יבול שיא
הרפת והחלב
Capture 16

בגלל ההסתה של בנט ולפיד

3 דק' קריאה

שיתוף:

מדוע בחרה חוליית החמאס דווקא בח"כ בן גביר כיעד להתנקשות? * איך תרכוש מפלגת העבודה מחדש את אמון הציבור * עמרי כספי, למה עשית לנו את זה? 

התירו את דמו 

כשהתפרסמה הידיעה על כך שחוליה של אנשי חמאס תכננה להתנקש בחייו של ח"כ איתמר בן גביר, היה ברור שיו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לא ייתן להזדמנות פז שכזאת, לעשות קצת הון פוליטי מהאירוע, לחמוק מידיו. 

וכך צייץ סמוטריץ' לאחר הפרסום: "ההסתה של בנט ולפיד נגד ח"כ בן גביר, חצתה כבר את כל הקווים האדומים והתירה את דמו. והתוצאה הנוראית – חוליית חמאס שמנסה לפגוע בו. חוליית ארגון טרור, שתנועת אחות שלו חברה בקואליציה". 

ואכן כך. מחקירת השב"כ את חמשת חברי החולייה, הסתבר שהם תכננו להתנקש בחייו של אחד מחברי הכנסת, אבל לא ידעו במי לבחור. הייתה להם התלבטות קשה, עד שאחד מהם הביא ציטוט מדברים שאמרו בנט ולפיד נגד ח"כ בן גביר ואז הוחלט ללכת עליו. אם לא הדברים של בנט ולפיד, לא היה עולה בדעתם לסמן כמטרה דווקא את בן גביר. למה, מה הוא כבר עשה שהם יתמקדו דווקא בו?  

ההסתה נמשכת. בתכנית סוף השנה של עובדה, בחרה אילנה דיין להביא את סיפורה של נערת הגבעות ומשתתפת פעולות תג מחיר, רוני חן. זו לא הייתה בחירה מקרית, זה היה ניסיון מכוון לחבל בהתקדמות הפוליטית המהירה שנרשמת לאחרונה לזכותו של בן גביר. רוני חן העידה, שהיא הייתה עדה לכך שבן גביר עודד בפועל פעילות של תג מחיר ואף שיבש ראיה באחת מהן. אין גבול שהשמאל לא יחצה, כדי לפגוע ביריביו הפוליטיים. שאף אחד לא יתפלא, אם בעקבות שידור התוכנית הזו, יתארגנו עוד אנשי חמאס לפגוע בו. 

בגלל האידיאולוגיה התלושה 

איפה טעתה מפלגת העבודה, שאל כאן בשבוע שעבר מוטי תירוש מאיילת השחר. התובנה שלו – מפלגת העבודה טעתה כשלא הצטרפה למפעל ההתיישבות של גוש אמונים ביהודה ושומרון, ובמקום זאת בחרה לאמץ "חזון שגוי ונפסד, חזון עוועים", שתי מדינות לשני עמים. חזון "שאין מסוכן ממנו". (אפילו לא התחמשות גרעינית של איראן?). בגלל "אידיאולוגיה תלושה זו" העם הפנה עורף למפלגה והיא הידרדרה מדחי אל דחי. איך ישוב העם לתמוך במפלגה? אם היא תצטרף מאמץ לאומי משותף להכפיל את האוכלוסייה היהודית ביהודה ושומרון למיליון נפש תוך 20-15 שנה, כדי לשלוח את חזון שתי המדינות אל "תהום הנשייה". (במקביל צריך להכפיל את ההתיישבות הוותיקה, קיבוצים ומושבים, למיליון נפש, כדי למחוק כליל את רעיונות "הקשת הדמוקרטית"). 

אני רוצה להאמין שרוב מצביעיה של מפלגת העבודה, בוודאי רוב תומכיה בתנועה הקיבוצית, סבורים שדווקא כיוון של הכפלת האוכלוסייה היהודית ביו"ש, מצב שינציח את שליטתנו על העם הפלסטיני, הוא הוא רעיון שגוי ונפסד, רעיון עוועים, שאסור למפלגת העבודה להתחבר אליו. שהפתרון לסיום או צמצום הסכסוך בינינו ובין הפלסטינים עובר דרך מימוש רעיון שתי המדינות, מימוש שהולך ונעשה בלתי אפשרי. שהמשך תחזוק הכיבוש, הוא המשך ודאי של השחתת מדינת ישראל. 

מוטי תירוש ואלו המתבטאים ברוחו, לעולם אינם מציינים, מה ייעשה עם מיליוני הפלסטינים החיים בן הים לירדן, לאחר שמדינת ישראל תחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון. כי ישנן שתי אפשרויות – או שיהיו נתינים חסרי זכויות אזרח בסיסיות, או שיטרנספרו אותם. שהרי אף אחד אינו מעלה בדעתו להעניק להם זכות הצבעה לכנסת (נסכים להם להצביע לפרלמנט בירדן). מדינה יהודית – בוודאי. דמוקרטית – כנראה שלא. 

לא מזמן ראה אור ספרון שכתב אורי יזהר ממשאבי שדה: "כך שקעה תנועת העבודה, עדות מבפנים" (הוצאה עצמית). המחבר סוקר את תולדותיה של מפלגת העבודה, מהיותה מפלגת שלטון רבת עוצמה, ועד למצבה הבעייתי בימים אלו. בפרק האחרון של הספרון מציע יזהר מפתח להתחדשות המפלגה. למותר לציין שהתובנות של יזהר לגבי מה גרם לתנועת העבודה לאבד כך מכוחה, ומה ישיב אליה את אמון הציבור, שונים לחלוטין מהניתוח המלומד שהציג מוטי תירוש (פרטים על הספרון אצל המחבר). 

בכל סקרי דעת הקהל בישראל שנעשו עד כה, יש רוב ברור למתנגדי הסיפוח. החלק שתומך בפינוי התנחלויות במסגרת הסדר שלום עם הפלסטינים, גדול משמעותית מהחלק שיתנגד לפינוי כזה. לא מוכרים לי סקרים עם תוצאות אחרות. 

לא מאמין לו בכלום 

עמרי כספי הוא שחקן כדורסל מוכשר, וגם גזען ישראלי מצוי. מדוע אני מרשה לעצמי לכנות אותו כך? למשל בעקבות הדברים שאמר על יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס. "מנסור עבאס גרוע יותר מאחמד טיבי. טיבי לפחות אומר את מה שהוא חושב. אבל עבאס משקר לנו בפנים ואנחנו הולכים אתו. אני לא מאמין לעבאס בכלום". 

על מה מבסס כספי את טענתו שמנסור עבאס משקר לנו? על כלום. עבאס אמר לא מזמן שישראל היא מדינה יהודית ותישאר כזו. יכול שחקן הכדורסל המוכשר להציג ראיה כלשהי שעבאס אומר דבר אחד אבל חושב את ההפך? הוא לא. אבל עבאס הוא ערבי. וערבים, אפשר להאמין להם כשהם מדברים על חיסולה של מדינת ישראל. כשהם מדברים על פיוס ועל אפשרות של חיים זה לצד זה, של שתי מדינות, ישראל ופלסטין, הם משקרים. זה הטבע שלהם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן