יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1480323476

אתם יודעים כמה ציידים עובדים עליה?

3 דק' קריאה

שיתוף:

"אנשים ירדו מהפסים, חיות טרף", הגיבה אילה חסון לביקורת שנמתחה עליה לאחר חשיפת פרשת אבי חימי. המדור מצטרף ליורדים מהפסים

כל דבר היא בודקת בשבעים עיניים 

לא יכול להיות שאילה חסון לא מבינה מה רוצים מחייה. לא יכול להיות שהיא לא מבינה, שצריך להיות אוויל של ממש או ביביסט על מלא מלא, בשביל לא לקשור בין העיתוי בו היא חשפה את פרשת אבי חימי ועורכת הדין, ובין העובדה שחימי הפך להיות אחד מדובריה הראשיים של המחאה נגד ההפיכה המשפטית שמקדם נתניהו. חסון  נשמעת כעוסה ונדהמת מהביקורת שהיא סופגת. "החייתיות הזאת על כל דבר, זה כן ביבי זה לא ביבי, אנשים ירדו מהפסים, חיות טרף", אמרה בריאיון לשרון גל בערוץ 13, ריאיון שבמהלכו פרצה בבכי. "אנשים מטורפים. אנשים ירדו מהפסים. אנשים פשוט איבדו את זה", חזרה ואמרה לניסים משעל ברדיו 103FM.   

ניסיתי להבין איך התגלגלו לאוזניה פרטי הפרשה הזו, שהתרחשה בסוף 2021, ולא כל כך הצלחתי. מצד אחד היא טוענת שעורכת הדין שמולה ביצע חימי את המעשה המגונה, לא רצתה לדבר, והיא, חסון, עמלה קשה כדי לשכנע אותה שתחשוף את הפרשה. מצד שני היא דוחה מכל וכל את הטענה שהעלו עו"ד גונן בן יצחק ואחרים, שעורכת הדין בה מדובר היא ידידה של צחי ברוורמן ראש הסגל של נתניהו ושל רעייתו נאווה, שופטת בית משפט השלום בתל אביב, וכנראה שמהם הגיע הסיפור. "יושבת עורכת דין, אולי היא לא גאונה, אולי היא חכמה, אולי היא מתאימה להיות שופטת אולי, והיא אומרת לי שהיא לא רוצה לדבר על הסיפור הזה", אמרה חסון לשרון גל. "אני חטאתי ושכנעתי אותה, ועכשיו מאשימים שזה שאשתו של מישהו חברה של מישהי, תתביישו לכם!" 

אנחנו מתביישים, אבל מבקשים להבין. אם חסון הייתה צריכה לשכנע את עורכת הדין לדבר וזה לא היה פשוט, אז הפרשה לא הגיעה אל חסון מעורכת הדין. אם אין לחשיפה גם שום קשר למשפחת ברוורמן או קשר פוליטי אחר, כפי שטוענת חסון, אז איך קרה שהסיפור נחת עליה בדיוק אחרי הנאום של חימי בהפגנה והריאיון המפרגן שהוא קיבל ב"הארץ"? חוץ מהפרשה הזו, ישנם לטענת חסון עוד הרבה סיפורי נשים הקשורים אליו. "מי לא יודע שסביב אבי חימי יש פצצות של סיפורי נשים?" אמרה בריאיון אחר, "כל שאלת העיתוי היא שאלה בזויה. הוא הבין שיש כבר שסיפורי הנשים סוגרים עליו, אז הוא בסוף דצמבר באופן מפתיע הודיע שהוא לא יתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין. אתה בשיא הכוח שלך מודיע החלטה כזו? מה קרה? פרצה מלחמה? הוא הבין וידע שזה סוגר עליו". חימי הבין שסיפורי הנשים סוגרים עליו ולכן, כדי למנוע את הסגירה, הוא התנדב לשאת נאום בהפגנה נגד נתניהו? נשמע למישהו הגיוני? ביביסטים הסבירו, שחימי החליט לדבר נגד ההפיכה המשפטית כדי למצוא חן בעיני מערכת החוק השמאלנית שלנו, שלתמיכתה ידע שיזדקק כשיתפוצצו עסקי הנשים בהם הוא מעורב. חסון הצטרפה להסבר הקונספירטיבי הזה והוסיפה לו משלה: "אפשר להגיד שהוא עשה מהפך עם עצמו בצורה מאוד דרמטית וקיצונית, אפילו נתן לאנשים להכתיב לו טקסטים מאוד קיצוניים בהקשר הרפורמה, כדי לעטוף את עצמו במערכות הנכונות", אמרה לניסים משעל. היא יכולה לספק ראיה כלשהי לטענה הזו? ואם היא ידעה כבר מזמן על פצצות של סיפורי נשים סביב חימי, ואם לטענתה "יש אינספור עניינים שקשורים בו בתחומים של נשים", מדוע לא פרקה את הפצצה הרועמת הזו לפני כמה חודשים וחיכתה עד עכשיו?   

"כל דבר אני בודקת בשבעים עיניים. אתה יודע כמה ציידים עובדים עליי, הרבה. אני רוצה להיות קפדנית", הסבירה חסון למשעל. האמנם? אבי חימי טען שבינו ובין עורכת הדין היה רומן שנמשך שלוש שנים וכלל מפגשים אינטימיים, מה שמעמיד את סיפור החשיפה בשיחת הווידיאו בקונטקסט אחר. חסון שאלה את עורכת הדין האם היה רומן והיא הכחישה. חסון מאמינה לה. אלא שב"אולפן שישי" האחרון בערוץ 12, פורסמה התכתבות ווטסאפ מעורכת הדין אל חימי בנובמבר שמחזקת את טענתו: "התקשרתי אתה תפוס", כתבה לו עורכת הדין, "אני אוהבת אותך אבי, אתה יקר לי והטענה היחידה שלי אליך היא שאתה מאפשר את מחול השדים הזה". חימי אומר שהוא יודע לספק הוכחות נוספות לקשר ביניהם. אז אולי בכל זאת היה רומן, והטענה של חסון שהיא בודקת כל דבר בלא פחות משבעים עיניים לא ממש מדויקת? 

כשטוענים נגד חסון שהיא ביביסטית, היא זועמת. "הניסיון לשייך את פרסומי לצד מסוים של המפה הפוליטית חסר בסיס" אמרה. גם לגבי פרשת אבי חימי היא דוחה כל טענה לשיקול פוליטי. לטעמה היא אשת תקשורת חסרת פניות שעובדת אך ורק על פי קריטריונים מקצועיים. ישנה רק בעיה קטנה אחת עם הטענה הזו: כל החשיפות והתחקירים שלה בשנים האחרונות הופנו נגד יריביו הפוליטיים של נתניהו ונגד בכירים במערכת המשפטית. בנט (50 מיליון שקל שהושקעו כביכול ב"מבצר" ברעננה), סער (תחקיר האסלות), שי ניצן ("נקמן ומניפולטור ברמה הגבוהה ביותר") וכיו"ב. חיפשתי חשיפה שלילית אחת שלה שהתייחסה לנתניהו, משפחתו או תומכיו ולא מצאתי. ואם זה לא ביביזם, ביביזם מהו? 

לכל אלה צריך לצרף שני משפטי סיום: אבי חימי ראוי לכל גינוי על יחסיו הרומנטיים עם עורכת הדין עליה המליץ לתפקיד שופטת, וטוב עשה כשהתפטר. אבל אם קיווה מישהו, שהחשיפה וההתפטרות יפגעו בגל המחאות נגד הרפורמה המשפטית ונגד שאר הצעדים נגד הדמוקרטיה הישראלית שמתכננים נתניהו ושריו, הוא עתיד להתבדות.  

עם סגירת הגיליון נודע כי חימי הגיש ללהב 433 תלונה נגד עורכת הדין, מבקש שייזמנו אותו לחקירה ושהטלפון שלו ייבדק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן