יבול שיא
הרפת והחלב
A9R1n8ocas f57bbr 2js

הענף צמא להסברה – חיצונית וגם פנימית

4 דק' קריאה

שיתוף:

הענף צמא להסברה – חיצונית וגם פנימית: המבנה של ענף החלב בישראל אינו תואם את המודלים שמלמדים בפקולטות לכלכלה באוניברסיטאות ובכל זאת, הוא עושה עבודה מעולה במגוון תחומים חיוניים, לכלל האוכלוסייה וגם למדינה ולערכיה.
יש הכרח במערכת הסברה משולבת, קבועה ומקיפה לגופים השונים – זה ממש בנפשנו…

במתקפה מתמדת

הענף צמא להסברה – חיצונית וגם פנימית: על אף הישגיו העצומים של ענף החלב בישראל, אנחנו נמצאים בעידן מתמשך של הרבה מתקפות על מבנהו ואופן התנהלותו של הענף שלנו – בין היתר, נשמעים הרבה קולות על:
ענף מתוכנן – נראה לאנשי ציבור, לעיתונאים ולפקידים במשרדי הממשלה, כמשהו ארכאי שנוגד את תורת השוק החופשי ו”היד הנעלמה” שעושה סדר בשוק. לדעתם, זו התערבות עמוקה מאוד בשוק, שהממשל קובע בו הכול – יצרנים, כמויות, מחירים ועוד. קרטל של ממש… לא רחוק שיאשימו אותנו גם בהתארגנות מושחתת…
ההתפתחויות בעולם הרחב – ברוב מכריע של מדינות העולם, ביטלו את התכנון המרכזי והעצימו את התמיכות הישירות לחקלאים במיליארדים רבים. מוסדות הכלכלה בעולם “קוראים לסדר” את ישראל, שוב ושוב, על “התמיכות העקיפות והמעוותות” בעצם התכנון, בענפי החלב והביצים..

מדובר במוצרים בסיסיים שחיוניים לתזונה של כל משפחה. “הענף המתוכנן” מבטיח אספקה שוטפת וסדירה של כל מוצרי הבסיס, בחורף ובקיץ, בימי שלום כבימי מלחמה

יוקר המחיה – השוואות חוזרות ונשנות עם מדינות אחרות בעולם והצגת ענף החלב בישראל כיקר, דווקא בגין העובדה שמדובר במוצר בסיסי שכל האוכלוסייה צורכת אותו באופן שוטף. היום זה הטרנד העיקרי… ראייה קצרת מועד, מבלי לחשוב על המשמעויות מחר… ריכוזיות של תעשייה – שיח שמעלה תדיר את הטיעון של מעט מחלבות שעלולות לנצל את כוחן, כדי להרוויח עוד ולפגוע בצרכנים. בשיח עולה במיוחד, הדומיננטיות של תנובה כ”מונופול”.
פוגע בבעלי החיים ובסביבה – תנועה הולכת וגדלה שמעצימה את הרגישות של האדם לפגיעה ולניצול בעלי חיים להזנתו ולרווחתו. לחץ על הצרכנים לעבור לתזונה אחרת..

מתקפות אלו ואחרות לא נפסקות ונמצאות במגרשים מגוונים – בעיתונות, בכנסת, בממשלה, ברשתות החברתיות ובשולחנות נוספים.
ואנחנו – יושבים בשקט כמעט מוחלט, כאילו אנחנו לא צד בעניין. יש לנו תשובות מעולות וחשובות לענף, לחבריו ולכל עם ישראל ובכל זאת, אנחנו כמעט ולא “יורדים למגרש” ומשאירים אותו רק למתנגדי הענף. מועצת החלב מנסה ברשתות החברתיות וסובלת מהעדר תקציבים לנושא. יוצא מן הכלל לאחרונה, היה מאמר התשובה החשוב של מיכל קראוס לכתבה בעיתון גלובס, שמובא בחוברת זו.
חג השבועות עבר ואנחנו, דרך מועצת החלב, יזמנו מעט במגרש…
גואטה פתח את תוכניתו בערוץ 11 עם זעקה על יוקר החלב בישראל ופתרון ביטול התכנון – התשובות לא סיפקו אותו…

צעדת ירושלים –10.2011

 

 

 

 

 

 

 

אין מצב!

חייבים לעסוק באופן אסטרטגי בהסברה קבועה, מקיפה ובחזית רחבה. להסברה זו יש חשיבות גדולה מאוד, בעת שגרה כבעת מלחמה. להסברה יש משקל גדול בתהליך קבלת ההחלטות בגופים השונים ולא פחות מכך, בעלת השפעה גם על המוראל של חברי הענף עצמם.
כל הענף וגם כל אחד מאיתנו הוא חייל במערכת הסברה חיונית ובעלת אמונה עמוקה, בעשייה המדהימה שלנו ובחשיבותה לכל מגוון האוכלוסיות בישראל.

יש לקבל החלטה אסטרטגית על החיוניות ואף הקריטיות, של הסברה קבועה ושוטפת על הענף והמערכות שלו
מקצת מנקודות ההסברה

לענף החלב הישראלי יש תרומה עצומה לתחומים רבים בציבוריות הישראלית ואמנה כמה דוגמאות:
ביטחון המזון – מדובר במוצרים בסיסיים שחיוניים לתזונה של כל משפחה. “הענף המתוכנן” מבטיח אספקה שוטפת וסדירה של כל מוצרי הבסיס, בחורף

כשרות – נושא בעל חשיבות גדלה לצרכן הישראלי. אנחנו מבטיחים לו כשרות מפוקחת ויעילה, על אף העלויות והפגיעה ביעילות הייצור ברפת ובמחלבה. מה שקורה בעולם הרחב זה העדר כשרות יהודית ופגיעה ברגשות של רבים מהצרכנים. חשוב להביא דוגמאות וגם תמונות ממדינות הייבוא…

חיוני להזמין עיתונאים לביקור בעוטף בזמן מתח… בכל עלייה לשידור של ראשי העוטף יש להזכיר את הרפתנים..

שמירה על גבולות ישראל – רוב מכריע של הרפתות והמחלבות בישראל, נמצאות בקווי הגבול הארוכים של ישראל ובכל שנה, יש חזית אחרת שבה יש רפתות ישראליות. הרפתנים נשארים לעבוד ברפת גם כאשר כל היישוב יוצא להתאוורר בעורף. לעיתים, הם היחידים שנשארים ושומרים על היישוב כולו. חיוני להזמין עיתונאים לביקור בעוטף בזמן מתח… בכל עלייה לשידור של ראשי העוטף יש להזכיר את הרפתנים…

פרנסה חיונית – ביישובי הפריפריה, הרפת היא ענף מרכזי וחיוני לפרנסת היישוב כולו – קיבוץ ומושב, ולעיתים זו הפרנסה היחידה.. אסור לפגוע בהם, כי בכך מחלישים את כושר העמידה של גבולות ישראל.
שמירה על שטחים ירוקים – הרפת צובעת את המדינה בירוק – בגידולים המיוחדים להזנת בעלי החיים, גם במקומות שאין בהם מערכות השקיה ומים זמינים. כך היא גם שומרת על הקרקעות שלא יינטשו לגורמים לא אוהדים… כך הדבר גם עם מזונות הלוואי מתעשיית המזון

קיימות בייצור חלב – הרפת הישראלית, יותר מכל מקום בעולם, שומרת על רווחת בעלי החיים, מטפלת בזיהומי הסביבה, מייצרת אנרגיה מתחדשת, מקפידה על זכויות העובדים ומהווה מקור של גאווה גדולה, לכל אלו שמדברים בשם ישראל בעולם, כולל ראש הממשלה… זה לא ברור מאליו ולא לעולם…
תעשייה מפוארת – נמצאת בפריפריה, מעסיקה עובדים במגוון מקצועות ותורמת לפרנסת עשרות אלפי משפחות. מייצרת מוצרי מזון בסיסי באיכות מעולה, בטעם ישראלי, במגוון עצום ובמחיר סביר מאוד. הרווחיות של המחלבות אינה גבוהה מהמקובל במחלבות בעולם והן משקיעות, כל העת, בפיתוח וביצירתיות.. בשבילי רק חלב ישראלי!

יש חשיבות רבה לשמירה על התכנון והתכלית הראויה, כדי להשיג את המטרות המיוחדות של מדינת ישראל. כולל מכסים אפקטיביים על הייבוא שגם מבטיחים אפשרות של תכנון יעיל, בטוח וכלכלי.

תעשייה מפוארת – נמצאת בפריפריה, מעסיקה עובדים במגוון מקצועות ותורמת לפרנסת עשרות אלפי משפחות. מייצרת מוצרי מזון בסיסי באיכות מעולה, בטעם ישראלי, במגוון עצום ובמחיר סביר מאוד
לפיכך

חשיבות ההסברה – יש לקבל החלטה אסטרטגית על החיוניות ואף הקריטיות, של הסברה קבועה ושוטפת על הענף והמערכות שלו.
גיוס אנשי מקצוע – איש (או אישה – יעל שביט כמשל) תקשורת למועצת החלב ולהתאחדות שזה תפקידו, שמפתח מיומנות וקרבה למובילי הדעה, כדי להסביר את חשיבות ענף החלב לעם ישראל.
כמוכן, יש לגייס פרופ’ בעלי שם כמו אייל קמחי, אביהו ספיבק ואחרים לסייע בהסברה מגוונת.
הרפת בעת מלחמה – זרקור חזק על הרפתות ביישובים בעיתות מתח, שבהן הרפתנים יוצאים לחלוב ולהזין את הפרות, גם כשכולם במיגוניות.
מאמרים בעיתונות לסוגיה – הרפת חשובה וממלאת תפקיד חיוני ביותר במגוון תחומים.. עידוד גופי משרד החקלאות לכתיבה מקצועית מפרגנת.. וגם כתיבה של המוסדות והחברים בענף..
התגייסות רפתנים – תרומה לקהילה, יוזמות בתחומי הקיימות המגוונים, צעדות רפתנים ממתוגות בערים, מחאה מול רשתות מייבאות – “רק חלב ישראלי!”
גיוס כספים – זוהי פעילות שצורכת כספים ולא מעט, ארגוני הקיבוצים, התנועות, חברות מסחריות, מחלבות, מועצת החלב וגם גבייה מהרפתנים..

לסיכום

יש חשיבות רבה למערכת הסברה קבועה ומקיפה, לשמירה על המשך ייצור חלב בישראל ולפרנסת העוסקים בו. יש ליזום פעילות מתואמת של גופי הענף ולצאת לזירה הציבורית המאתגרת. ועדיין לא דיברנו על מאבק ויציאה קבועה למגרש הציבורי.
בהצלחה!

מנהלי תנובה ובראשם מנכ"ל תנובה יורדים לשטח ועולים לעמק הירדן והגולן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן