יבול שיא
הרפת והחלב
השופטת אביבית נח צילום אתר בתי המשפט

במקרה של גירושין, גם כשהכוונות של כולם טובות, הקיבוץ הוא לא תמיד מתכון מנצח

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

והנה סיפור ולא מאתמול: שני חברי קיבוץ. "הורים אוהבים שמשקיעים בילדיהם את מיטב זמנם". הילדים-הקטינים מתחנכים במסגרות חינוך מכילות, שמתאימות עצמן לצרכי הילדים.

הקטינים מטופחים, אינם מוסתים כנגד מי מההורים. אהבתם הרבה של ההורים והשקעתם הרבה בילדיהם ניכרת היטב".

"ניתן היה לחשוב", אמר בית המשפט לענייני משפחה, "כי מצב בו שני הורים שכה אוהבים את ילדיהם ואשר מתגוררים בסמיכות זה לזו בקיבוץ משגשג בצפון הארץ הוא מַתְכּוֹן מְנַצֵּחַ, דוגמא ומופת לקיום הֶסְדֵּר של משמורת משותפת במסגרתה יכולים הקטינים לקיים קשר משמעותי ומיטיב עם שני הוריהם".

היכול להיות פתיח יותר מְלַבֵּב לפסיקה במשמורת קטינים? התיתכן תוצאה טובה יותר מהנתונים שתוארו? כנראה שכן, אמרה השופטת אביבית נחמיאס, "המציאות רחוקה ממצב זה, כרחוק מזרח ממערב".

נסיבות אישיות ואחרות גרמו ל"מתח ומריבות בחיי הנישואים. האם נותרה לגור בבית המשותף. האב עבר להתגורר בבית אחר בקיבוץ".

הם התגרשו, ו"עדיין מנהלים מאבק מתמשך שמזיק לקטינים ואינו מאפשר להם להיות פנויים למשימות התפתחותיות בהתאם לגילם", המשיכה השופטת.

"הקרבה הפיזית בין ההורים לא מאפשרת להם לקיים זמני שהות מסודרים, כאשר הקטינים ברחו מבית אחד של ההורה למשנהו", תארה השופטת. "ועדה לתכנון טיפול והערכה" (צוות רב מקצועי שתפקידו לאבחן ולקבוע תכניות טיפוליות) דנה בעניינם של הקטינים ובחנה את הקשיים בתיפקוד ההורי.

"הוועדה התרשמה מהורים אוהבים ואכפתיים שהקונפליקט ביניהם מקשה על התקשורת בעניין הילדים. תפיסותיהם החינוכיות של ההורים מנוגדות. המורכבות משפיעה על הילדים וגורמת לסבל של המשפחה".

משכך, הוועדה המליצה על הפרדה גיאוגרפית בין בתי ההורים. האב התנגד ואמר שהקיבוץ הוא "גן עדן", ו"אין דבר כזה להתנתק מהקיבוץ".

אכן "הוא עשה מאמצים רבים לייצר לקטינים שגרת חיים ושעות בילוי משותפות וטובות, אך "התעקשותו להותיר את המצב הקיים", אמרה השופטת "אינה עולה בקנה אחד עם טובת הקטינים", שאף להם קשיים משל עצמם.

ההורים הם האפוטרופסים הטבעיים של ילדיהם ולהם הרשות לקבוע את מקום מגורי הקטין, הסבירה השופטת. כשעולה לדיון שאלת העתקת מקום המגורים וסוגיית המוסד החינוכי בו ילמדו הילדים, "טובתו של הקטין" מהווה את "עקרון העל", ובהעדר הסכמה בין ההורים – יכריע בכך בית המשפט.

משלא נמצאה אפשרות למעבר לקיבוץ סמוך, אלא ליישוב אחר, ומשהסכימה האם להיות זו שתעזוב את הקיבוץ, התיר בית המשפט את העתקת מקום מגורי הקטינים, ובהעדר שיתוף פעולה בין ההורים, הוסיף וקבע כי האם תוכל לרשום את הקטינים למוסדות החינוך, ללא חתימת האב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן