יבול שיא
הרפת והחלב
דודי אמסלם

עבר שבוע: למשטרה ולפרקליטות יש נורמות של ארגוני פשיעה

4 דק' קריאה

שיתוף:

למשטרה ולפרקליטות יש נורמות של ארגוני פשיעה

החזקה שעומדת לו

“לכל אדם עומדת חזקת החפות, גם לנתניהו" אמרה ח"כ איילת שקד, אחרי הודעת היועמ"ש מנדלבליט. מן משפט סתמי כזה, כאילו היא הייתה צריכה להגיד משהו וזה מה שיצא לה. ממי שהייתה עד לא מזמן שרת המשפטים, אפשר היה לצפות ליותר מזה, כאשר בפעם ראשונה בתולדות המדינה, נפלה החלטה להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן,  ולא בתיק אחד אלא בשלושה, ולא באשמה של מה בכך, אלא באשמת לקיחת שוחד. גם שותפה הפוליטי, שר הביטחון נפתלי בנט, התבטא בצורה דומה.

הבעיה היא, שקד ובנט יודעי זאת היטב, שבנימין נתניהו הוא לא כל אדם. הוא ראש הממשלה שלנו. והוא ראש ממשלה שבחודשים הקרובים, מי יודע כמה חודשים, הדבר העיקרי שיעסיק אותו יהיה איך הוא מתמודד עם  הצרה הזו שהדביקו לו שלושת  הגופים שחברו יחד כדי לקדם  הפיכה שלטונית בישראל –   משטרת ישראל,  פרקליטות המדינה והתקשורת העוינת.  אלא שמדינת ישראל צריכה ראש ממשלה שיתעסק בעיקר בענייני המדינה וולכן הדבר הנכון  שצריך לקרות הוא, שנתניהו יפנה את מקומו  למישהו אחר, ויתפנה  לעסוק בענייניו. המישהו האחר שיתנה לראש ממשלה,  יתרכז  בטיפול בצרכי המדינה ובהשבתה  למסלול התנהלות נורמלי. (רק השבוע אמר המלך השכן עבדאללה, שהיחסים בין ירדן וישראל לעת הזאת, הם הגרועים ביותר אי פעם. נושא לטיפול).דכראש ממשלה, נתניהו נכשל  במטרה המרכזית שהציב לעצמו –  לנטרל או להפחית עד מאוד, את האיום הנשקף לנו מאיראן. הוא  עצמו מודה בכך,  שאיראן הייתה ונשארה איום מאוד משמעותי על ישראל. אולי ראש ממשלה אחר, שילך בכיוון אחר, יצליח יותר ממנו?

כמו סדום ועמורה

משחקי גימטריה  חביבים כידוע  על ציבור המאמינים. אם הם יכולים לצרף לטענה שלהם גם איזשהו חידוד בגימטריה, הרי זו הוכחה משמיים שהם צודקים.  לפני שהיועמ"ש הודע מה שהודיע, התקיימה בפ"ת הפגנה של תומכי נתניהו. בין היתר נשא שם דברים, ח"כ שלמה קרעי  מהליכוד, שאמר "ניצן ובן ארי יוצא בגימטריה כמו סדום ועמורה".

בדקתי. ניצן ובן ארי לא יוצא בגימטריה כמו סדום ועמורה. בשום צורה. ניצן ובן ארי זה בגימטריה  469, סדום ועמורה 437. קרוב, אבל  לא קרוב מספיק. (בהתחלה עשיתי את החישוב  בעצמי, אחר כך גיליתי שיש מחשבון גימטריה באינטרנט. המחשבון אישר את  תוצאות הבדיקה). בוויקיפדיה כתוב על שלמה קרעי שהוא רואה חשבון. יש חשבונות שהוא רואה ויש חשבונות שכנראה לא.

ועוד אמר חה"כ קרעי: "משפט צדק לראש  הממשלה לא יהיה כאן. שרי הממשלה צריכים להקים ועדת חקירה עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי. חקירה שבסופה יש סיכוי ששי ניצן  יילך לכלא. ראש הממשלה מצליח וזה מרגיז אותם". אחרי שתוקם ועדת החקירה, רק שי ניצן יילך לכלא? ומה עם אביחי מנדלבליט וליאת בן ארי ורוני אלשייך, שראש ממשלה מצליח הרגיז אותם והם עשו יד אחת כדי להדיח אותו? הם ייצאו פטורים ללא עונש? היעלה על הדעת?

רדיפת ראש הממשלה הוא קצת הקרחון

בהפגנה נאם גם ד"ר גדי טאוב, זה שאוהב להרגיז את השמאלנים שקוראים את "הארץ".   טאוב אמר: "היועצים המשפטיים הם מעל לדמוקרטיה, הם אלה שמנהלים את המדינה. מי שמכם להחליט במקומנו? רדיפת ראש הממשלה הוא קצת הקרחון. הריבונות עברה מהציבור למשפטנים. האזרחים לא יתנו שיקחו מידם את הריבונות".

לא מובן הטיעון הזה. יש חשדות נגד נבחר ציבור, פוליטיקאי, על מעשים פליליים. המשטרה חוקרת וממליצה להעמיד אותו לדין. מי צריך להחליט האם יוגש נגדו כתב אישום או לא? כשד"ר גדי טאוב   אומר  "מי שמכם להחליט במקומנו", למה הוא מתכוון?  מי הוא רוצה שיחליט, אם לא המשפטנים? הציבור באמצעות משאל עם? נציגי הציבור בכנסת?

ולמה מתכוון ד"ר טאוב כשהוא אומר "רדיפת ראש הממשלה הוא קצת הקרחון”? חוץ מראש הממשלה שנגדו רוצים לבצעו הפיכה שלטונית, יש גם אזרחים רבים אחרים שמשטרה והפרקליטות רודפים אותם על לא עוול בכפם? זה תחביבי כזה של המשפטנים, לתפור תיקים לאזרחים גם אם אין שום סיבה לכך?

"האזרחים לא יתנו שיקחו מידם את הריבונות", פסק ד"ר טאוב. כשמישהו מתחיל לדבר בשם הציבור, כאילו קיבל מנדט לכך,  זה מזכיר את הביטוי המיוחס למשה שרת: "הטיעון חלש, להגביר את הקול". אם טאוב מצפה שהמוני עם ישראל ייצאו לרחובות למחות על העוול שנעשה למנהיג, צפויה לו אכזבה מרה.

רוב אנשי הפרקליטות הם שמאלנים מובהקים

עבר שבוע: למשטרה ולפרקליטות יש נורמות של ארגוני פשיעה: מבין כל מלחכי הפנכה  בהם מוקף ראש הממשלה, מתעלה על עצמו בימים האחרונים שר התקשורת דודי אמסלם, שעושה הכל ובעיקר אומר הכל, כדי לתאר את נתניהו כאיש  ישר-דרך  שנפל קורבן למזימה שמאלנית אפלה. "למשטרה ולפרקליטות יש נורמות של ארגוני פשיעה", אמר אמסלם בתחילת השבוע, וגם אמר ש"שי ניצן רקם את תיק 4000 במוחו, רוב אנשי הפרקליטות הם שמאלנים מובהקים". קודם לכן טען שמקומה של עו"ד ליאת בן ארי בבית הסוהר. ויש כמובן עוד ועוד התבטאויות שלו  מסוג זה, בשפע רב, למשל כמו מה שאמר בערוץ 20 לפי מספר חודשים: "אני אומר, שבעצם מתבצעת הפיכה במדינת ישראל. ….אני מבין שתופרים כאן תיקים לראש הממשלה ואי אפשר להשלים עם זה. יש גם יום אחרי, ואם מישהו יחליט להעמיד לדין ראש ממשלה על תיקים הזויים כאלה, מיליוני אנשים לא יקבלו את זה".. אז אמר.

במוצאי שבת נשא בני גנץ נאום קצר לאומה, ובו הציע להקים ממשלת אחדות שהוא יעמוד בראשה בשנתיים הראשונות, בזמן שנתניהו "יתמודד עם ענייניו המשפטיים". את המשפט הפותח בדבריו הוא כיוון ישירות לראשי הליכוד: "מנהיגי הליכוד: אני מכבד אתכם ואני קורא לשותפות אתכם" אמר גנץ ואני חשבתי לעצמי, את מי בדיוק הוא מכבד שם? זה בוודאי לא כולל את שר התקשורת דודי אמסלם. מה כבר יש לכבד באיש הזה?

חשד לתג מחיר

בלילה שבין חמישי לשישי, הושחתו בארבעה כפרים  ליד שכם,  כ-50 כלי רכב, ורוססו כתובות על קירות בתים. הכותרת שנתנו כלי תקשורת לאירוע הייתה "חשד לתג מחיר בשומרון". למה חשד? מה זה עוד יכול להיות חוץ מפעולת תג מחיר?  לפני  לא כל כך הרבה זמן, טען שר התחבורה וחבר הקבינט הביטחוני בצלאל סמוטריץ', שהמחלקה היהודית בשב"כ יוזמת פעולות תג מחיר כדי להבאיש את ריחם של נערי הגבעות בעיני הציבור. אולי זה מה שהיה שם?

ומה עשו תושבי ארבעת הכפרים הסמוכים לשכם, שמגיע להם לספוג פעולת תג מחיר? הם לא עשו כלום. מי שעשתה זו מדינת ישראל. היא הכריזה על המאחז הלו חוקי קומי אורי הסמוך ליצהר שטח צבאי סגור, וכשמדינת ישראל נוקטת בצעדים כאלה נגד המתנחלים, כלי רכב של פלסטינים עולים באש, אלו הם חוקי המשחק. איך יודעים? כי הכתובות שרוססו היו:  "עדיין שטח צבאי" ו"שטח צבאי סגור".

מותר להניח, ששירותי הביטחון הישראליים לא ממש יוצאים מגדרם כדי לאתר את מבצעי פעולות תג מחיר? שאם היה מצב הפוך,  שבו צעירים פלסטינים היו מבצעים פעולות חבלה ברכוש של מתנחלים, הם היו נתפסים ומועמדים לדין תוך זמן קצר? שחוקי המשחק שאנחנו קבענו  אומרים –   כל עוד מדובר בשריפת מכוניות וריסוס כתובות על קירות, לא נתאמץ  במיוחד למצוא את המבצעים. אבל אם תהיה פגיעה בנפש, אם תשרפו חס וחלילה  משפחה כמו בכפר דומא, דיר בלאכ! וככה זה כנראה  יימשך.

בני גנץ בכנס הנהגות הקיבוצים: אנחנו נוביל את המרחב הכפרי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן