יבול שיא
הרפת והחלב
הבחירות למועצת החלב התאחדות יצרני החלב

אסיפת התאחדות יצרני החלב בחרה את חברי המועצה החדשה

2 דק' קריאה

שיתוף:

אסיפת התאחדות יצרני החלב בחרה את חברי המועצה החדשה, מבין הנבחרים –  תשעה חברים חדשים מהמגזר המשפחתי ושלושה חברים חדשים מהמגזר הקיבוצי . ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב: "מאות רפתנים מכל רחבי הארץ אמרו את דברם בהליך דמוקרטי מופתי, שהתקיים תחת אילוצים לא פשוטים"

האסיפה הכללית של התאחדות יצרני החלב בישראל בחרה את חבריה למועצה ולוועדת הביקורת ב-4 השנים הבאות. האסיפה נערכה לאורך יומיים, בין התאריכים 15-16.21, בצלן של מגבלות הקורונה. בשל כך, חלקה הראשון התקיים בזום וחלקה השני, שכלל את בחירת חברי המוסדות בקלפיות, התקיים באופן פיזי תחת הוראות משרד הבריאות.

אסיפת התאחדות יצרני החלב – הליך דמוקרטי מופתי

במהלך האסיפה בחרו מאות רפתנים מכל רחבי הארץ את 30 חברי המועצה, מתוכם 18 נציגים מהמגזר הקיבוצי ו-12 נציגים מהמגזר המושבי-משפחתי. בנוסף בחרו הרפתנים את ועדת הביקורת המונה 3 חברים.

משה תרשיש, מקיבוץ יפעת, שכיהן כיו"ר ועדת הבחירות: "האסיפה נדחתה ארבע פעמים עקב המגפה ואיסור ההתקהלות. חברי ועדת הבחירות פעלו באופן מקצועי ואחראי לאורך חודשים ארוכים בכדי להוציא לפועל את האסיפה על-פי הנחיות מ"מ רשמת האגודות השיתופיות. לשמחתנו, מאמצינו הרבים נשאו פרי והבחירות התקיימו ללא דופי וכאמור על-פי ההנחיות המחייבות".

 


ביומה הראשון של האסיפה התרחש אירוע חריג, שבמהלכו השתלטה קבוצת האקרים טורקים על מפגש הזום של האסיפה. ההאקרים הניפו דגלי טורקיה, כיוונו אקדחי צעצוע אל משתתפי האסיפה דרך חלונות הזום, והשמיעו וכתבו סיסמאות אנטי ישראליות ופרו ארדואן


 

המועצה החדשה של התאחדות יצרני החלב בישראל  תכלול 12 חברים חדשים, שלאכיהנו בקדנציה הקודמת. במגזר המשפחתי התחלפו 9 מתוך 12 הנציגים,  במגזר הקיבוצי נבחרו 3 חברים חדשים

הנבחרים מהמגזר המשפחתי הם: טל זמיר, איתן אבידוב, נתנאל ביטרמן, ליאל דוידיאן, ישראל (טוטי) בלוך, עמוס גואטה, ארנון אשרי, עוזי דובלין, עמוס טהר, פלג אוריון, ענבל סיבוני ודרור קורלנדר.

הנבחרים במגזר הקיבוצי הם: ליאור שמחה, זיו בן ארי, פרץ שורק, רמי פיש, שמיל בלברמן, שמאי מדיני, יואב ברנע, חי צומברג, שלמה (מומי) כהן, דב וייס, סרג'יו פישלים, אדי פולנסקי, אורנה חיים, גיל שגיא, יוחאי חפר, גבו אלטמרק, יהודה שילה ושולה קראוזה.

במסגרת יומה הראשון של האסיפה התרחש אירוע חריג, שבמהלכו השתלטה קבוצת האקרים טורקים על מפגש הזום של האסיפה. ההאקרים הניפו דגלי טורקיה, כיוונו אקדחי צעצוע אל משתתפי האסיפה דרך חלונות הזום, והשמיעו וכתבו סיסמאות אנטי ישראליות ופרו ארדואן. האירוע הופסק בעקבות ההשתלטות, אך חודש בהצלחה זמן קצר לאחר מכן.

מלבד אירוע הבחירות, האסיפה אישרה בנוסף את הדוחות הכספיים של ההתאחדות לשנת 2020 וכן הוצג, בין השאר, תהליך המיתוג מחדש שהובילה ההתאחדות בחודשים האחרונים.

אסיפת התאחדות יצרני החלב

מנכ"ל התאחדות יצרני החלב, ליאור שמחה, מקיבוץ נצר סרני, אמר בתום האסיפה: "מאות רפתנים מכל רחבי הארץ אמרו את דברם בהליך דמוקרטי מופתי, שהתקיים תחת אילוצים לא פשוטים. החברים הנבחרים מייצגים מועצה מוכשרת ומגוונת אשר משקפת פלורליזם של דעות ועמדות, בהשראת תרבות ארגונית של שותפות, פתיחות והידברות. מה שחשוב הוא שכל הכוחות בקרב יצרני החלב פועלים כיום באחדות, שכם אל שכם, מתוך מטרה משותפת – חיזוק ושגשוג ענף החלב הישראלי, לצד ביסוס מעמדם של יצרני החלב כמגדלור המוביל את ערכי החקלאות והציונות, הערבות ההדדית והסולידריות".

יו"ר המועצה בארבע השנים האחרונות, ישראל (טוטי) בלוך מנהלל, אמר: "לאחר שנים של קרע עמוק בין המושבים לקיבוצים, וגם בין פלגים שונים בתוך המגזר המושבי, סימלו הבחירות הללו את איחוי הקרעים, בהובלת מנכ"ל ההתאחדות ליאור שמחה, שרתם לנושא את כל הנוגעים בדבר. בפני המועצה החדשה עומד אתגר משמעותי והוא חידוש האמון של הרפתנים בהתאחדות יצרני החלב".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן