יבול שיא
הרפת והחלב
מערכות סולאריות על מצופים

מערכות סולאריות צפות על מצופים

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

מערכות סולאריות על מצופים תוצרת כחול לבן הותקנו לראשונה בישראל בבריכות הדגים של קיבוץ עין הנצי"ב. מדובר בשמונה מערכות סולאריות צפות על גבי מצופים חדשים שפיתחה חברת פלציב שבבעלות עין הנצי"ב. עד כה יובאו מצופים מסוג זה מסין.  

הפרויקט שהושלם לאחרונה בהשקעה של כ-23 מיליון ש"ח, כולל 15 מערכות שהוצבו על גגות מבני המשק, ברפתות ובלולים.

ארבע מערכות הוצבו על דפנות מאגרים ובריכות דגים ושמונה מערכות צפות. מדובר במערכות בהספק כולל של כ-6,500 קילוואט לייצור חשמל ומכירה לרשת החשמל, בהכנסה שנתית המוערכת בכ-4.5 מיליון ש"ח.

המצופים פותחו בשיתוף פעולה בין פלציב וחברת "שיח נמוך". הפיתוח, שנקרא "סייח שחור", בנוי לשאת בהצפה ארבעה פאנלים סולאריים בגדלים משתנים לפי בחירה ומאפשר המשך גידול אינטנסיבי של דגה, לצד הפקת חשמל לאורך כל שעות האור, כשהבריכה מלאה או ריקה וללא נזק לבריכה, למצופים ולמערכת העיגון.   

הפרויקט מלווה בייעוץ וליווי מקצועי של חברת גולן סולאר. אייל בהרב, מבעלי גולן סולאר: "אנו מודים לעין הנצי"ב על הזכות ללוות את תחום האנרגיה המתחדשת בקיבוץ.

מערכות צפות על המים הן תחום חדש יחסית בישראל ואנו שמחים שפלציב, חברה ישראלית, שותפה לתרומה לפיתוח התחום במוצרים כחול לבן".

הפרויקט בעין הנצי"ב כלל גם שדרוג תשתיות חשמל בקיבוץ ובבריכות, התקנת שנאי חשמל חדשים, הקמת חדרי חשמל וסלילת תשתית חדשה. גגות רבים שהיו מקורים בפלסטיק הוחלפו בגגות איסכורית, גגות בטיחותיים ועמידים יותר. 

ידידיה צור, יו"ר עין הנצי"ב: "לצורך התקנת המערכות בבריכות הדגים זכינו להשתמש במצופים שיוצרו במפעל פלציב, תוצרת כחול לבן, במקום במצופים תוצרת סין שבהם השתמשו עד היום.

בנוסף ליתרון של תוצרת כחול-לבן, זו גם האפשרות המתאימה יותר להמשך גידול דגים בצורה אינטנסיבית ויש במצופים אלה גם היתרון שאין צורך בתובלה ימית שהיא פחות זמינה ויותר יקרה. אני רוצה להודות לגולן סולאר על הליווי בהתקנת פרויקט זה בבריכות שלנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן