יבול שיא
הרפת והחלב
בני גנץ כנס התנועה הקיבוצית

בני גנץ בכנס הנהגות הקיבוצים: אנחנו נוביל את המרחב הכפרי

3 דק' קריאה

שיתוף:

יו"ר כחול לבן ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, היה ראשון הדוברים בכנס ההנהגות השביעי. גנץ פתח את היום הראשון והביע את מחויבותו המוחלטת לקיבוצים, לחקלאות ולהתיישבות העובדת

בני גנץ בכנס הנהגות הקיבוצים: "אנחנו נוביל את המרחב הכפרי ונדאג לכך שהמדינה תאפשר לכם להתפרנס ולצמוח. זו לא הבטחת בחירות, זו תפיסת עולם"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר הזמין את גנץ לבמה לקול תשואות סוערות של הקהל ואמר: "אני מתכבד להזמין אל במת הכנס את ראש הממשלה הבא, רב אלוף (במיל') בני גנץ".

בפתיחת דבריו בירך גנץ את ניר מאיר, ואת נציגי הקיבוצים במפלגתו,  חברי הכנסת אלון שוסטר ורם שפע, ואמר: "אני מרגיש בבית ושמח להיות כאן. גדלתי בהתיישבות העובדת. אבי ז"ל, היה בשר מבשרה. ממקימי כפר אחים, חבר מזכירות תנועת המושבים, חבר הנהלת מחלקת ההתיישבות בסוכנות. למדתי בבית ספר חקלאי, עבדתי ברפת, גרתי בכפר. ההתיישבות זורמת בעורקיי. בשנים האחרונות התבלבלנו.

לקחנו את אחד מכתרי הציונות, שיבת העם לארצו, וביטלנו אותו.  החקלאים, ובני ההתיישבות בכלל, צריכים פתאום להתנצל על קיומם.  אז אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזו כדי להגיד קודם כל תודה לכולכם. תודה שאתם מיישבים את הארץ – בצפון ובדרום. 80% מהקיבוצים מאיישים את אזורי הפריפריה שלנו ודואגים לשטחים הפתוחים. תודה להוריכם שבנו את המדינה ולכם הממשיכים לבנות אותה. ההתיישבות היא החלת הריבונות. בלעדיה לא הייתה ישראל. תודה על כל הפעילות החברתית והחינוכית, וההתגייסות לכל משימה לאומית –  בצבא, בתנועות הנוער ובכל מקום".

גנץ פירט את תכניותיו לגבי החקלאות וההתיישבות העובדת במידה וייבחר ואמר,  ש"החקלאות היא קודם כל הביטחון התזונתי שלנו והביטחון שלנו בגבולות. אני מתכוון להתייחס לחקלאות אחרת. אני קודם כל מתכוון להתייחס אליה מתוך רצון לפתח אותה. אני מתכוון להעביר תכנית לאומית רב-שנתית לטיפול בחקלאות, לדאוג ששר החקלאות יאמין בחקלאות, יהיה אכפת לו מהחקלאות. שר החקלאות ישרת את החקלאות ויממש את התוכנית.

אני אדאג שהחקלאות תתקדם ותתפתח לעוד אפיקים: נטפל במחירי המים, ובסוגיית הקרקעות בתחום היישוב – כי המדינה אינה סוחרת בקרקעות אלא צריכה לדאוג שהקרקעות ישרתו את האזרחים. אני מתחייב: אנחנו נוביל את המרחב הכפרי. נדאג לכך שהמדינה תאפשר לכם להתפרנס ולצמוח. זו לא הבטחת בחירות, זו תפיסת עולם."

לאחר מכן עבר גנץ להתייחס למציאות הגיאו-פוליטית באזור, וגם הפוליטית-חברתית בישראל:  "מדינת ישראל חייבת להיות יהודית, דמוקרטית ובטוחה. בתור שכזו, ומתוך העובדה שאנו עלולים להימצא במשברים ביטחוניים, עלינו לעשות הכל כדי לדחוק מלחמה ולקרב שלום. זה נראה מסובך, זה נראה לעיתים בלתי אפשרי – אך זה לא פותר אותנו מלנסות בכל דרך. בהקשר הזה אני סבור שתוכנית השלום של הנשיא טראמפ מהווה נקודת ייחוס ריאלית להשקה חוזרת של המאמצים המדיניים באזור. כדי שהתוכנית תקודם – צריך מישהו שירצה לקדם אותה. אני מתכוון לעשות זאת בהסכמה לאומית רחבה, במשא ומתן ובתיאום עם מדינות האזור והעולם."

"מדינת ישראל עוברת טלטלה פוליטית שלא עברה מעולם והיא מקרינה על החברה כולה. הממלכתיות כבר איננה ערך מוביל, הסובלנות לאחר אינה מנת חלקם של מנהיגינו. המשימה הראשונה שלי היא לאחות את הקרעים בחברה שלנו שהולכת ומתפרקת מעצמה ומערכיה. זו הסיבה האמיתית שנכנסתי לפוליטיקה. אני מתכוון להקים קבינט פיוס לאומי, שבו נדון איך אפשר להגיע להסכמות רחבות. אני מתכוון לשרת את אלו שיצביעו לי, אבל גם את אלו שלא. אומרים עלי שאני לא עם סכין בין השיניים, ושאני לא מספיק צועק או "יוצר סדר יום". מדינת ישראל לא זקוקה לסכינים – יש לנו מספיק כאלה. יותר מדי.

מדינת ישראל לא זקוקה לסדר יום פוליטי – אלא לסדר יום לאומי שיעסוק באזרחיה. אחרי העשור האחרון של נתניהו, מדינת ישראל זקוקה לדבק שיחבר אותה ויצעיד אותה קדימה ביחד."

כיוון שלאחר נאומו הוא יצא אל מליאת הכנסת שדנה בבקשת החסינות מפני העמדה לדין שהגיש ח"כ חיים כץ (ליכוד),  התייחס גנץ גם לנושא זה ואמר כי הוא מתכוון להוציא את ההחלטה מידי חברי הכנסת, ולהקים ועדה של אנשי מקצוע ואישי ציבור, כולל חברי כנסת לשעבר, שתקבל החלטה עניינית ומקצועית.

לקראת סיום דבריו של בני גנץ בכנס הנהגות הקיבוצים הוא קרא לחברי הקיבוצים להתגייס לטובת ניצחון בבחירות, בהמשך לקמפיין שמובילה התנועה הקיבוצית: "אני קורא לכם לא רק להצביע, אלא להיות מעורבים, כמו שאתם יודעים. להתגייס, לדאוג שכל החברים יוצאים להצביע, לצאת לשטח ולהיאבק על החברה שלנו והעתיד שלנו." לפני רדתו מהבמה אמר: "ההתיישבות לא צריכה להתנצל על כך שקיימת ולא על כך שהיא צריכה לעשות התאמות לגבי השינויים שקורים מקורח המציאות."

צילום דנה בר און

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן