יבול שיא
הרפת והחלב
קיבוצים חגגו את שבועות

בעשרות קיבוצים חגגו את שבועות ומשפחות מהנגב המערבי הצטרפו

2 דק' קריאה

שיתוף:

מבצע "שומר החומות" נמשך כבר מעל לשבוע, אך המצב הביטחוני אשר משפיע על אזורים רבים במדינה לא מנע מקיבוצים רבים במרכז, בצפון ובערבה לחגוג את ה-חג של הקיבוצים והחקלאות, כמיטב המסורת. משפחות רבות מהדרום מצאו מפלט והתארחו בקיבוצים החוגגים. מעגן מיכאל זכו השנה בבכורה של "טבלת הילודה" עם 34 תינוקות חמודים שנולדו

עוד מימיהם הראשונים, הקיבוצים חוגגים את החגים החקלאיים – כל קיבוץ בצורה שונה – והשיא הוא בסדרי פסח המוניים ובחגיגות הביכורים בשבועות – קיבוצים חגגו את שבועות!

עם זאת, המשותף לכולם הם טקסי "הבאת ביכורים", המלווים במופעים, ריקודים ושירים, שבהם לוקחים חלק כל ענפי המשק, בני הנוער וגם המבוגרים. מאות משפחות מעוטף עזה והנגב המערבי, שהתארחו בקיבוצי הערבה, השרון והצפון, הצטרפו לחגיגות המקומיות.

אביטל לוי, רכזת התרבות באושה, מספרת על ההחלטה לקיים את החג כסדרו: "בחרנו לעשות את הטקס למרות הכל, אירחנו משפחות מהדרום והוספנו המון דגלי ישראל בשטח. היה מרגש ומחזק".

בקיבוץ דגניה א', הקיבוץ הראשון בישראל, חגגו 110 שנים לקיבוץ. בחגיגות השתתפו עשרות תושבים מקיבוץ דורות שבמועצה האזורית שער הנגב, מספר משפחות ממושב דקל ומשפחות נוספות מאשקלון. בסך הכול, קלט הקיבוץ כ-70 איש מתושבי הדרום המותקף, ובעמק הירדן כולו נקלטו קרוב ל-400 איש.

בין החוגגים בדגניה היה גם ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שאמר: "אחרי שנת הקורונה שמנעה מאיתנו, כמו מכולם, להתכנס לחגים המשותפים עם כל הקהילה, קיווינו שדווקא בחג השבועות, חג החקלאות והקיבוצים, נוכל לעשות זאת שוב.

הלחימה בדרום, שמאיימת מדי פעם גם על השפלה, הדרום והשרון, עצרה את ניהול החיים הרגיל, וגם את חג השבועות.

הקיבוצים בצפון פתחו מיידית את בתיהם ואת ליבם לחברינו מהקיבוצים בדרום, אבל לא רק מהקיבוצים, והם לוקחים חלק – לפעמים חלק פעיל ביותר – בחגיגות השבועות.

הקיבוצים מסמנים את גבולות המדינה, תמיד היינו שם, ונמשיך לצמוח, לגדול ולחגוג את חגינו". בגן שמואל ועין חרוד (מאוחד ואיחוד) ציינו ביחד עם חג השבועות גם 100 שנים להיווסדותם.

ביכורי פרי הבטן, קרי התינוקות שנולדו מאז חג שבועות שעבר ועד הימים האחרונים, הם הביכורים המרגשים מכולם. למרות שנה חסרת ודאות בעקבות מגפת הקורונה, משמח לגלות כי הילודה בקיבוצים נשמרה במספרים גבוהים.

לאחר שנתיים רצופות בהן נען החזירו לעצמם את השליטה, מעגן מיכאל שוב הדיחו אותם מראשות הטבלה עם ארבעה תינוקות יותר. ההפתעה השנה מגיעה בדמות נציגי הקיבוץ הדתי מבית רימון שכבשו בסערה את המקום השני, ורשפים ובית השיטה עם זינוק מרשים מאוד קדימה אל מקומות 5 ו-6 בהתאמה.

יש לציין כי מספר הלידות כולל את כלל התינוקות שנולדו בקיבוצים השנה. גם השנה נאספו הנתונים באמצעות טופס אלקטרוני מקוון שנשלח למנהלי ומנהלות הקהילה והגיל הרך בכל הקיבוצים מדן ועד אילות דרך מערכת 'קיבוץ נתונים'.

אנו מודים מקרב לב לאודי בורוביץ' (שדה יואב), ראש מטה התשתיות של אינטל באירופה, יו"ר קיבוץ חולית וממובילי פרויקט מערכות הידע המקוונות של התנועה, ששוב התנדב לנצח על מלאכת איסוף הנתונים ודאג להעלות את מספרי הקיבוצים שדיווחו לעומת שנים קודמות, באופן מרשים.

השנה, ענו לסקר 258 קיבוצים מתוך 280 אליהם פנינו (כולל הקיבוץ הדתי)  – 92.1% היענות! בסך הכל ספרנו השנה ילודה של 2403 תינוקות בקיבוצים.

דפנה אלבלה-רונן ממעגן מיכאל, שילדה תאומים לפני שלושה חודשים, אמרה לעיתון 'ידיעות אחרונות': "במעגן מיכאל לא עוצרים! לא נתנו גם לקורונה לפגוע בדמוגרפיה שלנו. קיבוצים אחרים נרדמו בזמן המגיפה, אבל אנחנו עבדנו למען העתיד".

העשירייה הפותחת בילודה: מעגן מיכאל (34), נען ובית רימון (30), יגור (27), גבעת ברנר (26),  רשפים ולוחמי הגטאות (24), בית השיטה (23), גן שמואל ושפיים (22), גבעת חיים איחוד ודורות (20), רוחמה (19), בארי, געש, הגושרים, משמר הנגב, ניר דוד, עין דור, רמת יוחנן, רתמים ושדות ים (18).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן