יבול שיא
הרפת והחלב
אמיר די נור

אמיר די-נור מנען, מנכ"ל ebay ישראל, התחיל במפעל הממטרות וברפת

4 דק' קריאה

שיתוף:

אמיר די-נור מנען, מנכ"ל אי ביי ישראל, עבד בנוי, במפעל הממטרות וברפת, אבל די מהר הבין שהעתיד שלו נמצא בהיי טק. איך אדם שהוא עצמו לא צרכן גדול, מסתדר עם עידוד צריכה מאסיבי? התשובה טמונה ביד שנייה ומוצרים מעונות קודמות 

כמה דברים שלא ידעתם על אתרי המכירות הפועלים בישראל, ובטח רציתם לשאול: למשל, באיזה אתר הישראלים קנו הכי הרבה בשנה החולפת, 2021? 

אז ככה. במקום הראשון בפער ניכר מהאחרים ניצב האתר הסיני עלי אקספרס. את המקומות הבאים חולקים בהפרשים קטנים מאוד אמזון, אי.ביי, ושיין, אתר למכירת בגדים.  

אמיר די-נור (48), מנכ"ל eBay ישראל, חבר קיבוץ נען, מבקש להבהיר משהו בהקשר הזה. "הנקודה שאותנו מעניינת היא איפה המקום של אי.ביי בצד של המוכרים", הוא אומר, "אי.ביי היא פלטפורמה שמאפשרת לאנשים להתפרנס דרכה, ובתקופת הקורונה כמות המוכרים בישראל קפצה ב-20 אלף מוכרים. ישראל היא אחת הארצות הצומחות במכירות, וכמעט כל המכירות הן ליצוא".  

אמיר די נור בניין איביי ישראל
אמיר די נור בניין איביי ישראל

ומה היו המוצרים הכי נרכשים על ידי הישראלים בשנה שעברה, אתם בטח רוצים לדעת. אז הנה הרשימה: שעוני יד, טלפונים חכמים, מחשבים ניידים, נעלי ספורט לגברים וקלפי אספנות בנושאים שונים כמו שפעם אספו בולים.  

בתחילת נובמבר האחרון, החודש המסמל את שיא טרפת הקניות באתרי המכירות, מונה די-נור לתפקיד מנכ"ל אי.ביי ישראל.

במסגרת התפקיד הוא מנהל את מרכז הפיתוח של החברה הנמצא בנתניה, ומעסיק מאות מהנדסים, חוקרים, מפעילי דאטה, ואנשים שתומכים במוכרים בארץ ובעולם.

בנוסף לתפקיד המנכ"ל משמש אמיר די-נור בתפקיד שנקרא על ידו Head of SD Engineering, מה שמוביל אותי לבקש ממנו שימעיט ככל הניתן בכתבה הזאת בתיאורי תפקיד באנגלית, וינסה להגדיר אותם בעברית לטובת מאותגרי עולם ההייטק כמוני. 

"התפקיד העיקרי שלי באי.ביי, בנוסף לתפקיד המנכ"ל", הוא מסביר, "הוא ניהול ארגון גלובלי למחקר ופיתוח שנקרא סטרקצ'ר דאטה, שחלק גדול ממנו יושב בישראל וחלק גדול נוסף בסן חוזה שבעמק הסיליקון בארצות הברית. הארגון הזה עוסק בפיתוח הקטלוג והטקסונומיה (סיווג שיטתי של עצמים מאותו תחום)."

"המטרה שלנו, באמצעות בינה מלאכותית וכלים כמו ראייה ממוחשבת, היא להבין את הקלט (אינפוט) של המוכרים."

"להבין מה המוכר רוצה למכור ולדעת לתאר את זה בצורה סטנדרטית ומדויקת, כדי שהקונה יוכל למצוא את המוצר ולהבין מה הוא קונה. התפקיד השני שלי, כמנכ"ל, הוא ניהול מרכז הפיתוח של אי.ביי בישראל".          

אלו יעדים הצבת בתפקיד המנכ"ל? 

"היעדים שהצבנו לעצמנו כמרכז פיתוח, זה להמשיך ולבסס את ישראל כמקום שבו אי.ביי העולמית מוכרת, ולהרחיב את פעילות המחקר והפיתוח של החברה."

"כדי לעשות את זה אנחנו צריכים לבסס את אי.ביי בישראל כמרכז פיתוח מתקדם טכנולוגית, למשוך בעלי כישרונות בתחומים רלבנטיים כמו הנדסה, הנדסת תוכנה ובינה מלאכותית, ולהצליח לאורך זמן לקיים ארגוני פיתוח איכותיים ואפקטיביים. התחרות שלנו היא למעשה מול מרכזי פיתוח אחרים של אי.ביי בעולם".     

לא רק ברפת 

אמיר די-נור, בן וחבר נען, נמצא בזוגיות שנייה עם שירי חפר, והם הורים לאשל, תינוק בן שמונה חודשים. מהזוגיות הראשונה יש לו שני בנים גדולים: דרור (17) ואדם (15). את דרכו בעולם העבודה החל כמו שאר בני הקיבוצים בני גילו עוד בהיותו תלמיד בכיתה ה'."

"הוא השתלב כנער בענף הנוי, וכשהיה בכיתה י"ב התבקש על ידי הקיבוץ לעבור לשנה למפעל הממטרות והטפטוף של נען. לאחר שירות צבאי שנמשך קרוב לחמש שנים, הוא נתן שנת עבודה ברפת כאחראי על בריאות העדר לפני שיצא ללימודים גבוהים."

במקביל לעבודה ברפת שיפר די-נור את הציונים במספר מקצועות בתעודת הבגרות ולמד לפסיכומטרי, ואז נרשם ללימודי תעשייה וניהול בטכניון.

"לא היה לי מושג במה אני רוצה בדיוק לעסוק", הוא מציין, "וחשבתי שהלימודים האלו יאפשרו לי לעסוק אולי בתעשייה, אולי בניהול, אולי בכלכלה ואולי במדעי המחשב. בשנה הראשונה בטכניון מאוד נהניתי מהעיסוק במדעי המחשב ובמתימטיקה, אז עברתי לפקולטה למדעי המחשב".  

תואר הראשון בהצטיינות

כשהיה בשנה השנייה ללימודים התקבל די-נור לעבודה באינטל כסטודנט. את המחשב הראשון שלו הוא קנה רק בגיל 27, ובעצם מאותו רגע החלה הקריירה המקצועית שלו בתחום ההייטק.

במשך שלוש שנים עבד כסטודנט באינטל, והספיק לסיים את לימודי התואר הראשון בהצטיינות. בתום הלימודים התקבל לעבודה כמהנדס באינטל, ועבד בקבוצה שפיתחה את תשתיות הענן הפנימיות למרכזי פיתוח הצ'יפים של החברה.

לאחר ארבע שנות עבודה בקבוצת הפיתוח, עבר די-נור למרכז המחקר של אינטל ושם נחשף לראשונה לתחום של בינה מלאכותית ולמידת מכונה. הוא עבד שם במשך שנתיים עד שמרכז המחקר נסגר. 

בשלב הזה, אחרי תשע שנות עבודה באינטל, החליט די-נור שהוא רוצה לחוות את עולם הסטארט-אפים. "היה לי ברור", הוא אומר, "שאני רוצה להיות בעולם של בינה מלאכותית, שזה כלי מאוד חזק שנמצא רק בתחילת הדרך ואפשר לעשות אתו הרבה דברים."

"ריתקו אותי היכולות של הכלי הזה ודרך העבודה שלו. עברתי לחברת סטארט-אפ קטנה, עשרה עובדים, שעסקה בחיפוש באמצעות תמונה. עסקנו ביכולת להעביר את מה שיש בתמונה באמצעות ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה."

"פיתחנו מנוע חיפוש שיודע לחפש תמונות בעולמות של מסחר אלקטרוני. הייתי זה שמוביל את תחום ההנדסה והתוכנה, וכעבור שנתיים הפכתי לסמנכ"ל מחקר ופיתוח של החברה."

"החברה צמחה מעשרה עובדים לקרוב למאה עובדים, והיינו החברה מספר שתיים בצמיחה בהייטק הישראלי. עבדתי בחברה הזו שמונה שנים. היינו סיפור הצלחה טכנולוגי וכלכלי"

"לאחר שכיבה את האורות בחברת הסטארט-אפ הראשונה שלו, עבר די-נור לחברת סטארט-אפ אחרת שעסקה בהבנה של שפה טבעית בעולם המסחר האלקטרוני, ובניית מנוע חיפוש שמבין את כוונת המחפש ויודע להיות מאוד מדויק גם במקומות שיש בהם מידע מועט."

"הכוונה הייתה לפתח מוצר שגם חברות מסחר אלקטרוני מאוד קטנות, יוכלו לספק שירותי חיפוש מאוד מדויקים בדומה לחוויית החיפוש בחברות הגדולות. מהסטארט-אפ הזה מצא די-נור את דרכו לאי.ביי. 

המגרש של הגדולים 

"עברתי לאי.ביי בספטמבר 2020", הוא מספר, "התחלתי לנהל את ארגון הסטרקצ'ר דאטה, וכעבור קצת למעלה משנה התמניתי גם לתפקיד המנכ"ל"."

ידוע שבאתרי מכירות של חברות בינלאומיות המחיר לקונים הישראלים גבוה יותר ממדינות אחרות מתוך תיאום עם היבואנים. התופעה הזו קיימת גם אצלכם באי.ביי? 

"לא. התופעה הזאת לא קיימת אצלנו. יתרה מזאת, אי.ביי לא מכתיבה את המחירים של המוצרים הנמכרים דרכה. המחיר נקבע על ידי המוכר, ובאי.ביי יש מיליוני מוכרים. ברור שאם תזמין מוצר מארצות הברית דמי המשלוח יהיו הרבה יותר יקרים ממשלוח מקומי, ולכן צריך להשוות את המחירים גם בהתחשב בדמי המשלוח. אבל עדיין יש באי.ביי הרבה מאוד הזדמנויות, למצוא מוצרים שהם משמעותית הרבה יותר זולים ממה שניתן למצוא בישראל". 

מה תגובתך לטענה שאתרי המכירות מעודדים את תרבות הצריכה, ממציאים ימי קניות מיוחדים, וגורמים לאנשים לקנות מוצרים שלפעמים הם לא משתמשים בהם? 

"קודם כל, ברמה האישית אני לא צרכן גדול, ובת הזוג שלי עוסקת בהגנת הסביבה ובשינויי האקלים. עם זאת, הקורונה קצת שינתה את דפוסי החשיבה ודפוסי הקניה, וקונים היום הרבה יותר און-ליין במשך כל השנה. חגי הקניות נהיו פחות משמעותיים".  

האם המודעות הגוברת למחזור ולהמעטה בקניית בגדים חדשים משפיעה עליכם? 

"זה מאוד משפיע עלינו. אחד הדברים הטובים באי.ביי זה שהיא במידה רבה פלטפורמה שגם מאפשרת לאנשים להתפרנס ותורמת להם מבחינה כלכלית, אבל היא גם אתר מסחר אלקטרוני שניתן לקנות דרכו מוצרים מיד שנייה וגם מוצרים שהם מלפני עונה או כמה עונות וטובים לשימוש. התחום הזה נקרא ריקומרס ואי.ביי עוסקת בו ומעודדת אותו". 

את השעות שמעבר לעבודה מקדיש די-נור קודם כל למשפחה ("יש לי בת זוג, תינוק, שני בנים בגיל ההתבגרות שצריך להסיע אותם מפה לשם ואני נהנה לבלות איתם"), וחוץ מזה, הוא אוהב מאוד ללמוד תנ"ך, היסטוריה וארכאולוגיה, לצאת לטייל ברגל ולישון בשטח כמה לילות, להתעמל פעמיים בשבוע בפילאטיס, והוא גם חובב אדוק של ליגת הכדורסל NBA ללא אהדה לקבוצה מסוימת."

כשהוא נשאל אם הוא מעורב בחיי הקהילה בנען הוא מציין שהוא לא פעיל בקיבוץ אבל מודע ועוקב בעצימות נמוכה אחר הנעשה בו. 

אילו תגובות קיבלת בקיבוץ לאחר המינוי למנכ"ל אי.ביי ישראל? 

"בגדול, היו הרבה מאוד תגובות חיוביות, הרבה ברכות להצלחה, וגם התעניינו במה המדובר. ביקשו ממני גם לדבר עם בני הנעורים על המסלול שעשיתי". 

נתקלת כבר בחבר קיבוץ שביקש ממך לעשות לו מחיר טוב על האייפון 13 החדש? 

"נתקלתי כבר בכמה חברים שביקשו את זה בווריאציות כאלו או אחרות".  

מה ענית להם? 

"הנהנתי להם בחיוך וזהו".  

אמיר די-נור | צילום: אלבום פרטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן