יבול שיא
הרפת והחלב
שומר צעיר נתינים

בוגרי השומר הצעיר: "לא נהפוך לנתינים"  

2 דק' קריאה

שיתוף:

בוגרי התנועה וחניכיה משמיעים קול ברור כנגד ההפיכה המשטרית

כחלק מהמחאות שנערכו ברחבי הארץ ביום חמישי האחרון, מחו בוגרי השומר הצעיר, המשלבים לימודי הוראת אזרחות כחלק מהכשרתם בתנועה, כנגד ההפיכה המשטרית מול ביתו של שר החינוך יואב קיש. המוחים דימו טקס חלוקת תעודות סטודנטיאלי עתידי, במהלכו קיבלו גרסה עדכנית לספר לימוד האזרחות עליו נכתב "להיות נתינים בישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית", כשהמילה "דמוקרטית" מחוקה בקו אדום, כמחאה. 

כרמל שקד, ממובילי מיצג המחאה של השומר הצעיר: "הגענו כדי לקרוא לשר החינוך קיש לעצור את רמיסת הדמוקרטיה הישראלית. צעדיי הממשלה דורסניים עד כדי כך שניתן לגרוס את חומרי לימוד באזרחות כפי שהם קיימים, פשוט כי לא יהיה בהם שימוש. כמי שצפויים להיות מורי האזרחות הבאים אנחנו מבהירים לשר החינוך שנלחם כדי שיהיה בישראל שוויון זכויות למיעוטים ושתמשך הפרדת הרשויות. לא נסכים שתמחקו את הדמוקרטיה הישראלית!".   

חניכי השומר הצעיר ובוגרי התנועה פעילים במחאה העממית כנגד הרפורמה המשפטית המוצעת בממשלה. בתחילת החודש הציגו בכיכר הבימה חניכי וחניכות התנועה מיצג מחאה המדמה שיעור עתידי באזרחות בישראל בשנת 2025. החניכים ישבו ב"שיעור אזרחות" כאשר סרט שחור על פיהם, לומדים מהתבטאויות עבר של שרי הממשלה נגד מיעוטים.

שומר צעיר נתינים מגפון
כרמל שקד, ממובילי מיצג המחאה של השומר הצעיר, בהפגנה מול ביתו של שר החינוך. צילום: באדיבות "השומר הצעיר"

"מי שבעיקר יישא בהשלכות ההפיכה המשטרית הוא דור העתיד של ישראל שיגדל ויתבגר במדינה חשוכה המפלה מיעוטים", אמר לייל קציר (17) חניך תנועת השומר הצעיר מחיפה ואחד מיוזמי מיצג המחאה. "הקמנו את המיצג בכדי להמחיש לכל מי שעדיין מתלבט האם לצאת לרחובות כיצד תראה כיתת העתיד בישראל ועל אילו ערכים מעוניינים לחנך את ילדי ישראל. הדור שלנו, שגדל יחד, מכל קצוות החברה הישראלית – פריפריה ומרכז, קיבוצניקים ועירוניים, להט"בים וסטרטיים – לא יסכים להשלים עם ממשלה המקדמת עמדות חשוכות והפקרת מיעוטים, ללא הגנה מצד בית משפט עצמאי". 

המחאות היצירתיות של חניכי התנועה ובוגריה נוצרות כחלק מפעולות חינוכיות על משמעויות הרפורמה המשפטית שמתקיימות באוהל מחאה חינוכי שהוקם לפני כחודש מול הכנסת בירושלים.  

יהלי מכיתה י', ממובילות אוהל המחאה: "הגענו לאזור הכנסת בין הראשונים בלי לדעת מה יקרה. אוהל המחאה שלנו הוא הזדמנות להתנגד להפיכה המשטרית, אך גם לקיים שיח ענייני עם עוברי אורח וארגונים נוספים על המצב הפוליטי והחברתי במדינה. אני לומדת המון מלהוביל דבר כזה – באיזו דמוקרטיה אני רוצה לחיות כאן ועל מה אנחנו נלחמים". 

בתוך נקיטת העמדה המשמעותית של תנועת השומר הצעיר נשאלת השאלה לגבי עמדתן של תנועות הנוער האחרות בכלל ובפרט אלו הפועלות בקיבוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן