יבול שיא
הרפת והחלב
יצור חשמל מהגזזם החשלי

ייצור חשמל מהגזם החקלאי

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

אחרי שנים של התמודדות עם מפגעי פסולת חקלאית חמורים, המועצה האזורית אשכול, מקדמת הקמת מתקן חדשני לייצור חשמל מהגזם החקלאי שבתחומה, בדגש על גזם חממות.

המועצה, יחד עם יו"ר מושב אוהד, רונן כהן שהרים את הכפפה וחברת "אנרטי אינטרנשיונל" חתמו על הסכם להקמת המתקן, שלראשונה יעשה שימוש בכמויות הפסולת החקלאית הענקית במועצה לטובת ייצור חשמל.

בכך, מקווים באשכול, יבוא פתרון לאחת מבעיות איכות הסביבה החמורות של מדינת ישראל: פסולת הגזם החקלאי. מדובר במתקן ביוגז ראשון מסוגו בעולם לטיפול בגזם, שימחזר בתהליך אנאירובי כ-75,000 טון פסולת חקלאית לשנה, המהווה כמחצית מהפסולת המצטברת בשטחי המועצה בכל שנה.

אסף חרץ, מנכ"ל החברה: "המתקן באשכול הינו מתקן חלוץ שיאפשר הקמת מתקנים דומים בכל אזורי החקלאות בישראל. המתקן יעשה שימוש בטכנולוגיה ישראלית ייעודית שפותחה על ידינו לטיפול בגזם חממות ויפתח את הדרך לייצוא נרחב של מתקנים דומים לכל מקום בעולם בו מתקיימת חקלאות חממות."

בימים אלה מקדמת המועצה גם הקמת מתקן לטיפול בפסולת ביתית לייצור חשמל וקומפוסט באתר "דיה". במסגרת תוכנית ממשלתית מיוחדת לחיזוק ופיתוח עוטף עזה, הפרויקט זוכה לתמיכת משרד הגנת הסביבה באמצעות הקרן לשמירת הניקיון, בהיקף של כ-160 מיליון ₪ להקמה והשתתפות בתפעול למשך 7 שנים. מדובר באחת התמיכות התקציביות הגדולות של משרד ממשלתי בפרויקט יזמי בשטח מועצה אזורית בארץ עד היום. שאר ההשקעה תגיע מהיזם הזוכה.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "אחרי שנים של התמודדות ביטחונית אנו בוחרים להשקיע בפיתוחים פורצי דרך בתחום הסביבה היזמות והכלכלה שכל כך קריטיים לחיינו כאן."

"המתקנים החדשים ישנו מציאות, בכך שיגדילו משמעותית את מיחזור הפסולת, יצמצם הטמנת פסולת מיותרת בהיקפים של מאות טונות ויפחיתו זיהום אוויר. בכך ישפרו את איכות חיי התושבים באזור ושל כל אזרחי ישראל. חברת אנרטי מתמחה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ובהקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת בחו"ל ולאחרונה גם בישראל."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן