יבול שיא
הרפת והחלב
1 שלט

החלה הקמתו של קיבוץ בארי הזמני בקיבוץ חצרים 

2 דק' קריאה

שיתוף:

הטרקטורים עלו על השטח ועובדים בשאיפה לאכלוס התושבים בחודשים הקרובים 

קהילת קיבוץ בארי בליווי מלא של מנהלת תקומה, תעבור לקיבוץ זמני שיוקם בחלקו המערבי של קיבוץ חצרים שבמועצה האזורית בני שמעון. שני הקיבוצים יקיימו מודל ראשון מסוגו בישראל של "קהילות שכנות בארי-חצרים", עד שיוכלו תושבי בארי לשוב לביתם בבטחה. 

טרקטורים הגיעו בשבוע שעבר לקיבוץ חצרים שבנגב, והחלו בעבודות לבניית מגורים זמניים לחברי קיבוץ בארי, אליהם יעברו בחודשים הקרובים. הקיבוץ תוכנן כך שיהיה דומה ככל הניתן לקיבוץ המקור שבנגב המערבי. הוא צפוי להתפרס על שטח של כ-200 דונמים, עליו יוקמו כ-250 יחידות דיור בגדלים שבין 60 ל-120 מ"ר, כולן עם ממ"ד. בליבו של הקיבוץ הזמני יוקם חדר אוכל ולצידו "הדשא הגדול", מתחם גני ילדים ומתקנים לניהול המרחב הקיבוצי. במקביל פועלים בחצרים יחד עם המועצה האזורית בני שמעון, על מנת לבצע התאמות נדרשות של תשתיות הקיבוץ, ובהן תשתיות המים, החשמל, הביוב, התקשורת הכבישים ועוד, שעתידות לשרת אוכלוסייה שתגדל בכ-70 אחוזים. 

רצון טוב ושיתוף פעולה 

לאחר אירועי ה-7 באוקטובר ולאחר שבחנו חלופות, החליטו קהילות בארי וחצרים על הקמת קיבוץ זמני בחלק המערבי של חצרים. תושבי הקיבוצים החליטו על יצירת מגורים במודל חדשני של "קהילות שכנות", שתי קהילות שיגורו בנפרד, אך בשכנות צמודה, כך שייווצר חיבור ביניהן בסביבה קיבוצית, תוך שמירה על זהות עצמאית של כל קהילה. 

ההחלטה המשותפת על בניית הקיבוץ הזמני במודל "קהילות שכנות" הייתה תהליך טבעי עבור שתי הקהילות, שהן בעלות מאפיינים משותפים רבים, אחד מהם הוא גודלן, מה ששומר על האיזון ביניהן. בין הקיבוצים קיימת קרבה גיאוגרפית המאפשרת לחברי קהילת בארי קרבה למקומות העבודה וכן המשך הפעלת מפעל הדפוס בבארי והעבודה בשטחים החקלאיים של הקיבוץ. 

על התכנון אמון יובל יסקי, אדריכל הקיבוץ ואדריכל הפרויקט, שיוביל אותו בעצימות גבוהה על מנת לאפשר לקהילת בארי לעבור למגוריהם הזמניים בהקדם האפשרי.  

"מנהלת תקומה חרטה על דגלה כבר מהיום הראשון לספק מענה פרטני ואישי לכל קהילה וקהילה", אמר משה אדרי, ראש מנהלת תקומה. "הייחודיות של בארי כקיבוץ שיתופי גדול שנפגע פגיעה קשה מאוד, דרש מאיתנו להתאים מספר מענים עבורו ואנחנו שמחים כי הקהילה קיבלה בסופו של דבר החלטה שהיא שלמה איתה. נמשיך לתמוך ולספק לאנשיה את כלל המשאבים הנדרשים במקביל למאמצי השיקום והבנייה מחדש של היישוב בחבל העוטף״. 

עמית שלוי, היו"ר הכלכלי של קיבוץ בארי אמר: "קהילת בארי מודה לקהילת חצרים על הרצון הטוב בשיתוף הפעולה ובהצעת מקום מגורים זמני בעת שהקהילה שלנו משתקמת ובונה את עצמה מחדש. קהילת בארי היא קהילה עצמאית וחזקה, כולנו יחד בכאב וכולנו יחד, כולל החטופים שעוד נמצאים בשבי החמאס ושאנו פועלים ללא לאות להחזרתם, נשוב הביתה בביטחון בהקדם האפשרי". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן