יבול שיא
הרפת והחלב
עופר נוימן

עופר נוימן, קיבוץ עין השופט, מנכ"ל איגי, ארגון הנוער הגאה בישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

יניב בנישו ויצמן, מייסד ויו"ר ארגון הנוער הגאה בישראל, חבר מועצת העיר תל אביב

אחד האתגרים הגדולים שעוד עומדים בפנינו מאז הקמתו של איגי, ארגון הנוער הגאה בישראל, הוא העבודה והכניסה לתוך מה שנקרא המרחב הכפרי. קיבוצים, מושבים, מועצות אזוריות.  

נולדתי וגדלתי במושב, ואני יודע כמה קשה לגדול בקהילה קטנה, בה כולם מכירים את כולם, בה כל שכנה ושכן יודעים בדיוק מה קורה בביתם של מי שחולק איתם דשא.

וכמה קשה זה לגדול בקהילה כזו כהומו, לסבית, טרנס או בי. דווקא בגלל זה משמח אותי מאד שעופר נוימן, בן עין השופט ומנכ"ל איגי, נבחר כאחד מהצעירים המבטיחים של התנועה הקיבוצית.

לפני שנתיים וחצי, לאחר שנים רבות כמתנדב, מדריך ורכז בשורות הארגון בחרנו בעופר לתפקיד המנכ"ל. הרקע שלו בחינוך מחד ובעבודת כנסת, ממשלה ותקשורת מאידך היו שילוב נכון ונחוץ כדי להמשיך ולהוביל את הצמיחה של הארגון.

איגי הפך בשנים האחרונות לארגון הלהט"ב הגדול ביותר בישראל. מאז שייסדתי אותו יחד עם גל אוחובסקי, לפני 20 שנה, הוא צמח, פרש כנפיים והצליח להגיע לדרום ולצפון, לקהילות חרדיות סגורות, לחברה הערבית, לנוער להט"בי עם מוגבלויות פיזיות, לאלפי בתי ספר, ללבבות של אלפי מתנדבים ומתנדבות.

הוא הצליח ליצור מהפכה חינוכית וערכית, לברוא בית עבור עשרות אלפי חניכות וחניכים לאורך השנים ולשנות באופן עמוק את השיח הציבורי בנוגע ללהט"ב.

המשימה של איגי, ובכך משימתו של עופר, היא לא משימה פשוטה. החתירה לשוויון וקבלה ללהט"ב, המלחמה בדיכוי מגדרי, בהדרה של א.נשים מזהויות שונות ומגוונות ובשנאה והסתה הם עדיין אתגרים עצומים העומדים בפני החברה הישראלית ואנחנו באיגי  מחויבים ומחויבות להתמודד איתם יום יום, שעה שעה. 

הנוכחות של עופר וצוות ההובלה של איגי בתוך המאבק הזה היא נוכחות קריטית. אני רואה אותם מתמודדים עם סיפורים קשים, עם דעות קדומות וכוחות חזקים של שמרנות.

אני רואה אותם בונים עתיד אחר עבור בנות ובני הנוער והצעירים הגאים במדינת ישראל ואני גאה כל כך בדרך הארוכה שהם צועדים בה.

הכרתי את עופר בימיו כמתנדב, ומאז ועד היום הוא משקיע אנרגיות עצומות כדי לשנות את פניה של החברה הישראלית. ואני רוצה להגיד לקוראות ולקוראים שאותן השקעה ומחויבות, אותו מוסר עבודה, אותה רצינות שמאפשרת להגיע להישגים משמעותיים עבור עתיד טוב יותר – הן כנראה תוצאה של החינוך אותו ספג עופר בבית, בקיבוץ, אצלכם.  

אני מקווה שבדרך הזו, מתוך אותם כוחות עשייה, נצליח לעמוד גם באתגר אתו פתחתי ולפרוץ את חומות השתיקה שעדיין מקיפות רבות מידיי מהקהילות בהן ילדים כמו עופר וכמוני גדלו לאורך השנים, שנצליח להסיר את הפחד ולאפשר לכל ילד וילדה, לכל נערה ונער, לכל משפחה ולכל זוג לחיות בביטחון ואהבה בלי לחשוב מה יגידו השכנים.  

הבחירה שלכם בעופר היא צעד חשוב בדרך לשינוי עמוק שיכול לקרות בתוך הקהילות והקיבוצים ברחבי ישראל.

ארגון הנוער הגאה בישראל | צילום: עופר יהודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן