יבול שיא
הרפת והחלב
שלום שמחון

עבר שבוע – 25/07

4 דק' קריאה

שיתוף:

(אפשר לפזם לפי המנגינה של "כבר סידרנו הרכבת")

עבר שבוע – 25/07

הגננת מתעללת,

מרביצה ומקללת.

ילד שבוכה מרה

יקבל אצלה סטירה.

 

הסייעת מצטרפת,

היא בילדים נוזפת:

שקט! שקט! לא לבכות!

אם תבכו יהיו מכות!

 

(בלשכת ראש הממשלה נבדק חשד, שתנועת ה-BDS בשיתוף הקרן החדשה  לישראל, שתלו גננות מתעללות ברחבי הארץ, על מנת לפגוע במורל העם ולהחליש אותו במאבק נגד אויביו. תוצאות הבדיקה יימסרו בהמשך).

 

שתי אבנים עם DNA עליהן

עבר שבוע – 25/07 – אחת ההדלפות מפרשת הריגתו של סלומון טקה, שנועדה לתמוך בגרסתו של השוטר שירה והרג , הייתה שבזירה נמצאה אבן ועליה עקבות DNA של טקה.  ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, אישר בראיון שנתן  לחדשות הבוקר עם ניב רסקין, שממצא כזה אכן קיים.  "המעבדה הביולוגית שלנו מצאה, מתוך מספר אבנים שהועברו לבדיקה, דנ"א של המנוח על אחת האבנים", אמר קוגל.  "זה אומר, שהוא היה במגע עם האבן הזאת. האם הוא לקח את האבן בידו או שהיא פגעה בחלק מגופו? זה בית המשפט יחליט, אבל אנחנו יודעים שיש דנ"א שלו, כלומר תאים מגופו, על האבן הזאת". ההדלפה הבאה הייתה, שבנתיחה שלאחר המוות נמצאו בדמו של טקה עדויות שהוא שתה אלכוהול וצרך חשיש, והתמונה ברורה – צעיר עם עבר פלילי עשיר, שתוי ומסומם, זרק אבנים  על שוטר. השוטר חשש לחייו ולחיי בני משפחתו, הגיב בירי לקרקע ונתז מהקליע שנורה, פגע בטקה ולמרבה הצער גרם למותו.

ישנה עוד אבן עם סימני DNA שנמצאה בזירה שבה ארע מקרה מוות. גם לגביה הייתה התייחסות של ד"ר חן קוגל. באוקטובר  נהרגה 2018 עאישה א-ראבי, פלסטינית תושבת בידיא, אם  לתשעה, מאבנים שיודו לעבר המכונית שבה נסעה ובה נהג בעלה, סמוך להתנחלות רחלים שבשומרון. בעקבות כך נעצרו מספר נערים יהודים מהישיבה ברחלים,  בחשד שהם  אלה שיידו את האבנים שגרמו למותה של א-ראבי. בינואר 2019 הוגש כתב אישום נגד אחד מהם. הראיה המרכזית נגד הנאשם היא שהדנ"א שלו נמצא על הסלע שגרם למותה של א-ראבי. הצעיר מכחיש  כל קשר למעשה  ואת הימצאות הדנ"א על האבן הסביר שיכול להיות שהוא  טייל באזור   ואולי ירק על האבן בהיסח הדעת. "יכול להיות שירקתי ושפגעתי איזה פעם אחת באבן", אמר בחקירתו. "בחרתי בחיים של תורה… אני לא בן אדם שמתעסק בשטויות האלה".   (אם היה אפשר לשאול את סלומון טקה, יכול להיות שגם הוא היה מסביר, שהיה לו טעם מוזר בפה והוא ירק ופגע באחת האבנים שהיו  בזירה, וזו הסיבה שמצאו את הדנ"א שלו עליה).

במהלך דיון בית המשפט המחוזי מרכז, בחודש מאי השנה, בפרשת מותה של א-ראבי, הוצגה חוות דעתו של ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל לגבי האירוע. ד"ר קוגל אמר, שאי אפשר לקבוע שהחבלות בראשה של א-ראבי נגרמו מפגיעת אבן, מאחר שנמצאו בראשה לפחות שני מוקדי פגיעה.  "עמדתו של קוגל מנוגדת לכתב האישום ולחוות הדעת של שתי רופאות במכון, שסברו כי ייתכן שאבן גרמה לפגיעה בגולגולת של א-ראבי עקב המהירות הגבוהה וגודל האבן", (הארץ, 14.05).  קוגל הוסיף: "שני רופאים תמכו בטענה כי החבלות בגולגולת המנוחה מתיישבות עם נזקים הנגרמים באנרגיה גבוהה מאוד, ולא מפגיעה אחת של אבן. אחד הרופאים הללו תמך גם בדעתי שנראים, לפחות, שני מוקדי אימפקט". הוא ציין כי שני רופאים אחרים במכון סברו כי "לא ניתן להכריע לכאן או לכאן". בית המשפט שחרר את הנאשם למעצר בית בבית סבו וסבתו, עם איזוק אלקטרוני.

הערכת מצב –  עדותו של ד"ר חן קוגל תביא לכך שהקטין היהודי שהואשם בגרימת מותה של עאישה א-ראבי, יזוכה או יקבל עונש סמלי ויוכל לשוב במהרה לדרכה של תורה. השוטר שירה בסלומון טקה  לא יזוכה לחלוטין, (תילקח בחשבון האפשרות שזיכוי עלול לגרום לפרץ מהומות נוסף של יוצאי העדה האתיופית), אבל העונש שיושת עליו יהיה ברף נמוך במיוחד.

הנדוניה של צור לכחלון?

עבר שבוע – 25/07- בשבוע שעבר דיווחנו כאן על ישיבה של מזכירות תנועת המושבים, שהוקדשה לדיון על המשבר הקשור בהחלטה של תנועת בני המושבים להתנתק מהנוער העובד והלומד ולחבור לארגון השומר החדש. מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור, טען שהיחסים עם הנוע"ל היו קשים לאורך זמן והרצון להתנתק מהם אינו חדש. נשיא מועצת תנועת המושבים, שלום שמחון, הצהיר כי יפעל כדי להחזיר את חניכי בני המושבים  לפעילות במסגרת הנוע"ל, וקיבל מהמזכירות ייפוי כוח להיות האחראי על הקשרים עם הנוע"ל.

כמה ימים אחר כך, פרסם חיים לוינסון ב"הארץ", כתבה שהוקדשה לנושא. הטענה המרכזית  בכתבה –  מאיר צור הצטרף למפלגת כולנו של משה כחלון, כשעיניו נשואות לתפקיד שר החקלאות הבא, ותנועת בני המושבים הייתה אמורה להיות ה"נדוניה" של צור לכחלון. "החניכים, המדריכים ובוגרי התנועה היו אמורים להיות חלק מתשתית שטח משמעותית בבחירות", כתב לוינסון.  "צור חיפש כוח פוליטי… הוחלט לנתק את חטיבת בני המושבים מהנוער העובד והלומד, מהעבודה ומההסתדרות, ולהעביר אותה להשומר החדש… המהלך היה כל כך חשוב לתנועת המושבים, שהם היו מוכנים להשקיע בו מאות אלפי שקלים במשכורות ודמי ייעוץ כדי להביא להצלחתו." בסופו של דבר ההכרזה על בחירות חדשות טירפדה את העסקה.

יש גם חלק קיבוצי. לוינסון מציין שני יועצים שעבדו עם תנועת המושבים.  האחד הוא אבי בניהו, דובר צה"ל ומפקד גל"צ בעבר, וגם חבר להבות חביבה. על פי הכותב,  חוזה ההתקשרות בין בניהו לתנועת המושבים כלל שכר של 25 אלף שקל לחודש עבור "ניהול משברים ייעוץ אסטרטגי וייעוץ תקשורתי". היועץ השני היה עו"ד אורי קידר, שסיפק את הייעוץ המשפטי.  באוקטובר האחרון   כונסה מועצת תנועת המושבים ואישרה את הפיצול של בני המושבים מהנוע"ל. נימוק אחד היה, שהנוער העובד והלומד הוא ארגון שמאל  בשליטת ההסתדרות שמטיף לבוגריו להצטרף לתנועת "דרור ישראל",  בעוד שהמושבים הם בעלי גוון דתי מסורתי יותר.   עוד נטען, שהנוע"ל  מחנך את בוגריו לחיות בקומונות בדומה לאורח החיים שמקיים מנהיג התנועה, פסח האוספטר (קומונות ולא משפחות). הנימוק השני: הנוע"ל, שמקבלת 41 מיליון שקל בשנה, מעבירה לבני המושבים תקציב נמוך ממה שמגיע להם.   למהלך ההתנתקות קמה התנגדות עזה, כשבראשה התייצב שלום שמחון, ובסופו של דבר, במאי האחרון, קיבלה מועצת תנועת המושבים החלטה הפוכה –  לחזור לנוער העובד והלומד.

השבוע שלח שלום שמחון מכתב לראש  המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, שהוא יו"ר ועדת החינוך  במרכז המועצות האזוריות, וליואל זילברמן, מנכ"ל השומר החדש. "תנועת המושבים…זו תנועה של המושבים, לא של המועצות האזוריות" כתב שמחון, "חתימתכם על המכתב המשותף בעניין הקמת ארגון/תנועת נוער, הינו אחיזת עיניים והמשך של אותו מצג שווא שאתם מטפחים בחודשים האחרונים, לא ברור תחת איזה סמכות ובשם מי… אני דורש מכם להימנע, בכל תוקף, מהצגת מצג שווא כאילו בני המושבים עברה בית ומתקיימת עכשיו בתוך השומר החדש, להימנע מלדבר בשם בני המושבים, תנועת המושבים או המועצות האזוריות בישראל ."הורידו ידיכם מבני המושבים .. כל חריגה מקווי גבול אלה, … ייענו מצדי בתקיפות ובכל האמצעים המתבקשים".

מספר פעילים בתנועת המושבים שלחו מכתב נגדי  הקורא לשמחון  לסלק את ידיו מתנועת המושבים. הם טוענים כי הרקע למשבר בין הנוע"ל   לבין בני המושבים   הוא חילוקי דעות ערכיים וכלכליים שלא קיבלו מענה. עוד  טוענים כותבי המכתב, ששלום שמחון אינו יכול להיות בורר בסכסוך שנוצר בין שתי תנועות הנוער, משום שהוא אינו אובייקטיבי והוא צד בעל עניין ברור להשבת בני"מש אל הנוע"ל.

לא תם ולא נשלם. עבר שבוע – 25/07

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן