יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2022 08 23 151649

בכושר שיא

4 דק' קריאה

שיתוף:

טל סימסון (15) ממשמרות זכה במדליית הכסף בקבוצת הגיל שלו באליפות העולם בקרוספיט, תחרות הכוללת תרגילי כושר מאתגרים

כבר בתחרות הבינלאומית הראשונה שלו, הצליח טל סימסון (15) ממשמרות לזכות בתואר "סגן אלוף העולם" בענף הקרוספיט (בקבוצת הגיל שלו). סימסון גייס כסף כדי לממן את הטיסה והשהות בוויסקונסין ארה"ב באמצעות פרסום ברשתות החברתיות, בהובלתם של בעלי מועדון הקרוספיט פרדס חנה-כרכור מירב ומושיקו גריף, וחזר עם מדליית הכסף. 

אימו של טל, כתמה, בת עין שמר ואביו עידו בן משמרות. בחודש הבא הוא יתחיל ללמוד בכיתה י"א בתיכון האיזורי "גוונים". את העיסוק בתחום טל החל לפני ארבע שנים במועדון הקרוספיט של פרדס חנה-כרכור תחת הדרכתו של המאמן מושיקו גריף, שמלווה אותו גם כיום.  

רוב הפעילות בענף קשורה לאימונים וחוגים, ופחות לתחרויות. התחרות כוללת תנועות פונקציונליות, מגוונות ומשתנות, ומורכבת משורה של תרגילי כושר, הרמת משקולות, כוח, אופניים, טיפוס, חבל ועוד. קיים הבדל בין קרוספיט תחרותי לבין קרוספיט "יומיומי". קרוספיט תחרותי הוא ספורט בעל קושי מנטלי ופיזי עצום ודורש התמדה ונחישות רבה לאורך האימונים, הארוחות, השינה וסדר היום הם של ספורטאי מקצועי. 

טל מתאמן שעתיים עד 4 שעות ביום רגיל ומגיע לכרכור ברכיבה על אופניים. לתחרות הוא הגיע במעמד של מדורג מס' 1 באסיה ורביעי בעולם.  

חוקים נוקשים 

באליפות העולם 2022 The CrossFit Games שנערכה בתחילת אוגוסט, השתתפו עשרת המתחרים המובילים, מתוך 2,000 שנרשמו אליה, 200 שהעפילו לרבע הגמר ו-30 לחצי. שלושת השלבים הראשונים נערכו אונליין, וכך הצליח סימסון לעלות לגמר בלי צורך בטיסות והוצאות נוספות. תחרות כזו נערכת באמצעות השוואת סרטונים וקבלת ניקוד משופט. יש לציין שגם חלק מתחרויות הבוגרים נערכות בקביעות בפורמט כזה.  

"חשוב להבין שהמתחרה נמצא לבד אבל החוקים נוקשים", מסביר סימסון, "בכל מקצה מקבלים ניקוד על הביצועים והמדליות מוענקות בהתאם לניקוד המצטבר. כמו כן, אף אחד מהמתחרים אינו הכי טוב בתחומו במקצה מסוים אבל מבחינת יכולת להתמודד עם כל המשימות – אלה המתחרים הכי טובים, כמו שיש קרב 10 באתלטיקה עם המתחרים הכי רבגוניים".  

בדרך למדליית הכסף ביצע טל סמסון שורה ארוכה של תרגילים כמו 15 חזרות ברצף של עליות כוח בטבעות, ריצת ספרינט שכללה מעבר מעל בול עץ בגובה מטר וחצי, הרמת שק של 45 קילו והליכה איתו 50 מטרים, דחיפת מזחלת למרחק דומה, פרונט סקוואט (החזקת משקולות של 130 ק"ג בגובה הכתפיים), שחייה של 400 מטר וצבירת קלוריות על מכשיר קונספט 2.   

מתי הבנת שתעמוד על הפודיום? 

"כבר במקצים הראשונים המיקום שלי נע בין 2 ל-3 אבל המדליה הושגה אחרי דרמה במקצה האחרון. היה ברור שהאמריקאי יזכה ואני הסתבכתי עם שופטת שהאנגלית שלה לא ברמה וסיימתי חמישי במקצה, אבל למזלי המתחרים לא עקפו אותי ונותרתי שני בסיכום הכללי".  

איך התגברת על הג'ט לג? 

"הצלחתי לישון בטיסות ולפני התחרות גם להתגבר על התקפי עייפות, ולכן הביצועים שלי לא נפגעו". 

גל פרידמן, האלוף האולימפי הראשון שלנו, היה מעורב בגיוס הכספים עבורך, איך נוצר הקשר? 

"אימא שלי עובדת במזכירות של שדות ים, וכך גם הוא עזר לנו". 

 בשנה שעברה דורגת 86 בעולם ושביעי באסיה, והשנה כבר ראשון באסיה ורביעי בעולם, איך זה קרה? 

"עבודה קשה, התמדה, אמונה בעצמי וסיוע רצוף של המאמן מושיקו". 

בקרוב תעבור לקטגוריית גיל חדשה, 17-16, אתה שואף להתחרות בשנה הבאה באליפות העולם? 

"עדיין לא החלטתי אבל רוב הסיכויים שכן". 

וכדי להגיע לשם תצטרך לעבור שלושה סיבובים באונליין 

"נכון. חשוב לי גם להסביר שתחרות אונליין היא קשה מאוד, וההבדל העיקרי הוא שהמתחרה לא יודע עד לסוף היום מה מיקומו בטבלה, כי תוצאות המתחרים מתפרסמות רק אז".  

יש לך מתחרים בארץ? 

"לא, אין אף אחד ברמה עולמית בגילאים שלי. גם אין פה אליפות ישראל הרשמית, אלא תחרויות שמועדונים מארגנים. אני נהנה מהמפגשים והחוויות וגם היכרויות עם אנשי הקהילה פה אבל בפן התחרותי הכיוון הוא טורניר אליפות העולם. חשוב להבין שאף אחד מאיתנו לא הכי טוב במקצה מסוים אלא בסך הכול".

תמונה 1 IMG 7774
טל סימסון באליפות העולם בקרוספיט, 2022 The CrossFit Games, וויסקונסין, ארה"ב.
התחרות כוללת תנועות פונקציונליות מגוונות ומשתנות, ומורכבת משורה של תרגילי כושר, הרמת משקולות, כוח, אופניים, טיפוס, חבל ועוד. צילום: אווה קיצקי

אלמנט מנטלי 

"טל כבר מכיר את עומסי אימונים של קטגוריית גילאים 17-16, אבל כדי להשתפר הוא יצטרך להתרגל לעמוד בהם בקביעות", מסביר המאמן גריף. "האימונים הם אותם אימונים אבל עם עלייה במשקלים". 

טל היה מדורג רביעי בעולם לפני התחרות. מדליית הכסף הפתיעה אותך? 

"האמת שלא. לפי הביצועים ידענו שהוא מסוגל להגיע לפודיום ובמקצה הראשון מבין שמונה הוא סיים שלישי וקיבלנו גושפנקה שהמדליה אפשרית".  

לדעתך יש בעיה בשיטת תחרות אונליין? 

"בשלב הראשון התחרות בנויה על אמון הדדי ויש פה אכן בעיה. בשלב רבע וחצי גמר כבר שולחים צילומים של שישה אימונים, ולדעתי המתחרה יכול להיות רגוע יחסית כי הוא מבצע אותם במועדון הבית וגם יכול לחזור על אימון במגבלות הזמן. בתחרות פנים אל פנים, כמו בגמר, יש אלמנט מנטלי חשוב וטל הרשים כשלא נתן ללחץ לשבש לו את התוכניות".

מהו קרוספיט?  

שיטת האימון אשר פותחה בשנת 2000 על ידי המתעמל האמריקאי גרג גלסמן כוללת תרגילים רבים של כוח וסיבולת ושילוב ביניהם 

השיטה עובדת על כל מרכיבי הכושר הגופני תוך שימוש בציוד ובאלמנטים מעולם הרמת המשקולות, האתלטיקה הקלה, הג'ימנסטיקה ועוד מספר רב של ענפי כושר מוכרים ופחות מוכרים. זוהי שיטת אימון פונקציונלית ומגוונת, אשר מכינה ומאמנת את המתאמן לכל האתגרים הפיזיים במהלך היומיום.  

תנועות 

התנועות בהן משתמשים במהלך האימון הן תנועות אשר עובדות בעיקר על שרירים גדולים, והתנועה מתבצעת על ידי שני מפרקים לפחות בו-זמנית.  

אינטנסיביות 

זו שיטת אימון עצימה שמתבצעת בזמן קצר יחסית. אחת מאבני היסוד של השיטה היא האינטנסיביות, הנובעת מהבנה כי על מנת לשפר יכולות יש לצאת מאזור הנוחות. זוהי שיטה מגוונת, הגיוון בא לידי ביטוי בכמות החזרות והסטים, בציוד בו משתמשים באימונים השונים, במטרות האימון ובמיקום האימון. 

אליפות העולם  

מדובר במגוון רחב של תרגילים, ולכל תחרות משימות משלה, לפי החלטות המארגנים, ותפקיד השופטים הוא להעריך את הביצועים. גם הציוד הנדרש אינו קבוע וכולל בדרך כלל משקולות, מתח, כדורי כוח וטבעות, ולעיתים גם אביזרים נוספים. אליפות העולם (The CrossFit Games) נערכת מדי שנה באוגוסט ועד כה לא הצליח שום ישראלי להעפיל לשלב הגמר לבוגרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן