יבול שיא
הרפת והחלב
נתיבי נהלל

חברת הובלה וחלוקה לאבוס

11 דק' קריאה

שיתוף:

בביקורים שלי ברפתות ובתאגידים המגוונים בענף, ראיתי כל הזמן את המשאיות שעליהן הכתובית "נתיבי נהלל". תהיתי של מי המשאיות ואת מי הן משרתות. במפגש עם איציק בנג'יו מ"קבוצת שאן", הוא סיפר לי שחברת ההובלה המבצעת את כל עבודות ההובלה של הארגון, בשביעות רצון גבוהה מאוד של הלקוחות: שירות מסור, אחראי, קפדן ומקצועי, זוכה לפירגון רב מהלקוחות, הנה חברת "נתיבי נהלל".  יצאתי לפגוש את מיכה קרל המנכ"ל והבעלים, במשרדיו שבמתחם המנפטה במפעלי העמק

מיכה, ספר לי קצת על החברה מיום הקמתה

מיכה קרל, בן 53, נולד וגדל בקיבוץ שער העמקים, התחתן עם איריס, בת קיבוץ מרחביה ועבר להתגורר בבית פרטי, כתושב בהרחבה של הקיבוץ. "בשנת 1992 הצטרפתי כשותף לרביב הרוש מקיבוץ שריד, שהיו לו אז שתי משאיות מסוג רמסע. רביב הציע לי להיכנס איתו לעסק ולפתח יחד חברת הובלה וחלוקה לאבוס. לאחר התלבטות החלטתי להצטרף. עבדתי חצי שנה על אחת משתי המשאיות ואז רכשנו משאית שלישית. התחלנו את דרכנו בהובלות לממ"ז נהלל, שמנהלו היה  יהודה שליין ז"ל. אחרי שנתיים נמאס לרביב והוא החליט לעזוב את החברה ונשארתי לבד עם שלוש משאיות, קניתי ממנו את חלקו ויצאתי לדרך עצמאית.

 

מרכז מזון מילובר תל יוסף עם נופים יפהפיים של מחלבת תל יוסף
מרכז מזון מילובר תל יוסף עם נופים יפהפיים של מחלבת תל יוסף

 

הקפיצה הגדולה של החברה הייתה עם כניסת ה"מחלקות": סוג משאית שהיה חדש אז בארץ ובעולם. החידוש היה במחשב המותקן במשאית, המאפשר חלוקת מזון ישירות לאבוס, על לפי הזמנת הרפתן מבעוד מועד. האמנתי ברעיון ובפוטנציאל של המשאיות הללו. רכשתי שתי מחלקות ראשונות. המשאית הראשונה הובאה לארץ מחו"ל ע"י "אמבר". אני החלטתי לא לייבא ויחד עם מהנדסי חברת "דותן" במגדל העמק, ייצרנו את המשאית הבאה בארץ. בהמשך, פיתחתי יחד עם מהנדסים מחברת  "תעשיות לכיש" דגם מותאם יותר לצרכים של הלקוחות ומאז, עם השנים, עוד ועוד לקוחות הבינו את הפוטנציאל והיתרון של קבלת מזון באמצעות משאיות חלוקה והצטרפו למרכזי המזון, שבהם אנחנו מובילים. לאורך השנים נכנסנו להפעיל מקצועית את מערך משאיות ה"מובר", משאיות שהיו ייחודיות להובלת כותנה בעונת הקטיף וכן רכשנו עוד משאיות רמסע / הייבר, לפי הצרכים שעלו.

כיום יש בחברה 3 מחלקות:

מחלקת משאיות חלוקת מזון לרפתות, כאמור "משאיות חלוקה" אשר מובילות את המזון ממרכזי המזון לרפתות השונות. המחלקה מונה 20 משאיות.
מחלקת משאיות רמסע / הייבר – משאיות המובילות גרעינים וחומרים שונים ע"פ צרכי הלקוחות. הסדרן הוא דוביק שמנהל ומפעיל את 10 המשאיות שלנו, ועל פי הצורך נעזר במובילי משנה רבים שעובדים איתנו יחד.
מחלקת הובלות כותנה – הובלת כותנה בעונת הקטיף, מהשדה ל"מנפטת העמק".

 

איך נבחר שם החברה?

בשלב כלשהו בתחילת דרכנו, פתחנו את החברה כחברה בע"מ. היה צריך לבחור שם. כיוון שרוב העבודה אז התבצעה בממ"ז נהלל, בחרנו בשם "נתיבי נהלל". משרדי החברה ממוקמים ב"מנפטת העמק", בסמוך למגדל העמק ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא וטוב עם עודד גלזר, מנהל המנפטה.

מי הם לקוחות החברה?

אנחנו נותנים שירות הובלות ללקוחות רבים ומגוונים. עובדים צמוד ומקצועית עם משקי בית שאן, מול איציק בנג'יו, שמנהל ביד רמה את כל מערך הרכישה וההובלה שם, משקי עמק יזרעאל ועוד אחרים ורבים בסביבה ובכל חלקי הארץ. אנחנו נותנים שירות לרפתות בגלבוע. 90% מקיבוצי עמק הירדן מובילים איתנו. שירותי הובלה גם באזור גליל מערבי, גליל עליון, יישובים חקלאיים במרכז הארץ, הובלות מנמלי חיפה/אשדוד וככלל, מובילים ברוב חלקי הארץ, ע"פ דרישות הלקוחות שלנו. במחלקת משאיות החלוקה, אנו נותנים שירות למרכז המזון בנהלל, למרכז המזון במדרך עוז, למרכז מזון כפר המכבי-מילובר באתרים רמת דוד, תל יוסף ועמיר בצפון, ולמרכז המזון יונתן בגולן.

תחזוקה וטיפול, אני שם דגש גדול על התחזוקה והטיפול במשאיות, כחלק מתפישת העולם השירותית שלי. הנהגים יודעים שמחובתם להתריע על כל תקלה או בעיה ומיד יוצא צוות חילוץ / טיפול לסייע להם. כל תקלה מטופלת כמעט מיידית, בכל שעה, מקסימום בתוך ימים ספורים. המשאיות תמיד נקיות ומטופחות. מבחינתי זו אמירה של שירות, רצינות ומקצועיות.

 

תפישת עולמי השירותית

העולם העסקי בתחום המשאיות מתאפיין כיום במצב, שבו מתחרים מדביקים במהירות פערים ו"שוברים" את מחירי השוק. בתנאים אלו, לחוויית הלקוח ערך משמעותי, ביצירת יתרון יחסי. בצד ציפייה לעמידה בסטנדרטים גבוהים וחלוקה מקצועית, הלקוח מצפה לקבל שירות מהיר, אדיב, קשוב, אכפתי, מכבד, מקצועי, כזה הנותן לו הרגשה שמבינים אותו ונענים לצרכיו, באופן עקבי.

 

המנה המיוחדת מחכה בסוף – המסוע במחלקת זז קדימה ומפנה אוכל לאבוס
המנה המיוחדת מחכה בסוף – המסוע במחלקת זז קדימה ומפנה אוכל לאבוס

 

מבחינתי, השירות הוא אמנות שבאה לידי ביטוי, ביכולת שלנו להתייחס לא רק לרצון הגלוי של הלקוח, אלא לחשוב קדימה מה הוא היה רוצה, מה יעשה לו טוב, מה יסייע לו בקשר עם החברה, בתחושה האמיתית שמתאמצים בשבילו ושהוא באמת חשוב ומשמעותי.
חווית הלקוח, האופן שבו הוא תופס את חברת "נתיבי נהלל" והציפיות שלו מאיתנו, הן תוצאה של מכלול המפגשים שלו עם המנהלים, העובדים והנהגים בחברה.   גישה זו היא נר לרגליי ואני מקפיד עליה מאוד, יחד עם כל צוות העובדים בחברה. גישה זו גם מאפשרת לכולנו – צוות החברה, להתחבר, לטפח גאוות יחידה ולהנות בכל בוקר, כשאנו קמים לעבודה.

במחלקת "משאיות החלוקה", כיצד מתבצעת התקשורת של הנהגים עם עשרות רפתנים בכל יום ולעיתים, פעמיים ביום?

הנחת יסוד ראשונה: הנהג קבוע. לכל נהג קו חלוקה קבוע שלא משתנה והוא מכיר אישית את כל הרפתנים, שלהם הוא מחלק והם מכירים אותו אישית.  הנהג לא תלוי ברפתן והרפתן לא תלוי בו. הנהג לא צריך להמתין לרפתן, שכן כולם עובדים באמצעות מחשב והזמנת הרפתן, מתעדכנת לנהג ישירות במחשב המשאית. לצד זאת, בעת הצורך, כמובן שיש לכולם את מספרי הטלפון לשיח, להתייעצויות או לבקשות מיוחדות.
לנהג יש סדר יום קבוע, הוא יודע מראש בכל שעה לאן הוא נוסע ולמי הוא מחלק מזון. הוא מכיר את הרפתות והלקוחות. בכל המשאיות מותקנת מערכת מעקב המבטיחה שהשירות ללקוח יהיה מיטבי.

 


פעמיים בשנה עושים הרצאה ולמידה מקצועית "ריענון חורף" . אנחנו מביאים מרצה, קצין בטיחות במקצועו, שמלמד ומחדד שוב ושוב את נוהלי הנהיגה, חידושים וחוקים בכביש. אנחנו מנצלים מפגש זה גם לגיבוש יחד, עושים ארוחה משותפות ונהנים יחד. רוב הנהגים מאוד ותיקים ו-90% מהם עובדים בחלוקה מעל ל-5 שנים ויש אף מעל ל-10 שנים. זה גם אחד מחוזקות החברה. עקרונות אלה תקפים מבחינתי בכל מחלקות החברה ולכל עובד או נהג, לא חשוב מה תפקידו או על איזה סוג משאית הוא נוהג.


 

בכל מרכז מזון, יש לנו מענה של משאית חלופית למקרה של תקלה. במקרה כזה מודיע הנהג על תקלה או בעיה, מיידית יוצא צוות חילוץ לטיפול בבעיה ובמקביל, יוצא נהג חלופי עם המשאית החלופית לתת מענה, זאת על מנת שחלוקת המזון לא תתעכב והלקוח ימשיך לקבל את השירות שאותו הזמין בזמן שנקבע. יש מקרים שהשירות כל כך יעיל ומהיר, שלקוחות אפילו לא יודעים שהייתה תקלה.

צוות הנהגים בחברה

בחברה יש כיום 35 עובדים. אנחנו צוות רב-תרבותי: יהודים, ערבים, בדואים, דרוזים. אנחנו מתחשבים ככל שניתן בחגים ובמועדים המייחדים כל תרבות או דת. הנהגים מקבלים חופשים בימים שחשובים להם, על פי דתם.

החברה פועלת 7 ימים בשבוע. רק שני ימים בשנה אנחנו לא עובדים: ביום כיפור ובחג העצמאות ואילו בשבתות ובחגים, מתחלקים כולם ומחלקים אוכל מתי שהלקוח רוצה, עם הנהג המתאים. גם אני כמנהל שותף בסבב זה ועובד כנהג בחלק מהשבתות ואף בימי השבוע, כאשר עולה הצורך.

לשמחתי הרבה, הבן שלי השתחרר לפני כשנה והצטרף אליי כבן ממשיך בהפעלת החברה. הוא לומד ומתפתח לצידי ולצד שאר אנשי הצוות, לאור תפיסת עולמי. בקרוב יצטרף אלי גם בני השני, כאשר ישתחרר אף הוא מהצבא.

 

מה מאפיין את הנהגים שלך שנחשבים גם כ"הפנים של החברה"?

נהג טוב מבחינתי הוא נהג אחראי, רציני ומסור. הוא וגם האוטו שלו נקיים ומסודרים, אכפת לו מהעבודה ומהלקוחות שלו והוא יודע לקחת אחריות מלאה על עבודתו. הוא חייב להיות זהיר בנהיגה בכבישים ובחלוקה, הוא שומר על האוטו, יש לו קשר טוב עם הרפתנים, יודע להשתמש במחשב. יודע את סדר היום ברפתות – מתי מתחיל ומתי מסיים והוא גמיש ע"פ צרכי העבודה. נהג המחלקת עובד 8 שעות מאוד אינטנסיביות. מתחיל בחלוקה ל"חולבות" ובהמשך גם ל"יבשות", לעגלות ולעגלים. זו עבודה ששווה 12 שעות על פול-טריילר. בעבודה במחלקת אין המתנות, מה שיש בעבודות נהיגה אחרות. במחלקת הנהג מעמיס ונוסע ללא המתנות, בעוד שבהייברים, יש לא מעט המתנות ומנוחות, בתחנות השונות.

 

חלוקת אוכל היא עבודה תובענית שמחייבת דיוק מסירות איכות ושירות – שריף מחכה לגמר העמסה
חלוקת אוכל היא עבודה תובענית שמחייבת דיוק מסירות איכות ושירות – שריף מחכה לגמר העמסה

 

מבחינתי, נהג חייב לעמוד בלוחות זמנים מדויקים. הזמנים מאוד חשובים ואם הוא מאחר מסיבה כלשהיא, הוא חייב לעדכן את הלקוח / הרפתן ואותי. ברמת העיקרון, איחור משמעו עצירת שרשרת כל העבודה וזה לא טוב. עבודת צוות: למרות שנהג נמצא בקבינה של המשאית לבד, אופן העבודה הוא צוותי, שכן כל עיכוב של נהג אחד משפיע על שרשרת העובדים סביבו, משלבי הכנת החומרים, העמסתם וקבלת החומר אצל הלקוח. על כן אני מצפה מהנהגים שלי להיות דייקנים ומסוגלים לעבוד בסבלנות בצוות, תוך הבנה והתחשבות מרביים, האחד בשני. במחלקות, תחילת יום העבודה נע בין 02.00 ל-04.00 לפנות בוקר. השעות הן קשות, אולם היתרון בכך, שבשעות אלה הכבישים עדיין ריקים יחסית וזמן הנסיעה ממקום למקום מתקצר.  שאר סוגי המחלקות שעות ההתחלה והסיום של יום העבודה גמיש יותר.

פעמיים בשנה עושים הרצאה ולמידה מקצועית "ריענון חורף" . אנחנו מביאים מרצה, קצין בטיחות במקצועו, שמלמד ומחדד שוב ושוב את נוהלי הנהיגה, חידושים וחוקים בכביש. אנחנו מנצלים מפגש זה גם לגיבוש יחד, עושים ארוחה משותפות ונהנים יחד. רוב הנהגים מאוד ותיקים ו-90% מהם עובדים בחלוקה מעל ל-5 שנים ויש אף מעל ל-10 שנים. זה גם אחד מחוזקות החברה. עקרונות אלה תקפים מבחינתי בכל מחלקות החברה ולכל עובד או נהג, לא חשוב מה תפקידו או על איזה סוג משאית הוא נוהג.

 

הלקוח מעל לכל

מינימום פעמיים בשנה דוביק ואני מקפידים לבקר, ביקור חברתי אצל הרפתנים והלקוחות. אנחנו שואלים מה שלומם, מבקשים ללמוד אם יש להם צרכים או בקשות מיוחדות, מבקשים לקבל משוב. לרוב אנחנו שומעים דברים טובים ומה שצריך לשפר, מיד לוקחים לתשומת ליבנו, מתקנים ומשפרים שירות. ברמת העיקרון, הרפתנים אינם לקוחות ישירים שלנו, אלא של הממ"ז, אך מבחינתנו היחס שלנו אליהם, כאל לקוח ישיר אישי שלנו.

מרכז המזון כפר המכבי – מילובר מוציא בכל שנה, סקר משוב ויש בו סעיף ממשב על נהגי החלוקה והעמידה בזמנים. במילובר יש לנו 10 מחלקות ותוצאות המשוב, בכל שנה, עומדות על כ-95% שביעות רצון מהנהגים – זאת מדברי מורן זומרפלד, מנכ"ל מרכז המזון, שגם איתו יש לנו קשרי עבודה מצוינים ומקצועיים. אנחנו מאוד אוהבים את העבודה ואת החברה. בשבילי העבודה היא גם התחביב ואני פשוט נהנה, בכל בוקר, לקום לעבודה ולתת את השירות הכי טוב שאני יכול. אני אוהב את צוות העובדים בחברה, את הלקוחות ואת האנשים שאיתם אני עובד, ואני מאמין שזה סוד ההצלחה!

 

הנהג שנמצא בחזית "הפנים של החברה"

ביקשתי להצטרף לנהג, למסלול חלוקה שיוצא ממרכז המזון אל הרפת. המארח שלי היה הנהג שריף דואס מהכפר דבורייה שליד הר תבור. שריף, בשנות ה-40 לחייו, נשוי + 4 ונמצא בענף כבר 20 שנה. שריף מספר על העבר – הוא חבר למחמוד  מדבורייה, שהיה בין הראשונים שנהגו בעגלה המחלקת שייבאו אמבר לארץ. לדבריו היה לו מעניין ומאתגר ואחרי כמה שנים באמבר, עבר ל"נתיבי נהלל" ומזה כ-13 שנה, עובד בחברה כנהג, באתר תל-יוסף של מילובר.

יוצאים לסבב

השעה רבע לשש בבוקר, אור ראשון, שריף סיים את החלוקה הראשונה וחזר להעמסה מהירה לסבב שני. ההעמסה אורכת כעשר דקות, כל האוכל מוכן למשלוח, חלק ראשון מועמס על ידי השופל ואחר כך המשאית נעמדת מתחת למסוע של המערבל בממ"ז ומשלימים את מילוי המשאית – לשאלתי, אמרו לי שהמנה היא תוספת מיוחדת, לבקשתו של עומר נוביץ ממרחביה, על פי תכנון הרכב המזון הייחודי של הרפת שלו… אחרי ההעמסה, יוצאים לדרך לרפתות במשקי התענ"ך ובמושב מרחביה – שישה מושבניקים. אני שואל ושריף עונה בהרחבה.

האיש בחזית הרפתן

השנים הרבות של שריף, כנהג בחלוקת מזון לרפתות ובמפגש קרוב עם רפתנים מכל המגזרים, הביאו אותו להיכרות עמוקה עם רמת השטח בענף והוא נהנה להתחלק איתי בתובנות שלו. שריף רהוט, מקצוען, סבלני ומכיל, לא מתרגש מהפתעות בשטח ונהנה לשרת את הרפתנים בחיוך רחב.

 

יוצאים לדרך וצריך גם להתכונן להפתעות – ממתינים לפינוי פרה שברחה מהסככה
יוצאים לדרך וצריך גם להתכונן להפתעות – ממתינים לפינוי פרה שברחה מהסככה

 

"המחלקת הראשונה של אמבר נתנה שירות בממ"ז כפר יחזקאל ובשער העמקים וצברנו שם ידע וניסיון. מיכה, הבעלים של חברת נתיבי נהלל, התחיל עם מחלקות בממ"ז נהלל, כאשר ניהל את מרכז המזון עוזי אנגל, ואני הצטרפתי כנהג בחברה, כי הכרתי אותו עוד מתקופת עבודתי בקואפרטיב "התבור".  משנת 2007 אני פה… בהתחלה היה מערבל אחד ומחלקת אחת והכול התפתח בהדרגה.  לזכותם של מנהלי מילובר שהם השקיעו בתל-יוסף הרבה מאוד: בתשתיות, בהגדלת התאים וכמותם, בורות תחמיץ, מתבנים, דרכים ועוד – בנו מחדש כמעט הכול.

הרפתן היה ונשאר לקוח של מרכז המזון ובכל זאת…

הרפתן הוא לקוח של מרכז המזון. אנחנו מובילים לו את מנת המזון והוא פוגש אותנו בכל יום ובכל ימות השנה, כך שאנחנו, הופכים להיות הכתובת העיקרית לשוחח, לספר על הרפת וגם על המשפחה, על התוכניות וגם על הקשיים. ברוב השיחות עולה, כמה קשה לגדל פרות ולהתפרנס מהענף, מדוע הבנים לא רוצים להמשיך והרפתן שוקל לסגור וכדומה.  אנחנו הנהגים, שומעים, מזדהים… אני לא אחראי על מחירי המזון וגם לא על מחיר החלב ובכל זאת, אני "הכותל" של כולם…. יש לפעמים גם כעסים. מסתדרים. מדברים. אני רואה את הרפתן ובמבט ראשון כבר יודע מה הוא רוצה להגיד, לפי הפנים שלו אני יודע מה הוא חושב.. אנחנו פשוט משתדלים, ככל יכולתנו, להוביל להם את מה שהם רוצים ומתי שהם מבקשים…

 


יש לנו יחסי עבודה מעולים עם צוות הממ"ז. שלושה עובדים על השופלים, כולל אבי חנוכה המנהל. עובדים בשיתוף פעולה מלא. מבחינת ממ"ז, אנחנו מייצגים את הלקוח שזה עתה חזרנו ממנו ומעבירים להם את הבקשות והרשמים. בממ"ז שאני עובד יש 4 מחלקות. 3 נהגים ערבים ונהג יהודי אחד. אנחנו מובילים  כ-30-25 סבבים ליום. המפעילים של הממ"ז מכינים את הבליל לכל משאית ומוכנים להעמיס את המשאית מיד כשאנחנו מגיעים. חייב להיות תאום בין כולנו, כדי שהרפתן יקבל את האוכל בזמן.


 

מנות ומסלול – בסבב שלנו יש שישה מושבניקים, במסלול אחד שנמשך כשעתיים. כל רפתן יכול לבחור את התזונאי שלו ולהכין מנה כרצונו, חלקם הגדול מקבלים את המנה המומלצת של הממ"ז. לכל רפת יש מנה קבועה, אולם הרפתן יכול להיכנס למחשב לשנות ולעדכן. זה לא מונע את הצורך, לפעמים, לשוחח איתי לפני או בעת החלוקה, להעלות או להוריד 2-1 מנות. בקיבוצים בד"כ מעדכנים רק במחשב, כי יש להם רפתות גדולות. את החליפה הרפתן יכול לבחור ומעמיסים לו בנפרד. הכמות הנאכלת, המלטות, הוצאות פרות, העונה, כל אלה משפיעים על כמות המנות היומית ואנחנו גמישים להוסיף, או להשאיר עודפים על המשאית.

הרפת במושבי תענך

למיטב ידיעתי, רוב הרפתנים בתענכים ללא דור המשך, רבים סגרו את הרפתות וברוב הסככות המתפנות מגדלים עגלים לפיטום של דבאח, שיש לו גם מרכז מזון באזור. אנו נכנסים לרפת של שמשון יוסף במיטב, 130 פרות. בהמשך, דרור יוסף, הכי הכי בפרזון. אני מגיע לסככה ומחלק רק באבוס נקי, לעיתים מתעכב עד שמנקים, אבל בעיקרון יש סדר יום קפדני ואסור להתעכב, כי כל רפתן מחכה לחלוקה בהתאם למועדי החליבה, כך שהאוכל הטרי יחכה לפרה בצאתה מהמכון… בעבר, הרפתנים קמו מוקדם בבוקר להכין את האוכל, לנקות ואחר כך להיכנס לחליבה ואילו כיום המזון מגיע בהובלה שלנו, מחולק ישירות לאבוס ואת החליבה עושה לעיתים גם עובד שכיר, כך שהרפתנים יכולים לנתב את סדר היום שלהם, בגמישות גדולה יותר.

 

שריף ועומר קושרים יחסים טובים וקרובים במפגש יומיומי
שריף ועומר קושרים יחסים טובים וקרובים במפגש יומיומי

 

בקיבוצים יש לכל רפת את המנה על פי התכנון שלה – רפת נופים בגזית, רפת התבור בעין דור, הן הכפולות ויש גם אחרות. אנחנו "הפנים" של החברה ושל מרכז המזון מול הרפתנים, כפי שאומר תמיד מיכה. הלקוח לא מבחין בין הנהג לממ"ז. גם הלקוח וגם מילובר (מרכז המזון שבו אני מוביל) סומכים עלינו.  לכל נהג יש לקוחות קבועים ואנחנו משתדלים להגיע אליו, באותו זמן, בכל יום.

מחמאות למיכה ולחברת נתיבי נהלל

מיכה המנכ"ל, מדהים במחויבות שלו – הוא נמצא בשטח כל הזמן, נענה לכל קריאה של לקוח, הוא מכיר את כולם ושומע את בקשותיהם. כשצריך הוא נוהג בעצמו על משאית ואין בקשה שהוא לא נענה לה. בצניעות אומר, שאני חושב שהלקוחות מעריכים מאוד את השירות, המקצועיות והמחויבות של נתיבי נהלל. נראה שמיכה לא ישן בלילה, כי בכל פעם שאני מתקשר אליו בכל עניין הוא תמיד עונה. כאשר יש תקלה, הוא דואג מיד למשאית חלופית או לנהג מחליף. מחדיר בנו את תודעת השירות ונותן דוגמה אישית – מאוד רציני, בן אדם, שומע, מקשיב, מגיע פיזית למקום ובאופן מיידי. למיכה אכפת מאוד מהנהגים ושומר על זכויותינו לנהוג על פי החוק ולא להכביד מדי על הנהגים. יש לנו מפגשים חברתיים של החברה, שבהם גם משולבים נושאים להרחיב את הידע המקצועי. יש מתנות בחגים שלנו המוסלמים וגם בחגים היהודיים.

סדר היום שלי

אני נוסע עם המשאית הביתה לדבורייה והמנה האחרונה שלי היא רפת התבור בעין דור או גזית. מגיע לתל-יוסף ב-4 לפנות בוקר ועובד עד הצהריים. סדר היום די קבוע, מתחיל בתענכים ומסיים ברפת נופים בגזית. מחלקים שתי מנות לכל רפת ולא מחלקים אחר הצהריים. המשאית מובילה כ-15 טון, באשר משקל המנה בקיץ כ-35 ק"ג ואילו בחורף היא מגיעה לכ-40 ק"ג. יש מגוון של מושבים וקיבוצים. עובד 6 ימים כל השנה ויש גם נהגים תורנים. עובד ברוב השבתות ולוקח יום חופש באמצע השבוע. בחגים שלנו, המוסלמים מקבלים חופש ולמעט, שני ימי חג בשנה (יום כיפור ועצמאות), עובדים בכל ימות השנה.

 

עוברים למושב מרחביה

איציק בן דרור מוציא עגלים עם משאית שעומדת במרכז הדרך. די מהר הוא מתארגן לפנות ולאפשר למחלקת להיכנס לרפת ולחלק אוכל לפרות. בין לבין, הוא מספר על הקשיים ברווחיות הרפת ועל שיקוליו האישיים לעתיד הרפת. נדב יוגב – אבא ובן ממשיך, עובדים כמעט לבד. חולבים, מקלטרים ומסדרים את הרפת.עומר נוביץ – רפתן מעולה שיודע ועוקב אחרי הכול. כל הזמן משקיע ומפתח וכיום הוא מרטיב את הפרות באבוס בדיזות ובמאווררים.  מושב מסודר עם רפת ותיקה מאוד שמגיעה להישגים יפים…

העבודה עם אנשי מילובר בממ"ז

יש לנו יחסי עבודה מעולים עם צוות הממ"ז. שלושה עובדים על השופלים, כולל אבי חנוכה המנהל. עובדים בשיתוף פעולה מלא. מבחינת ממ"ז, אנחנו מייצגים את הלקוח שזה עתה חזרנו ממנו ומעבירים להם את הבקשות והרשמים. בממ"ז שאני עובד יש 4 מחלקות. 3 נהגים ערבים ונהג יהודי אחד. אנחנו מובילים  כ-30-25 סבבים ליום. המפעילים של הממ"ז מכינים את הבליל לכל משאית ומוכנים להעמיס את המשאית מיד כשאנחנו מגיעים. חייב להיות תאום בין כולנו, כדי שהרפתן יקבל את האוכל בזמן. מיכה מחדיר בנו את המדיניות לטובת הלקוחות ואנחנו מבצעים את הקשר הטוב עם הרפתן: מקשיבים, תמיד מגיעים מסודרים, רגועים, אכפתניקים וצריך להתחשב בכולם, כולל השכנים בסביבת הרפת שלא לעשות להם רעש ולא לגרום נזקים בכניסה וביציאה בחצר הקטנה, כשאנחנו מגיעים עם משאית גדולה. בחורף העבודה יותר קשה. לעיתים יש ראות מוגבלת, דרך עפר שמשאית עלולה לשקוע בה, נסיעות ברוורס מורכבות ועוד.. בסך הכול, אנחנו אוהבים את העבודה ושמחים שגם המנהלים והשותפים שלנו, יודעים לעודד ולהקל עלינו את ההישרדות בעבודה השגרתית והשוחקת..

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן