יבול שיא
הרפת והחלב
כניסה למשרדי גרנות

כנס סיכום כלכלי בגרנות

3 דק' קריאה

שיתוף:

כנס סיכום כלכלי בגרנות: בתחילת החודש התקיים כנס סיכום כלכלי שנתי של משקי גרנות. בכנס השתתפו, מעבר למנהלי הרפתות, גם מנהלי גרנות ומנהיגי הענף, שנמצאים בתקופת החלפות, שבה מסכמים תקופה ופותחים עידן חדש.

 

כנס סיכום כלכלי בגרנות, הארגון של שמאי מדיני, רכז ההתארגנות, היה למופת – עד 50 איש, כולם עם מסכות (או כמעט כולם) כולם הגיעו לומר תודה למסיימים – מיכל קראוס, אביתר דותן וגם לשמוע מהחדשים, איציק שניידר וליאור שמחה, על לאן הענף הולך בתקופה הקרובה.

עמית בן יצחק, יו"ר גרנות, פתח את הכנס בדברי הערכה גדולים לענף הרפת והכרה בחשיבותו הכלכלית לקיבוצים. לשמחתו רואה עמית, גם השקעות של הרפתות ותומך מאוד בהקמת הקואופרטיב החדש של היצרנים.

הסיכום הכלכלי של הרפתות בשנת 2019 מאופין בשחיקה משמעותית של הרווח, כשהסיבות העיקרות הן סקר 2017 שהציג התייעלות גדולה יחסית וגם הקטנת הייצור המתוכנן והחלב העודף האפשרי.
הרפתות במרחב גרנות הן רפתות גדולות ויציבות, מייצרות מעל ל-100 מיליון ליטר עם מנהלים ותיקים ומנוסים. רוב הרפתות מייצרות בליל הזנה באופן עצמאי.

מיכל קראוס הגיעה להיפרד מהחברים – 6 שנים בתפקיד מנכ"לית מועצת החלב, בתקופה מורכבת מאוד, עם הנהלה לעומתית של משרד החקלאות. היא צופה תקופה מאתגרת לענף, שתכלול פרישה של יצרנים גם במגזר השיתופי.
איציק שניידר, ממושב בית אלעזרי, מחליף את מיכל. הוא כבר כיהן כסמנכ"ל ומכיר את המועצה והענף. בימים אלה דנים עם הנהלת המשרד על היקף המכסה הסופי של 2020 וצופה שלא יהיה שינוי במכסות השנה הבאה, בעיקר אם הקיץ יתנהל באופן "סביר".

אביתר דותן סיים את תפקידו כמנכ"ל ההתאחדות ועבר למשרד בגרנות, שם קיבל תפקיד של הקמת קואופרטיב יצרנים – "החלב החדש". הוא לא מתכוון להתחרות בהתאחדות, אלא לבנות אגודה של רפתנים לפעילות כלכלית, שתשיא את התרומה לענף הרפת, לאחר שהתכנון בענף יתבטל, חלילה.

ליאור שמחה מקיבוץ נצר סירני, נכנס לתפקיד מנכ"ל ההתאחדות, לפני כחודש וחצי והוא מלא אנרגיות לאתגרים הגדולים של הענף. תומך מאוד באיחוי הקרעים עם הרפתנים המשפחתיים ובתוכם, וגם מכיר את עיקרי האתגרים בענף: השגת הסכם מתאים, מניעת שחיקת מחיר המטרה, הקטנת החשיפה לייבוא, מענקים בעדיפות משנית… לעבוד מול חזיתות רבות – כולנו מחזיקים אצבעות ומוכנים לסייע!

תודה לשמאי ולצוות גרנות על הארגון – היה מעניין, מעשיר וחשוב.

 

שמאי מדיני
שמאי מדיני, רכז ההתארגנות – הכין את הסיכום הכלכלי וגם הציג לחברים

 

 

איציק שניידרמן
איציק שניידר נכנס לתפקיד שאותו הוא מכיר מקרוב כסמנכ"ל של מיכל

 

מיכל קראוס
מיכל קראוס מנכ"לית המועצה היוצאת

 

 

ליאור שמחה
ליאור שמחה ומיכל קראוס, מנכ"לית המועצה היוצאת

 

 

אביתר דותן
אביתר דותן עוסק כיום בהקמת קואופרטיב היצרנים

 

 

רפתנים בישראל
המשתתפים נשמעו להוראות הבריאות שהיו בתוקף בתחילת החודש

 

 

מנכל גרנות
עמית בן יצחק היו"ר – אופטימי לעתיד הענף

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן