יבול שיא
הרפת והחלב
איפה אנה פרנק

סרטו החדש של ארי פולמן "איפה אנה פרנק"

3 דק' קריאה

שיתוף:

פסטיבל הקולנוע ירושלים ייפתח בהקרנה חגיגית בבריכת הסולטן עם סרטו החדש של ארי פולמן "איפה אנה פרנק"

פסטיבל הקולנוע ירושלים ייפתח בהקרנה חגיגית בבריכת הסולטן עם סרטו החדש של ארי פולמן "איפה אנה פרנק" יצירת האנימציה שהתקבלה בתשואות בפסטיבל קאן, היא עיבוד חופשי ופנטסטי של היומן המקורי של אנה פרנק.

איפה אנה פרנק פסטיבל ירושלים איור אנה גלוברמן 1
איפה אנה פרנק פסטיבל ירושלים איור אנה גלוברמן

הסרט עוקב אחר קיטי, החברה הדמיונית של אנה פרנק, זאת שאנה הקדישה לה את היומן כולו, כשהיא מתעוררת בוקר אחד בעתיד הקרוב, בבית אנה פרנק באמסטרדם, ואינה יודעת שלמעלה מ-75 שנה חלפו מאז הסתיימה המלחמה.

הסרט מלווה את קיטי במסעה אל העבר, תוך פיענוח יחסיה החבריים עם אנה פרנק, ובמסעה הנוכחי, לאורך כל אירופה, על מנת לברר מה עלה בגורלה של חברתה הקרובה, אנה.

אנימציה מרהיבה שמורכבת מכ-160 אלף ציורים, במקביל לפס קול חסר תקדים, הופכים את הסרט לחוויה פנטסטית ויוצאת דופן לכל המשפחה. ממש לא סרט השואה שאותו דמיינתם.

זהו אחד מהשיאים של תעשיית האנימציה שפורחת בעיר בחמש שנים האחרונות, שהקים המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים.

איפה אנה פרנק

הסרט "איפה אנה פרנק", פרויקט חייו של פולמן שעליו עמל 8 שנים, הוקרן לפני כשבועיים בבכורה עולמית בפסטיבל קאן היוקרתי, במשבצת הבכורות השמורה דרך קבע לסרטי משפחה של דיסני ופיקסאר (Soul, Inside Out, Up). הסרט שמלווה באנימציה מרהיבה ובמוזיקה עוצמתית, התקבל בתשואות רמות, קוצר תשבוחות וזוכה לשבחי המבקרים.

ההפקה בישראל נתמכה על ידי קרן רבינוביץ, והמיזם לפיתוח בירושלים שאפשר הקמת סטודיו אנימציה לבוגרי בצלאל בירושלים.

בנוסף לאמנים הישראלים, השתתפו בהפקת האנימציה עוד כ-200 אנימטורים מרחבי העולם שהתפרסו על שמונה מדינות, מבלגיה, צרפת ולוקסמבורג ועד אוסטרליה, ניו זילנד והפיליפינים. הסרט משלב טכניקה ייחודית של דמויות באנימציה קלאסית, ורקעים בנויים ומצולמים כמיניאטורות.

הפקת הרקעים בוצעה על ידי הצוות של ווס אנדרסון בלונדון שיצר את "מר שועל המהולל" ו-"אי הכלבים". במאי האנימציה של הסרט הוא יוני גודמן, שעובד בקביעות עם פולמן על כל סרטיו, המעצבת היא לנה גוברמן, ויוצרת הפסקול היא קארן הו.

איפה אנה פרנק איור לנה גוברמן
איפה אנה פרנק איור לנה גוברמן

ארי פולמן:"שמח ונרגש לפתוח את פסטיבל הקולנוע ירושלים עם 'איפה אנה פרנק', סרט שעליו עמלו במשך 4 שנים 40 אמנים ישראלים, ושמחלקת העיצוב שלו שכנה כל אותם שנים מרחק הליכה ממקום ההקרנה בבריכת הסולטן. מקווה שההקרנה תהפוך לאירוע בלתי נשכח גם לילדים שיצפו וגם לעולם המבוגרים".

פסטיבל הקולנוע ירושלים

פסטיבל הקולנוע ירושלים, אירוע הקולנוע הגדול, הוותיק, החשוב והמוביל בישראל, יתקיים השנה בתאריכים 24 באוגוסט ועד 4 בספטמבר, ויארח רבבות צופים מהארץ ומהעולם. התוכנית האמנותית תכלול הקרנה של כ-150

סרטים מ-50 מדינות המשקפים את מיטב היבול השנתי, הישראלי והבינלאומי, ובכלל זה סרטים שהוקרנו וזכו בפרסים בפסטיבלים בינלאומיים מובילים בעולם, בהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ועוד.

טרייליר "איפה אנה פרנק"

אירועי הפסטיבל יכללו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים לקולנוע ישראלי ובינלאומי, אירועים מקצועיים לתעשיית הקולנוע, מפגשים עם יוצרי קולנוע מובילים מן הארץ והעולם, סדנאות מקצועיות בתחום הקולנוע, הקרנות בכורה נוצצות, מסיבות, מופעים, הקרנות סרטים, אירועי חוצות בהיקף נרחב ועוד.

כמו כן, יקיים הפסטיבל זו השנה הרביעית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב, ללא תשלום, ממיטב סרטי הפסטיבל.

אירוע פתיחה חגיגי בבריכת הסולטן ב-24 באוגוסט

מהדורתו ה-38 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח כמיטב המסורת באירוע פתיחה חגיגי בבריכת הסולטן ב-24 באוגוסט, ובו יוקרן סרט הפתיחה של הפסטיבל אל מול קהל של כ-5,000 צופים.

הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים, באולמות קולנוע נבחרים, במתחמי הקרנה ברחבי העיר ובמוקדי פעילות שונים ברחבי ירושלים.

פסטיבל הקולנוע ירושלים – חגיגה של קולנוע שמספקת מפגש ממשי בין קהל, יוצרים וקולנוע, על המסך הגדול.

שישה סרטים עלילתיים ושבעה סרטים תיעודיים ייקחו חלק במסגרות התחרותיות המרכזיות של הפסטיבל, לצד תחרות לקולנוע ישראלי קצר, תחרות לוידיאו ארט וקולנוע ניסיוני ותחרות יצירה צעירה (שמיועדת לתלמידי תיכון).

בפסטיבל יערכו הקרנות מיוחדות לשלושה סרטים תיעודיים ויוצג עותק חדש של הסרט הקלאסי "עיניים גדולות" בבימויו ובכיכובו של אורי זוהר. הסכום הכולל של הפרסים שיחולקו בתחרויות הישראליות והבינלאומיות השנה יעמוד על כמיליון שקלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן