יבול שיא
הרפת והחלב
1 3

בצפון עובדים כמעט כרגיל

2 דק' קריאה

שיתוף:

ביקור ברפתות הגדר בצפון

במהלך ימי ההפוגה, ביקר יוסי מלול בכמה רפתות בדרום להרגיש ולהתרשם מהשפעת המלחמה על חברינו ברפת במקומות שונים. "הרגשתי שאני רוצה לעלות לביקור, גם בכמה רפתות בגליל העליון, במרחב קריית שמונה והסביבה"

להגיע צפונה לגליל העליון ולרפתות היפות במרחב, זה תמיד כיף גדול. השקט, הנופים, האנשים והסביבה הרגועה.

אני אוהב לצלם ולשמור בספרייה במחשב שלי. נכנסתי אליה לראות רפתות בגליל העליון,  שכבר ביקרתי בהן בעבר והן נראות יפות ומזמינות.

יום לפני הגשם המובטח, יצאתי מוקדם בבוקר ועליתי צפונה לבקר כמה מחבריי, שמתגוררים ועובדים ברפתות שקרובות לגדר בגליל העליון, ממש קרוב למטולה, קצת מעל ומתחת לקריית שמונה.

הנופים בדרך מרהיבים, השקט בכבישים, אפשר לנסוע בלי פקקים ובאווירה נעימה.

2 2
הכניסה לקיבוץ עמיר מקושטת עם דגלי ישראלי גאים

ביקרתי ב-4 רפתות קיבוציות ומושביות, קרובות מאוד לגדר וגם קצת מרוחקות.

  • בכולן התושבים התבקשו להתפנות, מרצון או בצו 8, המרחב ביישובים מטופח ומקסים והרפתות מכניסות רוח חיים ביישוב – עם הקולות, הריחות, התנועה אליהן ומהן.
  • כל היום לא היו אזעקות וגם לא קולות פיצוצים, למעט קצת יריות במרחב קריית שמונה.
  • באזור הרפתות יש ממ"דים בצורות שונות, שאליהם יכולים העובדים להיכנס בעת הצורך. חלק מהעובדים הזרים פשוט ברחו ורבים נשארו והמשיכו בשירותם.
  • הרפתות עובדות כמעט כבשגרה המוכרת וכולם מחויבים לעשייה ולייצור מירבי של חלב בתקופה קשה. למעט רפת אחת, כולן נשארו ב-3 חליבות ביום ומגייסים את מירב הכוחות לעמוד במשימה.
  • חלק מהעובדים גרים ביישוב וחלקם מגיעים בבוקר, מקרוב ומרחוק, ולעיתים זה מאתגר ביטחונית.
  • רוב הרפתות מקבלות אוכל ממרכז המזון של מילובר בקיבוץ עמיר וחלקן מסתפקות רק במנה לחולבות ואת העגלות הן מזינות עצמאית.
  • כל החלב ברפתות הגליל העליון הולך לתנובה והמוביל הוא סימו מקואופ עמק הירדן. רפתות בגליל המערבי משווקות ברובן למחלבת שטראוס.
5 2
הכניסה מצפון לקריית שמונה מוגנת עם קירות בטון גבוהים

מצב הרוח טוב וכולם נחושים להמשיך ולייצר חלב בכמות ובאיכות ראויה.

הדרך חזרה דרומה מכפר גלעדי, עוברת דרך תל חי וקריית שמונה..

נופים מקסימים, אך יש מעט נוסעים בכבישים.

העיר קריית שמונה שקטה מאוד ורוב מכריע של החנויות סגורות.

ביציאה מהעיר צפונה יש קירות בטון רבים וגבוהים מאוד.

נוכחות מורגשת של כוחות צבאיים עם כלים וציוד.

האוויר לקראת גשם צפוי, הערב ומחר…

4 2
סימו נהג החלב המסור של קואופ' עמק הירדן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן