יבול שיא
הרפת והחלב
שבילים לציונות וצדק חברתי

שבילים – לציונות וצדק חברתי

3 דק' קריאה

שיתוף:

עוד ועוד שבילים לבניית הדרך – עכשיו גם בעוטף עזה שנה בדיוק לאחר ייסודה של התוכנית, נפתח מחזור ג' של "שבילים – לציונות וצדק חברתי" לקיבוצים ולהתיישבות העובדת. הפעם, מדובר במחזור כפול המתקיים במקביל בתל אביב ובעוטף עזה, במרכז הצעירים של המועצה האזורית שער הנגב, בהשתתפות כ-40 צעירות וצעירים

תכנית "שבילים – לציונות וצדק חברתי" לקיבוצים ולהתיישבות העובדת היא אחת מתוכניות המנהיגות שמובילה רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון, במטרה לפתח ולקדם מנהיגות צעירה בקיבוצים. לפני שנה בדיוק נפתח המחזור הראשון של "שבילים". במהלך המיונים הראשונים היו חששות בקרב יוזמי התוכנית, שכן הם לא ידעו כמה צעירים ירצו, אם בכלל, לקחת חלק בתוכנית שעוסקת בפוליטיקה ורעיונות, תוכנית ששואפת להניע למעשים, לבחינת המציאות ולרצון לשנותה כך שיהיה פה טוב וצודק יותר. אבל הם באו. תחילה מחזור ראשון של כ-20 צעירות וצעירים, ולאחריו מחזור נוסף.

לפני שלושה שבועות, בדיוק שנה לאחר פתיחת המחזור הראשון של התוכנית, נפתח מחזור ג' – מחזור כפול המתקיים במקביל בתל אביב ובעוטף עזה, במרכז הצעירים של המועצה האזורית שער הנגב, בהשתתפות כ-40 צעירות וצעירים, שהחליטו לעשות מעשה, לקחת אחריות ולהצטרף לדרך. חבר'ה צעירים שהחליטו שנמאס להם מהמצב הקיים, מהאדישות, מחוסר האמונה שאפשר לשנות פה, והחליטו להצטרף לשינוי. צעירים שמחפשים ללמוד, לעצב ולשנות. צעירות וצעירים מהקיבוצים וההתיישבות העובדת, שביקשו לקחת חלק בלמידה וחידוד תפיסת עולמם ולהיות אנשים יוזמים ומשפיעים במסגרות חייהם ובחברה הישראלית כולה.

במפגש הראשון והחגיגי בירכו את המשתפים המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה, עפרי רביב, מנהלת רשת הצעירים, רותם שניצקי ושי צ'רפנוב, מנהל תוכניות המנהיגות מקרן ברל כצנלסון . במהלך התוכנית, שתעסוק בנושאים חברתיים-כלכליים, מדיניים-ביטחוניים, סוגיות של דת ומדינה, אזרחות ודמוקרטיה, יעברו המשתתפים כ-12 מפגשים שבועיים, הכוללים בין היתר סמינר דו-יומי, סיור לעוטף עזה וסמינר מדיני-ביטחוני. זאת במטרה להקנות למשתתפים ידע, סל כלים להעצמה אישית, עיצוב חזון משותף ובכך להביא לשינוי ועיצוב פני הקהילה והמדינה. בסיום התוכנית, יצטרפו משתתפי התוכנית לרשת הבוגרים, ולחלקם אף תינתן הזדמנות להצטרף לתוכנית המשך, במסגרתה יינתנו להם הזדמנויות נוספות להתפתח ולהוביל.

מובילי התוכנית

ראש התוכנית, נחשון אלוני (עין החורש), ילווה וירכז את קבוצת תל-אביב ואת קבוצת עוטף עזה ירכזו ויובילו ורד שפירר (ארז) ועידו בן-יוסף (כפר עזה), שניהם בוגרי מחזורים א' וב' של שבילים.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, פתחה את המפגש בדבריה: "בשקט-בשקט נרקמת לה רשת של חבר'ה צעירים ואקטיביסטים, שרוצים לשנות ולהשפיע על המציאות שבה אנו חיים. אני שמחה שאתם מצטרפים אלינו לשינוי שהחל ומאחלת לגם הצלחה בתוכנית, שתלמדו, תרכשו כלים, תתחברו אחד לשנייה, ויחד נתחיל לפעול בזירה הפוליטית שצריכה אותנו היום יותר מתמיד. אתם במקום הנכון ובזמן הנכון. השינויים הגדולים ביותר החלו מקבוצות כמו שלכם. אז בואו ונצא לדרך משותפת."

אחריה דיבר עם משתתפי התוכנית המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין: "לכל אחד מכם יש את הנושא אליו הוא הכי מחובר ואותו חשוב לו לקדם. המסר שלי אליכם הוא – לכו על זה! אנחנו כאן כדי לתת לכם את הכלים, ליצור קבוצה תומכת ולעודד מנהיגות צעירה שתוביל את הקיבוצים ואת החברה הישראלית לעתיד טוב יותר.
הציונות, משמעותה לקחת אחריות על עצמכם ועל החברה שמסביבכם. זאת גם השליחות של התנועה הקיבוצית, אשר הוקמה על מנת להגשים את הציונות והיום ממשיכה להילחם על עתיד החברה הישראלית ומדינת ישראל, אל מול האתגרים של המציאות של ימינו. שיהיה לכם ולנו בהצלחה!"

שי צ'רפנוב, מנהל תוכניות המנהיגות בקרן ברל כצנלסון: "שבילים היא תכנית שמטרת העל שלה היא לחבר בין צעירים מההתיישבות העובדת ולבנות קבוצה רחבה מאוד שמובילה עשייה ציבורית ופוליטית בתוך ההתיישבות העובדת ומחוצה לה בערכי הציונות, השוויון והצדק החברתי".
ראש התוכנית, נחשון אלוני: "יש כאן התחדשות מבורכת, ושיתוף פעולה חשוב ביותר בין התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון שבוחרות לשלב כוחות, לבנות ולהכשיר את דור המנהיגים הבא של הקיבוצים והתיישבות העובדת. כיף גדול לפתוח מחזור נוסף של התוכנית המדהימה והכל-כך חשובה הזאת. שיהיה לנו בהצלחה!"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן