יבול שיא
הרפת והחלב
1 3

לחדש פרויקטים לחיזוק הקואופרציה

7 דק' קריאה

שיתוף:

בעשור האחרון, ענף החלב נמצא בתרדמת יחסית, בין ההסכמים עם המדינה. כל הפרויקטים שהיו, ברמה הארצית, דממו באחת בסוף 2013 ואנחנו חייבים להתעורר וליזום אירועים, בעלי אופי מקצועי וגם לגיבוש חברתי. הקורונה מאחורינו ועכשיו יש זמן על אף הדינמיקה המשפטית…

פעילות זו עושה את ענף החלב ליותר מקצועי וליותר מגובש, עם אווירה חברתית טובה ומקרבת את דור ההמשך. היא משתלבת היטב בקואופרציה ובסולידריות הגדולה, שקיימת בענף מאז היווסדו

כל היזמויות כבר היו בעבר וכמה חבל, שאין פעילות יזומה של הנהלות הענף – חשוב להתניע ולו חלק מהן מחדש ולהפוך אותן למסורת קבועה, שעושה טוב לענף ולחבריו.

  • יום האישה ברפת ובדיר.
  • צעדת ירושלים.
  • תחרות הרפת המטופחת 2024.
  • חגיגות שמחת חלב.
  • תרומת הרפת לקהילה.
  • תחרות הפרה היפה.
  • הכנס המדעי בירושלים.
  • תחרות תצלומי הענף.
  • יום חיים שטורמן ז"ל.
  • יומן ותמונת השבוע

פרויקטים ששווה להתניע מחדש למען כולם

מרץ 24 – יום האישה ברפת ובדיר
יום מרגש מאוד שכולו פרגון לאישה ברפת ובדיר. יוזמה משותפת של ריקי מואב משה"מ, אדריאנה שוחט ממועצת החלב ואני, להעלות ולהוקיר את העשייה המבורכת של האישה בכלל וברפת בפרט. גייסנו הרבה חסויות של מוסדות הענף והרבה חברות שתרמו באהבה.
האירוע המרכזי היה באולמי אווניו ליד שדה התעופה, הגיעו מעל ל-100 נשים שהיה להם מפגש חברתי מרגש מאוד. ניתנו הרצאות מעניינות של ותיקות שעבדו שנים ברפת וגם חוקרות את המגזר לאורך השנים. היינו כ-3 גברים, יחד עם יעקב בכר ושייקה דרורי.
היה כל כך כיף, שהבנות לא רצו לסיים את האירוע וביקשו לקיים אותו, בכל שנה.
כולנו מצדיעים לנשים שקמות עם שחר לעבודה בחליבה, ביונקייה וגם בניהול הענף ואחרי סיום העבודה מחכה, לרבות מהן, יום עבודה נוסף בבית.
חשוב שבכל רפת תהיה לפחות, אישה אחת ולקיים בכל שנה, אירוע של יום האישה ברפת ובדיר.
תמונה 1 יום האישה ברפת ובדיר – ריקי מואב משה"מ פותחת בברכה לאירוע המרגש

חודש אוקטובר 2023 – צעדת ירושלים – חגיגה מרהיבה של רפתנים בכחול לבן.
לביא מנור
, רפתן מנהלל, היה הראשון שיזם ודחף אותנו להשתתף, מועצת החלב תרמה חולצות וכובעים, גייסנו כמה אוטובוסים מהמועצות האזוריות וחברות ילדים בקיבוצים והשתתפנו בשתי צעדות ירושלים.
לכולנו הייתה חוויה מרגשת ומרוממת, ככה לצעוד בירושלים בחול מועד סוכות, יחד עם קבוצות מכל מיני מקומות, בארץ ובעולם. היינו אטרקציה מעניינת והרגשנו שאנחנו באים בשליחות הרפתנים, החקלאים וההתיישבות בארץ ישראל. תחושת גאווה כיפית. היה לנו ברור שאנחנו הופכים את הנושא למסורת ולצערנו זה לא נמשך…

בחול המועד סוכות הקרוב, חשוב לחזור על ההתרגשות ומומלץ מאוד להגיע עם המשפחה, עם צוות מהרפת, עם הקבוצה ועם חברת הנוער – בקיבוץ ובמושב – בהסעה משותפת לכינוס בגן סאקר לפני הצהריים.
פשוט כיף ונהדר.
לקבוע רכזים שיתכננו את האירוע ויש בעלי ניסיון בנושא.

2 3
צעדת ירושלים – טור ארוך של רפתנים בכחול לבן עם קהל ירושלמי מריע

ינואר 2024 – תחרות הרפת המטופחת 2024

בכנס המדעי בירושלים הגיעו לגמר, שתי התחרויות שהתקיימו – רפת מטופחת וצילום ברפת. בהצבעה מרגשת של כל קהל המשתתפים, במשך יומיים, נבחרו האלופות לשנת 2012 ו-13– רפת קורלנדר מבית הלל, האחים שמואלי ממושב ציפורי, ברפת המשפחתית. רפת גת – שותפות גת פלמחים, ותומר משגב מרפת צבאים, ברפת השיתופית.

לא קל היה הדבר, 40 רפתות נרשמו לתחרות הראשונה במהלך חודש מרץ, שלושה חודשי התארגנות, בחודש יוני התקיים שיפוט ברפת וממנו עלו לגמר 6 רפתות משני המגזרים. ההצבעה הייתה חשאית ומרגשת…

הרבה פרסים חולקו לכל המתחרים וגם למצטיינים, האלופים קיבלו 3 כרטיסים לתערוכת הבקר הגדולה בעולם, במדיסון ויסקונסין בארצות הברית (תרומת מועצת החלב). כל ששת העולים לגמר קיבלו שולחן פיקניק מהודר מעץ (תרומת מחלבת תנובה).

פרויקט שכולם מרוויחים בגדול:

א. טיפוח הרפת וסביבתה – ניקיון, נוי, גידור, שילוט – רפת מחייכת.

ב. טיפוח רווחת בעלי חיים –  שטח מרבץ לפרה, אורך שוקת לפרה, התנהגות ראויה, יונקים ברווחה ועוד – פרה מאושרת.

ג. בטיחות ביולוגית – מיכל חלב סגור, ברז חלב נעול, בריכות טבילה לזרים, נוהל מוקפד בקניית בעלי חיים ועוד – צרכן שקט.

ד. טיפוח הון אנושי – העובד במרכז תשומת הלב, שכר ראוי, תנאים סוציאליים, הקשבה, סמכות ואחריות, קורסים והשתלמויות ועוד – עובד מקצועי ומסור.

לקבוע רכז לתחרות ולצאת לדרך… יש הרבה עבודה…

Screenshot 2023 06 01 133133
תחרות הרפת המטופחת 2011 – הרבה עבודה והשקעה ששכרה בצידה

פברואר 2024 – חגיגות שמחת חלב – מועצת החלב
יוזמה של שייקה דרורי ומועצת החלב לארגן עוד חג באמצע השנה – בין סוכות לשבועות. סתם כך בחודש פברואר-מרץ, כאשר אנחנו בשיא תנובת החלב וכך למצוא סיבה להעלות את החלב על שולחן החגיגות היפות.
במשך כמה שנים זה עבד ונראה שזה כבר השתרש בהדרגה – מחלבות גדולות וקטנות, רפתות ודירים, נופים ואתרים והרבה פעילות ושמחה לכל עם ישראל וילדיו.
השתתפתי בכמה אירועים כאלה וזה נראה נפלא. עם ישראל אוהב את הרעיון והגיע לרפתות התיירות, למחלבות השונות וכולן נרתמו ברצון ועם תדלוק אוהב של צוות המועצה, בראשות אדריאנה ודפנה.
כן, גם הרפתנים יוזמנו לבקר ולפרגן, באירוע המרכזי כמו גם, באירועים האחרים. אנחנו השגרירים הטובים של עצמנו, עם הרבה גאווה וגם הרבה הכנות והשקעות בטיפוח.

חשוב שמועצת החלב תרתם מחדש לפרויקט נפלא, שעושה נהדר לצרכני החלב, לרפתנים וגם לצוות המועצה.

4 2
חגיגות שמחת חלב – שיא הפעילות הציבורית של מועצת החלב עם צוות מסור ואוהב

מרץ 2024 – תרומה לקהילה – בשר לנזקקים
זה התחיל בעמק יזרעאל שם יזם אורי ברזק מרפת גבע, תרומת בשר לנזקקים לקראת חג הפסח. התהליך היה ארוך וחייב תרומה של גופים רבים עד להשלמת המשימה.
אורנה חיים, מנהלת הרפת בגבעת חיים מאוחד, מינפה את הפרויקט ועשתה אותו פשוט וגדול – רפתנים תרמו פרה אחת וסוחר הבקר, אלון חזן, טיפל  בהתנדבות בכל השרשרת והביא למרכז החלוקה, משאית קירור עמוסה בחבילות בשר ארוזות.
במרכז מיוחד בחדרה, חילקה עמותת חסדים את הבשר, ביחד עם מוצרי מזון נוספים, לנזקקים, בהתאם לקריטריונים שהרשויות המוסמכות קובעות.

תרומה לקהילה מכל הלב ובאהבה גדולה.
אורנה ביצעה, עם הרבה השקעה ומוטיבציה, את הפרויקט שזכה להערכה גדולה של התורמים והנתרמים כאחד.
לקראת ראש השנה ופסח, אתם מוזמנים להיות קשובים, לתרום פרה אחת לשנה, מוצע שהפעם החקלאית תרים את הפרויקט לקראת החגים הבאים…

5 2
אורנה חיים מרפת גבעת חיים מאוחד ריכזה פרויקט חשוב ובעל משמעות – תרומה לקהילה

מאי 2024, לקראת חג השבועות – תחרות הפרה היפה – שיאון
זה התחיל עם תערוכות של אגודות ההזרעה ואח"כ שיאון בכל הארץ ובהמשך, לקח אותה יואב צור ז"ל, רפתן גדול מבאר טוביה – תחרות הפרה היפה, לזכרו של בנו איתמר ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה.
בשולי המושב יש מגרש גדול ובמרכזו מבנה מתומן ובחג השבועות מתקיימות שם חגיגות של המושב, עם כל האמצעים המקובלים ביישוב כפרי, שכוללים פעילויות רבות ומגוונות.
לתחרות הבאנו פרות מכל הארץ, ניקו ורחצו, צוות שופטים של ההתאחדות בראשות חברנו דוד בן עוזיאל, שפט את הפרות ובסוף הוכרזה הפרה היפה.
אנשי ציבור הוזמנו לכבד את האירוע בנוכחותם.
התחרות התקיימה בשיתוף פעולה עם ההתאחדות ושיאון והרבה חסויות של חברות מסחריות – חגיגה אמיתית של מקצוע ואווירה טובה, עם הרבה תצוגות ותערוכות מסביב.
צעירים וצעירות שירתו את הקהל בתחנות המעניינות ואפשר היה לבלות יום מקצועי בכיף.
האחריות הרצויה – חברת שיאון

6 1
יואב צור ז"ל, מבאר טוביה, יזם את פרויקט תחרות הפרה היפה, בשיתוף שיאון וההתאחדות

הכנס למדעי הבקר בירושלים
זו מסורת רבת שנים והמדהים הוא שיעור הגידול במספר המשתתפים – בכל שנה הכנס גדל, יותר חברי ענף מגלים את היתרונות המיוחדים של הכנס ומגיעים גם עם בני הזוג, למשך כל הימים. חגיגה של מקצוע ואירועים חברתיים.
שני אולמות הרצאות, לובי ארוך ומלא, אולם תצוגה, חדר אוכל גדול וכפול, ערבי חברה בחסות המחלבות הגדולות – פשוט כיף.
כ-50 חברות שוכרות אולמי תצוגה ויש להן תרומה רבה להצלחת הכנס ולהוזלת העלויות של כלל המשתתפים.

תסמנו לכם ביומן את תאריכי הכנס ביומן, ליום אחד נבחר ורצוי לשלושת הימים, לבד או עם בני הזוג, מנסים פעם אחת וחוזרים שוב.
לכל חברי הצוות, שמשקיעים עבודה רבה ומסורה, מגיעה טפיחת יישר כוח!

7 1
במשך שנים גדשו מגדלי הבקר את האולם המרכזי בפתיחת הכנס ובאירוע החגיגי

הכנס המדעי בירושלים – תחרות ותערוכת תצלומי רפת
באחד הכנסים התקיימה תערוכת תצלומים של תחנות מאבק הרפתנים. התערוכה זכתה לשבחים מפי רבים ולבקשתו של יעקב בכר, היא הוצגה גם על קירות ההתאחדות בקיסריה.
מוצע להכין תערוכה נוספת בכנס המדעי הקרוב – אתם תוזמנו לשלוח תצלומי רפת ממגוון הפעילויות שקיימות בענף היפה שלנו. התצלום יהיה בקובץ גרפי ממוחשב, ברמה איכותית גבוהה (חצי מגה לפחות). צוות שופטים של הענף, ימיין את התצלומים ויעלה את הנבחרים לגמר. הציבור בכנס, יבחר את שלושת התמונות הטובות ביותר, שגם יזכו לפרסים.

שווה לתעד את הדברים היפים שלנו בענף וגם להציג אותם בפני כל ואולי גם להשתתף בתחרות נושאת פרסים.
התצלומים ישולבו בפרסומים השונים של הענף במהלך השנה.

8 1
תערוכת צילומי רפת וגם תחרות "תצלום השנה". מרחיבים את הלב לעשייה הגדולה בענף

יום חיים שטורמן – שיח מקצועי לזכרם של גדולי הטיפוח הישראלי
במשך מספר שנים התקיים יום לזכרו של חיים שטורמן ז"ל, בבית שטורמן ובהמשך, גם בחדר האוכל בעין חרוד מאוחד. חיים היה המנהל המקצועי האגדי של "און" שעשה דברים נפלאים בטיפוח העדר הישראלי.
זו הייתה הזדמנות להביא את החידושים בטיפוח עדר הבקר בארץ ובעולם. רפתנים רבים הגיעו לכנסים ונהנו מהמפגש ומהנושאים.
נכון לחדש את מסורת המפגשים, לזכרם של כל אנשי הטיפוח ולמקד את היום בעשייה הנפלאה בטיפוח העדר הישראלי, להיות המוביל בעולם…
משימה של חברינו בשיאון..

יומן השבוע ותמונת השבוע
במשך כעשור, הקפדנו מידי שבוע להוציא עדכונים וקשר עם החברים.
מידי יום חמישי בשבוע, יצא יומן השבוע – דיווח כתוב על עמוד אחד קצר או ארוך, לפי ההתפתחויות, ובו דיווח על אירועי הענף השבוע. במקביל הופיע גם המדור תמונת השבוע עם 15-10 תמונות מאירועים קרו בענף. לא ייאמן, כי תמיד היה מה לדווח ולהוציא וכאשר לא התאפשר להוציא (בגלל נסיעה לחו"ל) הגיעו טלפונים עם תהיות מדוע לא יצא…
בעידן הדיגיטלי הנגיש נכון לחדש את המדור להביא לחברינו, שלא מסתובבים ברחבי הארץ, את האירועים מיוחדים שהיו ותמיד, יש מה לעדכן בענף כל כך מעניין.


סיכום

אין ספק, שקואופרציה בענף מחייבת השקעה רחבה ורב מימדית. פרויקטים מקצועיים וחברתיים, הינם מרכיב חשוב וחיוני בשמירה על הקואופרטיב.

הנה כי כן, בצד הפעילות המקצועית הברוכה, יש גם מגוון יוזמות שיצאו לפועל, בתחומים שונים בענף.
חשוב שהמוסדות הקואופרטיביים יעבירו הילוך ויכירו בעובדה, שאם לא תצא מהם יוזמה, הענף ימשיך להיות רדום. אתם מוזמנים ליזום, לקחת אחריות ולהוביל פרויקטים מעניינים, לטובת הענף וחבריו.

מחכים לכם באירועים השונים ועם יוזמות חדשות ברוכות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן