יבול שיא
הרפת והחלב
רוני אלשיך

עבר שבוע: רוני אלשיך. יוחסו לו כוונות שכנראה לא היו לו

4 דק' קריאה

שיתוף:

משפטים בסוף שבוע

עבר שבוע: רוני אלשיך
רשמתי לעצמי כמה משפטים שאמרו אישים שונים בסוף השבוע.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "מעולם לא הודח ראש ממשלה מכהן. לא נעשה את זה היום".

מעולם לא הוגשו שלושה כתבי אישום נגד ראש ממשלה מכהן, אחד מהם אישום בקבלת שוחד. כשיש נסיבות בלתי שגרתית, נוקטים בצעדים בלתי שגרתיים.

חה"כ יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "אף אחד לא רוצה לראות ראש ממשלה בכלא".

אך אחד? לצורך אמירה כזו ליברמן צריך לערוך  משאל עם והוא יופתע מהתוצאות. בני גנץ היה יותר זהיר: "אם נוכל לחסוך את המראה המביש של ראש ממשלה בכלא, כך יהיה".

יו"ר העבודה גשר, חה"כ עמיר פרץ: "על ראש הממשלה מוטלת האחריות להפסיק את ההסתה".

ראש הממשלה יפסיק את ההסתה? הוא הרי מתפרנס ממנה. אם הוא יפסיק להגיד שבני גנץ יקים ממשלת שמאל  "עם חברי הרשימה המשותפת  שרוצים להשמיד את המדינה", מה הוא יגיד?

שר המשפטים אמיר אוחנה "יש לפרקליט המדינה ככל הנראה קושי מסוים באמירת האמת":

לאמיר אוחנה יש כנראה קושי גדול לעבוד עם אנשים שיש להם קושי באמירת אמת. משום כך הוא משרת בנאמנות את בנימין נתניהו, שאמירת אמת הייתה מאז ומעולם נר לרגליו, אבן מאבני היסוד שלו.

שפטל פתח את הפה

ד"ר עומר עינב, (ד"ר טרי  להיסטוריה, בן בית אלפא, בנו של דוד עינב, מי שמספק לאורך שנים תמונות רבות ל"הזמן הירוק" ), בעל בלוג וכותב מאמרים ב "הארץ". אחד המאמרים האחרונים שלו ב"הארץ" הוקדש  לעו"ד יורם שפטל. המאמר נקרא "שפתו של שפטל היא חומר בערה קטלני" ובפתיח נכתב "ממש כמו בנימין נתניהו, גם עורך הדין מקרקס הרדיו, מצוי בעיצומו של מסע צלב לתביעת מקומו ההיסטורי בקרב נגד האליטות. גם אצלו בסוף כל משפט מסוגנן מסתתר צידוק לפשע השנאה הבא". בהמשך נאמר ששפטל "מלהטט בווירטואוזיות בין מונולוגים רושפי גידופים בנוכחות עצמו, לבין מונולוגים שמופרעים קלות בידי בני ובנות השיח  שלו" ומצורפת דוגמא  לגידוף כזה שמכוון בדרך כלל לאנשי שמאל: "אתה חלאה בזויה, תורידו אותו מהקו", "מי שהיה דמות פסולה שהוקעה מהמיינסטרים לפני שלושה עשורים" כתב עינב, "הוא כיום פיגורה מחוזרת, מושא לכתבות פרופיל מחניפות, הוגה דעות ונואם מרכזי מטעם מפלגת השלטון".

שפטל נשאל על המאמר של עינב בערוץ 20 שם הוא אחד הכוכבים הראשיים והשיב בסגנון המאפיין אותו "מי שכותב את המאמר הזה זה איש בשם עומר עינב. מי זה עומר עינב? זה קולחוזניק של השומר הצעיר מקיבוץ בית אלפא, האמת – אני לא מאשים אותו בכל מה שהוא כותב, כי הוא שופך עכשיו החוצה את הרעל שהוא שתה מהרגע הראשון שהוא נולד בקולחוז הטמא הזה של השומר הצעיר, ש-50 שנה היה סרסור תעמולה של הרוצח סטלין ואחר כך הפך להיות כלי שרת של הרוצח ערפאת". בקטע נוסף הצמיד שפטל לעינב את הכינויים הבאים: שמוצניק/ מתנשא/ בולשביקו/ ז'דניביקו/ פוליטרוקו/ סטליניסטו/ סותם פיות עלוב.
העובדה שהאיש הזה, שהוא מתועב בעיני, הפך להיות חלק לגיטימי של השיח הישראלי והוא אורח רצוי בטלוויזיה, ברדיו ובעיתון, היא אחד הסימנים לשפל אליו הגיעה מדינת ישראל. הוא כמובן לא הסממן היחיד. בכנסת הבאה, גם בכנסת הבאה,  לא יהיה ככל הנראה ח"כ שגדל בקולחוז טמא של השומר הצעיר, אבל יהיו בה בוודאי ח"כ אחד או יותר, שגדלו  בצל תורתו המבורכת של הרב מאיר כהנא. זהו המקום בו  אנחנו נמצאים בימים אלו.

שלושה עברייני מין, שלושה כתבי אישום

בשבוע שעבר התיר בית המשפט המחוזי בירושלים לפרסם, שישנה  "פרשת מין חמורה במגזר החרדי ".  גורם טיפולי במגזר החרדי נעצר כבר לפני מספר חודשים בחשד לביצוע עבירות מין במטופליו.   נגד האיש, ששמו  נאסר לפרסום,  הוגש כתב אישום.  ארגון  JCW ,  שנלחם  בתופעה המושתקת של פגיעות מיניות בחברה החרדית,  דאג להביא את הפרשה הזו  לטיפולה של  המשטרה, והסמנכ"לית שלו, חלי רושגולד הגדירה את העבירות המיוחסות למטפל החרדי, "כתב אישום יוצר דופן בחומרתו".  מטפל אחר, שמו כן הותר לפרסום, ד"ר עידן קוסובסקי,  פסיכולוג ילדים,  לא חרדי, עצור כבר מסר שבועות בחשד לביצוע מעשים מגונים ומעשה סדום בשני קטינים מאזור זכרון יעקב  מעצרו הוארך בשבוע שעבר בחמישה ימים נוספים והוא הוגדר מסוכן לציבור.

ישנה פרשת מין נוספת, מושתקת, במגזר אחר – ההתנחלות ביו"ש. לפני מספר שבועות צדה את עיני הכותרת "פרשה שמסעירה את ההתיישבות". כמי שעובד בעיתון שמיועד להתיישבות, זו בוודאי כותרת מסקרנת. מתברר שכשמדברים היום על התיישבות, הכוונה להתיישבות  היהודית ביהודה ושומרון,  מה שעוכרי ישראל מכנים התנחלויות. הכתבת אלישבע בן קימון , דיווחה על "הלם בהתיישבות". הלם על שום מה? לפני כחצי שנה הוגשה תלונה נגד "דמות מוכרת מאוד לחלקים רבים בהתיישבות", בחשד לביצוע עבירות מין חמורות באחד מקרובי משפחתו. החשוד נעצר, אך לאחר שלא חלה התקדמות בחקירה הוא שוחרר ממעצרו. לא הייתה התקדמות בחקירה, כיוון שבני משפחה אחרים, גם הם מוכרים בהתיישבות, הפעילו לחץ על קורבן העבירה לשתוק. כמה שבועות לאחר מכן חלה תפנית בפרשה, הקורבן העיד וזמן קצר לאחר מכן נעצר החשוד שוב על ידי המשטרה. בהמשך הוגש נגדו כתב אישום בגין ביצוע עבירות מין חמורות בקרוב משפחתו. בית המשפט האריך את מעצרו של האיש עד לתום ההליכים נגדו והוציא צו איסור פרסום לפרשה. בן קימון דיווחה גם, שרב מוכר מאוד בציונות הדתית הגיע לקהילה, כינס את התושבים לשיחה והסביר שיש לתמוך בקורבן ובבני המשפחה ולהוקיע מקרים דומים. גורמים בסביבת הקהילה מספרים על הלם שהכה את התושבים שחלקם בכו והביעו חשש מהאירוע ומהשלכותיו. לטענת חלק מהם,  אסור  "לטאטא" את האירוע מתחת לשולחן אלא לטפל בו כקהילה ברגישות ובאופן הנכון.

לדיווח הזה, שנמסר כאמור לפני מספר שבועות, לא היה למיטב ידיעתי המשך. אם   הנאשם, על פי ההגדרה שניתנה לו, הוא  "אחד האנשים המוכרים בהתיישבות", מובן לגמרי מדוע נעשים מאמצים כדי להשאיר את הפרשה הזו לא מוכרת לציבור.
אלשיך יתמודד?

עבר שבוע: רוני אלשיך

אחד השמות המוזכרים כמי שאמורים להצטרף לרשימת כחול לבן לכנסת הבאה, הוא רוני אלשייך, מי שהיה מפכ"ל המשטרה את עיקר מאמציהם במתקפה המתמשכת נגד מערכת החוק בישראל, מרכזים היום תומכי נתניהו בפרקליט המדינה שי ניצן, אבל את ראשיתה של המתקפה ספג אלשיך. חִנו של אלשיך סר מעם האיש שמינה אותו לתפקיד, בנימין נתניהו, לאחר שבמקום להגיע למסקנה המתבקשת, שלא יהיה כלום כי אין כלום, הצטרף אלשיך למסע הצייד המתנהל נגד ראש הממשלה ורעייתו ולא מנע מחוקרי המשטרה לעסוק בתפירת התיקים לנתניהו. על פי הדיווח של העיתונאי יואב יצחק, בסביבתו הקרובה של נתניהו כינו את אלשיך "בוגד", לא פחות.

במסגרת המאמצים לייחס לאלשייך כוונות חוץ-משטרתיות,  דיווח יואב יצחק, כי עוד בהיותו מפכ"ל משטרה, כבר אז כיוון אלשיך את דרכו לתחום הפוליטי. יצחק כתב כי לאחר סיום כהונתו כמפכ"ל (דצמבר 2018) יתמודד אלשיך על מקום בכנסת במסגרת  מפלגת הבית היהודי ושהוא דיבר על כוונתו זו בפורומים שונים . כבר אז הועלתה סברה שמישהו מנסה לשדך  לאלשיך את הכיוון הפוליטי, כדי שבבוא היום, אם תמליץ המשטרה להגיש כתבי אישום נגד נתניהו, אפשר יהיה לטעון שלהחלטה של אלשיך השתרבב גם שיקול פוליטי.

אלשיך סיים את תפקידו כמפכ"ל המשטרה, ובניגוד לדיווח של יואב יצחק, לא פנה לתחום הפוליטי ולא התמודד על מקום ברשימת הבית היהודי. יוחסו לו כוונות שכנראה לא היו לו ואפשר להבין מדוע. מנגיעה לו איזושהי התנצלות, אבל  זו כנראה ציפייה מוגזמת בימים עכורים אלו. הפעם הוא כן ירוץ?

עבר שבוע: רוני אלשיך

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן