יבול שיא
הרפת והחלב
גרעין רימנוים קיבוץ ארז

גרעין רימונים קיבוץ ארז, קיץ 2021. לצרף קיבוצים נוספים בעוטף עזה למעגל העשייה 

2 דק' קריאה

שיתוף:

ארבעה מיליון שקלים הוקצו לחיילים בודדים בקיבוצי עוטף עזה

דירקטוריון קק"ל, בהובלת בכירים מקיבוצים, אישר פה אחד את הקצאת הכסף לצורך שדרוג מבנים בשמונה קיבוצים שישמשו למגורי חיילים בודדים

דירקטוריון קק"ל אישר ביום חמישי שעבר, פה אחד, הקצאת ארבעה מיליון שקלים לצורך שדרוג מבנים בשמונה קיבוצים בעוטף עזה שישמשו למגורי חיילים בודדים. החלטת הדירקטוריון התקבלה בהובלה משותפת של רני טריינין (בית ניר) סגן יו"ר קק"ל, ויעקב בכר (מענית) יו"ר ועדת הכספים של קק"ל, בעקבות פנייה שהגיעה אליהם מיעל אייזנר (מעגן מיכאל), מנהלת מחלקת החיילים הבודדים וגרעיני צבר בתנועה הקיבוצית, ואיציק עוז (שדה יואב) שותפה למחלקה. בצה"ל משרתים כיום כ-7,000 חיילים בודדים מחו"ל ומהארץ, 700 מהם מאומצים בקיבוצים, כולל גרעיני צבר מחו"ל.  

"אני מאוד שמח", מציין טריינין, "שקק״ל נרתמה לבקשת התנועה הקיבוצית והמועצות האזוריות במהירות שיא והקצתה את התקציב. נקווה שבשנת התקציב הבאה נוכל להרחיב את התמיכה בעוטף עזה ובאזורי עדיפות נוספים". 

יעקב בכר: "מרגע שרני הסב את תשומת ליבי לנושא הובלנו זאת בנחישות ובגאווה גדולה, וזכינו לקבל אישור לתוכנית, פה אחד. אני שמח שרתמנו את קק"ל למשימה הלאומית החשובה הזאת". 

יעל אייזנר מציינת כי משאב הדיור מהווה את החסם העיקרי, ביכולתם של הקיבוצים בעוטף עזה ובכל הארץ לקלוט חיילים בודדים נוספים. "זה מצב מאוד קשה", היא אומרת, "המון צעירים חזרו לקיבוצים, כולל בעוטף עזה, ואי אפשר למצוא שם אף חדר פנוי. הפתרון שלנו הוא לשדרג מבנים ששימשו פעם לצורך אחר, והיום עומדים חסרי שימוש. לדוגמה, ביד מרדכי יש גן ילדים שמיגנו רק את הגג שלו, ועם החרפת המצב הביטחוני בנו במקומו גן חדש ממוגן לגמרי. את הגן הקודם, שנמצא במרכז הקיבוץ, נשמיש עבור החיילים הבודדים. יש קיבוצים שבהם הוסבו בתים סיעודיים למגורי חיילים, ויש כאלו שהסבו מבני חינוך למגורים. אנחנו תקווה שעם התקציב החיצוני שנקבל מקק"ל, נצליח לרתום עוד קיבוצים להסב מבנים דומים למגורי החיילים הבודדים".  

לאייזנר אין עדיין אומדן של מספר החיילים, שייקלטו בשמונת קיבוצי העוטף בעקבות השדרוג. לדבריה מה שחשוב הוא החיבור שנוצר בין הקיבוצים, התנועה הקיבוצית, המועצות האזוריות וקק"ל, למען מטרה טובה וחשובה לחברה הישראלית. "אני מודה מקרב לב על שיתוף הפעולה המתהווה עם קק"ל לשדרוג והתאמת התשתיות להמשך המפעל הציוני של קליטת חיילים בודדים וגרעיני צבר בעוטף עזה. תודה גדולה לרני טריינין ויעקב בכר על עבודתם המאומצת בנושא. זה הזמן לקרוא לקיבוצים באזור שעדיין אינם משתתפים בתוכנית להצטרף גם הם, תוך מימוש הטבה זו להתאמת התשתיות לקליטת החיילים הבודדים. אנו רואים חשיבות גדולה בחיזוק קיבוצי הנגב והגליל אשר שותפים לעשייה ומאמצים חיילים בודדים, ומבטיחים בעתיד לחפש (וגם למצוא) מקורות סיוע גם עבורם. יחד נמשיך להוות בית חם מחבק ודואג למאות חיילים בודדים מידי שנה". 

איציק עוז, שהצטרף לפני כחצי שנה ליעל אייזנר בתפעול התוכנית ואחראי על קיבוצי הדרום: "עכשיו תורנו לעבוד קשה ולהכניס קיבוצים נוספים בעוטף למעגל העשייה. המועצות האזוריות בעוטף עזה שותפים איתנו בפרויקט הזה ויהוו את החוליה הביצועית בין קק"ל לקיבוצים. ברצוני להודות לראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה, אופיר ליבשטיין (שער הנגב), גדי ירקוני (אשכול) ואיתמר רביבו (חוף אשקלון) אשר נרתמו בשמחה לשיתוף הפעולה המרגש הזה". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן