יבול שיא
הרפת והחלב
רפי פרץ

עבר שבוע

4 דק' קריאה

שיתוף:

זה תמיד מתחיל מהתנפלות על התקשורת

זה תמיד מתחיל מהתנפלות על התקשורת:  נתניהו השקיע מאמצים כבירים והרבה מאוד כסף (ציבורי כמובן), כדי לגרום לכך שאמצעי התקשורת בישראל יעבדו לטובתו, ונכון להיום אפשר לקבוע שהוא נכשל כישלון חרוץ. לכן הוא זועם כל כך.

"ישראל היום", העיתון הנפוץ במדינה, משרת אותו נאמנה  כל השנים וביתר שאת בימים אלה, אבל לא ברור עד כמה יש לעיתון הזה השפעה מעצבת על דעת הקהל והאם קוראיו הם לא ממילא מצביעי ליכוד וימינה ממנו.  (בשבועות האחרונים מונחת ערימה יומית של "ישראל היום" גם בפתח הכלבו שבקיבוצי, כנראה כמאמץ מוגבר להעביר את המסרים הנחוצים לפני הבחירות. אין  לעיתון דורשים  רבים אצלנו).  יש לביבי את ערוץ 20, שהרייטינג שלו הוא יותר נמוך מנמוך, וישנם עיתונים כמו מקור ראשון, שמדברים אל קהל שאותו לא צריך לשכנע שביבי טוב ליהודים.  בשאר ערוצי התקשורת נתניהו לא נהנה מחסינות. יש בהם אנשי תקשורת שתומכים בו וישנם שתוקפים אותו. היה מאמץ לא מבוטל, שהצליח, לשבץ אנשי תקשורת מזוהים עם הימין בכלי התקשרות השונים. מה שלא  הצליחו, זה  לסלק מהם את "השמאלנים", בוודאי לא את הבולטים והמוכשרים  שבהם. מכיוון שנתניהו  סופר רק את אלה שמבקרים אותו,  מבחינתו התקשורת כולה עוינת.

אז גיא פלג ליווה השבוע את ילדיו לבית ספר עם מאבטח צמוד ונתניהו קרא להחרים את ערוץ 12.  זה גרם לאנשי תקשורת שאינם מזוהים שמאל ימין, לצאת להגנת העיתונאי  המותקף והמאוים. רוני דניאל, פרשן צבאי שבדרך כלל אינו חושף את דעותיו הפוליטיות, הגיב באופן לא שגרתי: "איזו מין חברה נוצרת לנו כאשר מאיימים על עיתונאי שעושה את עבודתו? מצמידים לעיתונאי מאבטח, באיזו מדינה עיתונאים מאוימים? בטח ובטח שלא בדמוקרטיה ראויה. זו הידרדרות נוראית בחברה. איך ראש הממשלה מרשה לעצמו להתנפל ולשסות באופן כזה על אדם שבסך הכל עושה את עבודתו? גיא פלג לא מלקט את העדויות, הוא רק מביא אותן למסך. זו עבודתו והוא כתב מצוין. צר לי מאוד שראש הממשלה עושה את זה, אני הכרתי פעם, לפני כמה שנים, איש אחר לגמרי" . בוודאי, האיש שהוא הכיר לפני הרבה שנים לא ניצב אז בפני איום  שיוגשו נגדו כתבי אישום בעבירות של שוחד ומרמה והוא יסיים את הקריירה הפוליטית שלו בצורה מביישת  ומבזה.  רוני דניאל המשיך: "היו לנו כבר מערכות בחירות מאוד לחוצות ומתוחות, אבל אף פעם זה לא הדרדר לרמות האלה. אנחנו מסתכלים על הדיקטטורות הכי מכוערות בעולם, זה תמיד התחיל מהתנפלות על התקשורת, על מביאי הבשורה לכאורה. זה לא מבהיל אף אחד, אני מעריך שגיא ימשיך לעשות את שלו ובוודאי מנכ"ל החברה שלנו. זה רגע רע מאוד לחברה הישראלית שאמורה להמשיך להתקיים גם אחרי שביבי לא יהיה ראש ממשלה. מה, אחריו המבול? אחריו מדינה שלמה צריכה להתקיים".

אכן, מבחינתו של נתניהו – אחריו המבול. איך הגדיר אותו השבוע פרופ' יורם יובל – "קמצן, נהנתן, שקרן, פחדן – ובכיין". הבכיינות  מתמקדת בעיקר בביקורת על התקשורת. זה תמיד מתחיל מהתנפלות על התקשורת

שחורים ולבנים

אגב אנשי תקשורת עוינים ומפרגנים. שני עיתונאי  גלי צה"ל, רזי ברקאי ורינו צרור,  התנצלו ביום שני שעבר בשידור חי, על "פייק ניוז" ששידרה התחנה. הם " התייחסו לעיבוד שעשו בגל"צ  לדברים שאמר ח"כ רם בן ברק מכחול לבן, לכתב הצבאי של התחנה, צחי דבוש, באירוע "שבת תרבות בשוהם. בן ברק אמר:  "בשביל להחליף שלטון חשוך, אנטי דמוקרטי, בשלטון ליברלי-דמוקרטי, אתה צריך כנראה מפלגה גדולה. …. אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל – תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן – תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים ואנחנו לבנים. תאמין לי, זה הסיפור".

מישהו בגלי צה"ל זיהה שיש בדברים הללו פוטנציאל לסייע לליכוד במערכת הבחירות, וביומן הצהריים של התחנה, בהגשת אמיר איבגי,  שידרו את הדברים בחלקם,  תוך הדגשת המשפט: "הם שחורים ואנחנו לבנים". בליכוד מיהרו לקפוץ על המציאה והגיבו: "אחרי שקראו לנו מנשקי קמעות ומזוזות, אחרי שקראו לנו בבונים, עכשיו חבר הכנסת רם בן ברק מכנה את מצביעי הליכוד 'שחורים'. התשובה שלנו תגיע בקלפי". יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הצטרף: "הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. חבר הכנסת רם בן ברק, תתבייש. לכנות אנשים שחורים, כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה של חבר רשימתכם".

למחרת התנצל רזי ברקאי  ואמר: "התבטאות של רם בן ברק מ'כחול לבן', שאפשר אולי היה למצוא מוצלחת ממנה, הפכה בעיקר בתחנה שלנו למסע הפחדה כאילו מדובר בגזען שונא מזרחים… אני יודע שהוא לא גזען. הוא התכוון לבני אור ובני חושך". רינו צרור הוסיף:  "מדובר בפייק מוחלט, במעשה שאסור לעשות אותו". בן ברק עצמו הגיב: "אפשר לא להסכים לדעתי האידיאולוגית אבל בשום פנים ואופן אי אפשר להאשים אותי בגזענות, ההיפך. מצפה מגלי צה"ל שיתנצלו על הפרובוקציה. מהליכוד אני לא מצפה לכלום".  גלי צה"ל לא חשבו שהם צריכים להתנצל. אמיר איבגי הודיע למחרת שהכל בסדר: "מערכת יומן הצהריים עומדת מאחורי הדברים ששודרו כאן אתמול".

הניסיון של הליכוד למנף את הדברים של ח"כ בן ברק  למהלך גורף קולות מזרחיים, כפי שהיה אחרי  ה"צ'חצ'חים" של דודו טופז,  לא צלח. שום דבר עד הנה לא מצליח להעיר את מערכת הבחירות המנומנמת הזו. אחר כך באו העדויות של שלמה פילבר מתיק 4000,  ההסבר  מדוע אישר נתניהו  לגרמנים למכור צוללות למצרים והפרישה מהמרוץ של  פייגלין, וההתבטאות של בן ברק  הוסרה מסדר היום הציבורי.

כמה מילים על  אמיר איבגי.  בדצמבר 2018 הוא החל להגיש את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ  20 וחודש לאחר מכן את תכנית "יומן הצהריים" בגלי צה"ל, בתחילה עם רינה מצליח ולאחר מכן לבדו.    אבי שושן ראיין אותו ל"ידיעות אחרונות" בדצמבר האחרון, ומתוך הריאיון בחרנו לצטט את הקטע הבא (לא הוצאנו דברים מהקשרם). המראיין שושן שאל: אתה מאוד מזוהה עם ביבי. איך זה יסתיים לדעתך עם כל החקירות נגדו?  איבגי עונה: "לצערי אני חושב שהוא לא ייצא מזה. אני חושב שהבעיה המרכזית בסיפור הזה היא האכיפה הסלקטיבית נגדו. חוקרים רק אותו ואסור לעשות את זה". שושן המשיך: תקן אותי, אבל אתה בטח חושב שנעשה לו עוול. שהוא ייפול בגלל התקשורת. איבגי: "התקשורת עושה לו עוול. יכול להיות,  שאם היו יותר אמיר איבגי ועיתונאים ימניים בתקשורת, הוא לא היה מגיע לחקירות."

יכול להיות. יכול גם להיות, שהקטע הזה בריאיון עם איבגי, מסביר את האופן שבו בחרו בגלי צה"ל לשדר את הדברים של ח"כ רם בן ברק.

חזון הרב פרץ

ארבעת אנשי התקשורת שנתניהו הכי לא אוהב, הם בן כספית, גיא פלג, אמנון אברמוביץ' ורביב דרוקר. שר החינוך רפי פרץ, היה בוודאי מצרף לרשימה  גם את  עמרי מניב, כתב החינוך של ערוץ 13. מניב חשף השבוע את דבריו של פרץ במכינת "עוצם" אותה הקים לפני 28 שנה. למשל  האמירה המשונה הבאה:   "אנחנו בצעדי ענק של החזרת הנבואה לישראל, במקום אוניברסיטאות יהיו בתי ספר לנבואה, לאט לאט אנחנו נגיע גם לזה".

על פי פרץ, בתי הספר לנבואה לא יוקמו  על יד האוניברסיטאות, אלא במקומן. זאת אומרת שלאט לאט נגיע לזה, שלא יהיו יותר בישראל  לימודים גבוהים של  פיסיקה, מתמטיקה, כימיה, ספרות, פילוסופיה, הנדסה  וכיו"ב, אלא של נבואה? נביאים מוסמכים, בוגרי בתי הספר לנבואה,  ייצאו מדי שנה לשוק החופשי  כדי  לשאת דברי נבואה? (החילונים יממנו את המשכורות שלהם? נשים גם יוכלו להיות סטודנטיות ללימודי נבואה?)

עמרי מניב מדווח, שכשרפי פרץ  נבחר לראשות הבית היהודי, הוסרו לפתע מהרשת,  מאות  שיעורים  מצולמים שהוא העביר לתלמידיו. אפשר בהחלט להבין מדוע.  אוי לנו, שזה שר החינוך שלנו.

עבר שבוע: בן גביר. התמרכז, התמתן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן