יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1718871112

מפקד האוכלוסין לפרות: היכונו-מפקד הבקר הישראלי יוצא לדרך!

2 דק' קריאה

שיתוף:

והמגדלים מרוויחים: משרד החקלאות פועל לעדכון אגרת המגדלים לאגרה מאוחדת • שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "לראשונה מדינת ישראל תנהל מעקב צמוד ומקצועי אחר ענף הבקר. אני שמח שלאחר מספר חודשים של היערכות גורמי המקצוע במשרדי, המהלך שיזמתי יוצא אל הפועל וייושם בשטח. מדובר בצעד ראשון מסוגו ומתבקש, למען שמירה מיטבית על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים וכן להפחתת נטל הרגולציה ושיפור השירות לחקלאי"

לקראת טיוב הליכים מקיף בענף, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות מובילים פיילוט למפקד הבקר החל מחודש זה (דצמבר 2022). המטרה: שמירה על בריאות בעלי החיים, בריאות הציבור; ייעול הליכי הטיפול הנהוגים כיום בענף; הפיכת אגרת המגדל לאגרה מאוחדת.

החל מחודש זה יחל משרד החקלאות בפיילוט חדש למפקד הבקר בישראל. הפיילוט יבוצע במהלך חודש ימים, וישמש לתיעוד ורישום ראשי הבקר החיים במדינת ישראל. על פי הערכות, חיים כיום בישראל כ-710,000 ראשי בקר, כאשר החלוקה היא: כ-300,000 ראשי בקר ברפתות החלב, כ-295,000 ראשי בקר מיובאים לפיטום ושחיטה וכ-110,000 ראשי בקר מעדרי בשר במרעה. המפקד ייעשה באמצעות טופס שיישלח אל כל מגדל ובו התיעוד הנוכחי שקיים כיום במערכת. את הטופס יעדכן המגדל בהתאם לשינויים שחלו בעדר שבבעלותו. 

יתר על כן, כיום כל מגדל מחויב לשלם על כל טיפול בנפרד עבור הבקר שבבעלותו. כדי להפחית את הליכי הבירוקרטיה, משרד החקלאות החל לפעול במטרה לגבות אגרה מאוחדת וקבועה עבור השירותים הניתנים על ידי הממשלה, בהתאם לכמות הבקר הנמצא ברשות כל מגדל. כך שמעבר ליתרונות המהותיים במעקב סדיר אחר מצב הבקר בישראל לטובת שמירה על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים, התיעוד ישמש גם את המגדל על מנת לשלם אגרה מאוחדת עבור כלל השירותים הניתנים לו על ידי המדינה (לרבות: סימון, רישום והיתרי הובלה). מגדל אשר לא ישתתף במפקד, יאלץ לשלם את האגרה בהתאם לרישום הממשלתי האחרון המתועד. 

מנהל השירותים הווטרינריים ובריאות המקנה במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר תמיר גשן: "מהלך זה הכרחי על מנת לתת למגדלים כלים מודרניים לביצוע פעולות באופן עצמאי, תוך שליטה בכמות הבקר ומיקומו, וכדי לאפשר צמצום התפשטות מחלות. באמצעות מהלך זה תופחת הבירוקרטיה הכרוכה בגידול בקר במדינת ישראל כיום, מה שיקל על ההתנהלות היומיומית שלהם, ללא התפשרות על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים".

לכל פנייה בנושא, ניתן לפנות באמצעות כתובת המייל – Mifkad@moag.gov.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן