית הדין הבינלאומי בהאג. שם יחליטו אם יש או אין להם סמכות לפתוח בחקירת הסוגיה האם בוצעו פשעי מלחמה בשטחי יו"ש ועזה ולא בטוח שהצעקות "אנטישמים",

ירתיעו אותם. איך אמר נתניהו בטקס הדלקת נר ראשון בכותל – "ביום ראשון התבשרנו שגזירות חדשות מוטלות על העם היהודי – גזירות אנטישמיות של בית הדין בינלאומי שאומר לנו שאין לנו זכות לחיות פה ושאם אנחנו חיים פה, אנחנו מבצעים פשע מלחמה. זו אנטישמיות לשמה". כיבוש? שליטה מתמשכת על עם אחר? החלת ריבונות בבקעה? לא, לא  ולא. אנטישמיות לשמה.

נעמה יששכר

בכנס פעילי ליכוד בחיפה  סיפר נתניהו על ביקור שערך בעבר אצל פוטין והנאספים  קיבלו אותו  בקריאות: "אתה אלוף, אתה קוסם". נתניהו השיב: "אתם קוראים לי קוסם.  אני לא קוסם, אבל אני מבטיח דבר אחד, אני מביא את נעמה יששכר הביתה". ביום חמישי  נדחה כידוע הערעור של יששכר, והעונש שלה – שבע וחצי שנות מאסר, נותר על כנו. לא בטוח שההתרברבות של נתניהו, שחוץ מעשיית הטוב בעיניי מעריציו  לא היה לה כנראה על מה לסמוך, הועילה ליששכר בערעור. חוץ מזה, מה רוצים ממנו? הוא הבטיח  להחזיר אותה הביתה. הוא לא אמר מתי.

נפצעה בבילעין

חה"כ ניר ברקת, ראש העיר ירושלים בעבר ובעל שאיפות פוליטיות מרחיקות לכת בעתיד (אחרי שנתניהו יסיים), הודיע חגיגית לפני מספר ימים, שבליכוד הוחלט לנהל קמפיין בחירות חיובי. זה לא קונץ גדול  – הם יוכלו לנהל קמפיין חיובי, כי יש מי שיעשה עבורם את העבודה המלוכלכת. גורמים אנונימיים כמובן.

למשל העבודה המלוכלכת הבאה,  שעושה בחורה שמזדהה בשם אורלי שגיא, שזה כנראה לא השם האמיתי שלה. בשבוע שעבר הנפיקה אורלי שגיא את הציוץ הבא:  "צו איסור פרסום גורף על זהות האישה שנפצעה מכדור גומי במהומות ליד הגדר בבילעין. אז אספר לכם שמדובר באשתו של גנץ". הציוץ זכה לעשרות שיתופים  ולמאות לייקים, אחד מהם, איך לא, של יאיר נתניהו. לא ברור מי מפעיל את הפרופיל של אורלי שגיא, אבל אורלי היא תומכת נלהבת של נתניהו. איך לא.

מדובר כמובן בפייק ניוז, מעשיית בדים שכל מטרתה לפגוע פוליטית בבני גנץ באמצעות הכפשת רעייתו.  רוויטל גנץ,  כבר רגילה להאשמות מפוברקות ממין זה. בעבר טענו נגדה  שהיא פעילה במחסום ווטש, האשמה שהוכחשה, אבל כנראה ללא הועיל. הפעם החליטה גנץ לא לעבור על הציוץ השקרי לסדר היום. עורך דינה פנה באמצעות הרשת לגולשים המשתפים והעביר להם מכתב התראה, שבכוונת  רוויטל גנץ להגיש נגדם תביעה על לשון הרע, ועל "ניצול של הרשת על מנת לפגוע במרשתי ובח"כ בני גנץ".

אם תוגש תביעה נגד יאיר נתניהו על ניצול הרשת להעברת פייק ניוז פוגעניים, היא לא תהיה הראשונה. גבי אלקלעי, עורך אתר וואלה בעבר, הגיש בתחילת דצמבר תביעת דיבה נגד יאיר על חצי מיליון שקל, בטענה שבנו של ראש הממשלה הפיץ עליו שקרים שפגעו בשמו הטוב. בפעם הזו  שיתף יאיר בחשבון הפייסבוק שלו מה שכתב נתבע אחר בתביעה שהגיש ישועה – אבשלום זלינגר. זלינגר האשים את  אלקלעי, שהוא היה סוכן שתול מקרן וקסנר בתוך מערכת אתר וואלה וככזה היה שותף לתפירת התיקים נגד נתניהו.  על פי "גלובס" שפרסם את הידיעה, מעורבים נוספים בתיק 4000 מתכוונים להגיש בקרוב תביעה נגד יאיר נתניהו על פרסומיו נגדם.

בכירי הליכוד יוכלו לנהל קמפיין חיובי. אורלי שגיא,  אבשלום זלינגר ורבים אחרים, ידאגו להפיץ את הפייק ניוז נגד שמי שצריך. ענישה הולמת של בית משפט למפיצים הלא מורשים, יכולה לתרום לצמצום התופעה ולהפחתת הזיהום בשיח הציבורי.

הנכד של גדעון סער

את בני גנץ תוקפים דרך רעייתו, את גדעון  סער דרך רעייתו ובתו. גאולה אבן סער הפכה להיות שמאלנית ומנהיג ליכוד שאשתו שמאלנית גם הוא בהכרח שמאלני . איך כתב עליה הבן של ראש הממשלה: "חרטאה. הוא שמאלני. ואשתו שמאלנית קיצונית. ..בשנייה שיהיה בעמדת כוח יגיד ׳דברים שרואים מכאן לא רואים משם׳. אם האישה שמאלנית, בעלה בפנים שמאלני גם כן. לא סתם כל תקשורת השמאל בונה אותו ומעלימה דברים מעברו״. המציאו עליה שהיא הצביעה מרצ, למרות שהיא העידה על עצמה שמאז ומעולם הייתה ליכוד  ואין שום ראייה שסותרת את דבריה.

בתו של סער, אלונה, היא בת זוגו של שחקן "פאודה" אמיר חורי, ערבי, רחמנא ליצלן. השבוע הפיצו תומכי  נתניהו סרטון תעמולה נגד סער, שבו  נראה ילד קטן לובש כפייה ומדבר ערבית  – הנכד של גדעון סער.  אנחנו רוצים שלמנהיג הליכוד, ששואף להיות ראש ממשלת ישראל,  יהיה נכד ערבי? לא יעלה על הדעת. הסרטון המבחיל הזה היה יותר מדי גם עבור חלק מאנשי הליכוד והוא הוסר מהמרשתת.  במוצאי  יום  חמישי השבוע העיסוק בגדעון סער, רעייתו גאולה ובתו אלונה יירד מסדר היום, ואפשר יהיה להתרכז בבני גנץ וברוויטל אשתו.

קו מחבר עובר בין האמא הערבייה של שמעון פרס והנכד הערבי של גדעון סער.

אנגלמן בתפקיד הלא נכון

משרד האוצר פרסם בנובמבר 2018 דו"ח על הגרעון בתקציב. צוות מקצועי במשרד מבקר המדינה התייחס לפרסום והכין טיוטת דו"ח משלו.  מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, עיין בטיוטת הדו"ח, היא נראתה לו ביקורתית מדי והוא שיפץ אותה. ריכך פה ושם. השבוע נמסר בדה-מרקר (הכתב גור מגידו), כי לאחר  השיפוץ ולנוכח המחיקות והתיקונים שביצע אנגלמן בדו"ח, הודיעו אנשי הצוות המקצועי של משרד המבקר למבקר, שהם אינם עומדים עוד מאחורי תוכנו.

כמה ימים לפני כן נמסר בחדשות כאן 11, שאנגלמן הוציא  לעובדי משרדו  הנחייה האוסרת עליהם  לשתף פעולה עם המשטרה במלחמה בשחיתות הציבורית והשלטונית, ושההחלטה מעוררת זעם רב בקרב בכירים במשרד המבקר. בדיעבד, זו  הייתה טעות למנות את אנגלמן למבקר המדינה. התפקיד קטן עליו.  היה  צריך להמתין בסבלנות ולמנות אותו ליועמ"ש במקום מנדלבליט.  נתניהו היה צריך לפטר את מנדלבליט (שמעון ריקלין יעץ לו לא מזמן לעשות כך), ולמנות את מתניהו במקומו. אולי אין למתניהו השכלה משפטית, אבל מי אמר שחייבים למנות  לתפקיד היועמ"ש אדם עם השכלה משפטית? מה עם לחשוב קצת מחוץ לקופסה?

רק לחשוב כמה צרות היו נחסכות מאתנו לו  מתניהו אנגלמן היה היום יועמ"ש. הוא היה מחליט ללא ספק לגנוז את תיקי החקירה נגד נתניהו, בוודאי לא היה ממליץ  להגיש נגדו כתבי אישום, וכל השאלות שמעסיקות אותנו עכשיו –  האם ראוי שראש ממשלה שמוגשים נגדו שלושה כתבי אישום  יכול להמשיך לכהן  בתפקידו, האם  אין מניעה שהוא יעמוד בראש הממשלה הבאה, וכן הלאה, לא היו עומדות על הפרק  כלל. גם ממשלה  חדשה הייתה לנו ולא צורך בסיבוב בחירות שלישי ואולי אחריו עוד אחד.  טעות הייתה לא למנות את אנגלמן ליועמ"ש, ועל טעויות משלמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן